رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

این مدت باز آروم شدم . آروم ترین خودم . کمتر حرف میزنم حتی کمتر میخندم . غرق در کتاب  چهار اثر افلاطون شدم . یک بار تمام 4 جلد رو تموم کردم و اینبار هر بخش رو چندین بار میخونم و نکته برمیدارم . انگار فلسفه در همه جای زندگی یک معنا داره . در خیالم خودم رو یکی از شاگردان سقراط میکنم و از موعظه هاش استفاده میکنم . سال قبل استاد فن بیان مون گفت در سوال و جواب های این کتاب خودتون رو بزارید جای سقراط  و از منظر خودتون جواب بدید . کلی مطلب تا الان یادداشت کردم .

یک سال بود که در حیطه مشاوره مالی . ارزشگذاری داشتم آموزش میدیدم  و مطالعه میکردم و حتی در پایان استاد از 4 نفرمون خواست که  یک شرکت ثبت کنیم و بهمون کار ارجاع بده . بعد از چند بار پیگیری متوجه شدم که  منو دور زدند و هفته پیش فهمیدم دست سنگ پشت پرده بوده . باهاش حرفم شد گفت تو باید تمام تمرکزت روی آزمون cfa باشه . کلا تمام ذوقی که برای خوندن اون حجم کتاب داشتم پرید و رفت . هفته قبل  هم با استادم که از قضا استاد سنگ هم بوده جلسه داشت . یک کار پروپوزال داشتند که هر چقدر گفتم دیتا بده من بنویسم قبول نکرد . کار رو سپرد به استاد و اون هم به بچه هایی که من هم قرار بود جزویی از اونا باشم . دیگه بحث باهاش فایده نداره .من چند سال از کار دست کشیدم حتی پروژه نگرفتم و گفته بودم از زمان شروع مدرسه آینه کار میکنم ولی  ....  

باشه سنگ میخونم و یک ورقه   A4 جدید به مدرک ها و گواهینامه ها اضافه میکنم فقط نمیدونم قراره کی ازشون اون شکلی که دلم میخواد استفاده کنم .

نظرات 6 + ارسال نظر
سادات چهارشنبه 15 شهریور 1402 ساعت 21:28

واقعا نمیدونم چی بگم.. چون خودم اخیرا به همسرم اعتماد نکردم و نظر خودمو تحمیل کردم و ضرر بدی کردیم، فعلا موضعم پایینه.
امیدوارم به هدفتون برسین.

انشالله ضررها جبران بشه

دل آرام دوشنبه 13 شهریور 1402 ساعت 21:47

من اگه بودم جودی دلم می شکست که هر لحظه گریه می کردم.

سحر یکشنبه 12 شهریور 1402 ساعت 21:56 http://senatorvakhanomesh.blogfa.com

چرا کار بیرون برای شمارو دوست ندارن؟
یادم قبلا بورس کار می کردین.شایدم اهداف بزرگتری تو سرشون با این مدارک
ولی هرچی هست ابن زندگی شما است و باید براش تصمیم بگیرین نه فقط رای همسرتون باشه باهاش حرف بزن

بازار سرمایه و کریپتو رو الانم انجام میدم
کاری که می خواستم و واقعا در یک سال گذشته تمام تمرکزم روش بود ارزشگذاری و ارزیابی مالی و پروژه ای بود .
10 ساله که ازم میخواد CFA رو بگیرم و واقعا امسال شروع کردم به خوندن . قبول دارم الان باید کاندید سطح 3 میبودم نه تازه سطح 1 ولی خب انگیزه میخوام و اون انگیزه کار کردن هست .
الان مخالفه چون معتقده دیگه رو آزمون تمرکز نمیکنم ولی واقعا اینطوری نیست من با داشتن مدرک هر کدوم از این سطح ها میدونم موقعیت کاری بهتری نصیبم خواهد شد.

مونا یکشنبه 12 شهریور 1402 ساعت 09:52

شیشه عزیز
خیلی دلخور شدم....راستش بیشتر مردها فکر می کنند کار کردن یک مادر به بچه آسیب می زنه
این یک تصور غلط ذهنی
یاد فیلمی افتادم که همسر هنگامه قاضیانی اصرار داشت او فقط برای تخصص دندانپزشکی بخونه و کار نکنه

دقیقا مشکل همینجاست میگه بچه رو میخوای کجا بزاری؟ یکسال قبل از کرونا دفتر رو آماده کردیم و حتی یک اتاق رو فرش کردیم و وضعیت مناسبی داشت و خوب بود ولی الان دیگه اون دفتر نیست و کلا شرایط برای حضور من در دفتر هم کمتر شده .
من مشکلم اینه که میگم من میخونم و خودمم میدونم چقدر برای پیشرفتم اون مدرک مهمه ولی خب انگیزه اش کار کردن هست اون هم در چیزی که این همه دوسش دارم

نجمه شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 19:08 https://najmaa.blogsky.com/

خب چرا شیشه جان؟
حیف که

غیر منطقی بودن آدم ها بعضی وقت ها تمام اهداف آدم رو جابجا میکنه
واقعا حیف

ربولی حسن کور شنبه 11 شهریور 1402 ساعت 15:44 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
نمیدونم آزمونی که گفتین چیه؟ اما وقت برای کار زیاده. انشاءالله بعد از آزمون.

آزمون تحلیلگر خبره مالی و سرمایه گذاری معتبر ترین مدرک بین المللی در حوزه مالی که سه تا سطح داره و آزمون بین المللی برگزار میشه
این آزمون و گرفتنش هیچ ربطی به کاری که میخواستیم بکنیم نداشت
من همسرم رو میشناسم بعد از آزمون میگه بخون برای سطح ۲ و کلا بعد از بدنیا اومدن پسرمون بهانه برای کار داره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.