مشاور

رفتم مشاوره

در مورد مشکل پست قبل گفتم ، مشاور ازم پرسید تو چیکار کردی ، گفتم:  بهش گفتم مامان جون و باباجون دوست دارن و بازی هایی که با این انجام میدن رو یادآوری کردم و حواسش رو از اون موضوع پرت کردم و از اون به بعد هم چیزی نگفته ، البته زمانی هم که گفت چند هفته از ماجرای اسلایم و بیشتر از یک ماه از ماجرای پچ پچ گذشته بود . گفتم دوست ندارم من ذهنیتی در تصمیم رفتاری آینده بچه ام داشته باشم ، وظیفه من اینه که به پسرم بگم به بزرگترها بالاخص پدربزرگ ها و مادربزرگ هاش احترام بزاره . اما مشکلم اینه که میدونم این رفتار در آینده باز تکرار خواهد شد .

گفت اینکه به بچه تون رفتار اشتباه اونا رو  با بازی ها و محبت های دیگه شون همپوشانی کردید کار درستی بود . اگر در مقابل رفتار اونا شما شروع به توضیح و همدلی مقایسه ای و سرکوبانه(مثلا  میدونم ناراحتی خودم برات میخرم یا این یکی مامان جون برات میخره) می‌کردید در دراز مدت قدرت تحمل و  تاب آوری بچه تون رو حتی نسبت به نه  گفتم های به جا و زمان دار خودتون از بین میبردید ، بچه ها نباید از طریق پدر و مادر حرف منفی از اعضای درجه یک خانواده بشنون ، گفتم در دراز مدت چی ؟ بلاخره خودش یه روز این تبعیض ها رو میفهمه و ممکنه رفتار و واکنش و یا حرف بدی از خودش نشون بده ، گفت این فرق داره ، اگر با آگاهی و تصمیم خودش در سن مناسبش باشه ، یعنی به بلوغ فکری رسیده و با منطق میشه رفتار رو با همدلی کنترل کرد ولی اگر بر اثر واکنش به حرف های شما باشه در اولین بازی و محبت از جانب پدر و مادر بزرگ  انگشت اتهام به سمت خود شما کشیده میشه . پس رفتارتون درست بوده .

گفتم در اینجور مواقع که میبینم این رفتار ازشون سر میزنه چیکار کنم ، گفت اگر میتونید بهشون از ناراحتی پسرتون بگید ، البته گفتن شما ،معنی توقع نباید داشته باشه، هیچ کس در قبال فرزند شما جز خودتون و پدرش مسئول نیست ، گفتم نه من و نه همسرم تمایلی نداریم در این زمینه باهاشون صحبت کنیم( البته از تبعیضی که بین بچه هاشون هم میزارن گفتیم) گفت از اونجایی که میگید رفت و آمد زیاد از حد ندارید و حدود رو رعایت می‌کنید  در مواقعی که با هم میرید بیرون شما پیش قدم برای تقسیم خوراکی که خودتون تهیه کردید باشید اون هم نه برای هر کدوم یکی ، بلکه هر چند تا بود رو در ظرف بریزید و اجازه بدید خود بچه ها به اندازه نیازشون بردارند .در مورد خرید اسباب بازی باز به شیوه قبل عمل کنید بگید اینا رو مامان جون باباجون خریدند برای همه تون و با هم بازی کنید ، خودتون هم چند تا از اسباب بازی های آینه  و ببرید بزارید اونجا و بگید این اسباب بازی خونه مامان جون برای همه هست . گفتم اینکار ها رو کردم ولی حتی وقتی اون نوه ها هم نیستند و آینه به چیزی حتی یک ورق کاغذ یا لیوان آب دست میزنه میگند بازی کن اینا برای فلانی (اون نوه ها )هست . گفت واکنش نشون ندید همه چیز همیشه در کنترل آدم نیست و پسرتون باید تاب آوریش رو بالا ببره و در آینده با منطق درست خودش تصمیم گیری کنه و مطمئن باش آسیبی نمیبینه، کمی هم با آینه صحبت کرد مثلا ازش پرسید خونه مامان جون چیکار میکنی و آینه هم فقط از بازی ها و قائم موشک ها گفت


در مورد مسائل دیگه هم در مورد آینه دغدغه داشتم گفتم که ارجاع دادند به مرکز دیگه ، در مورد اونجا و حرف هایی که زدند هم سر فرصت می‌نویسم  ، برای خودم خیلی جالب بود

پسر خوب من

من همیشه آینه رو به چشم یک پسر کوچولو میبینم . البته که واقعا سه سال و نه ماهگی سن بچگی هست و حس من طبیعی .

همیشه اگر رفتار تبعیض آمیزی نسبت به آینه از طرف کسی سر میزد با خودم میگفتم متوجه نمیشه و زیاد بهش فکر نمیکردم . تا اینکه چند موردی رو آینه بهم گفت که تلنگر عجیبی بهم وارد شد

چند وقت پیش مادر سنگ برای اون یکی نوه هاش اسلایم خریده بود .پایین بودیم دختر عمو  بزرگه ( نه ماه از آینه بزرگتره) گفت اینا رو مامان جون برای ما خریده و مثل همیشه ندادند دست آینه و بچه من با اینکه خودش اسلایم داره دنبال اونا میدوید تا به این هم بدن و بازی کنه . از اونجایی که این جور خریدها و تبعیض ها اولین بار نبود و عادت کردیم چیزی نگفتم و فقط دست آینه رو گرفتم و گفتم خودت داری و در جواب این حرف من مادر سنگ به نوه بزرگه گفت بده دست آینه این اینجا مهمونه چند دقیقه بازی کنه بعد بره اینجا خونه توست . گذشت تا اینکه دو هفته پیش خونه مامان اینا آینه در ماهواره تبلیغ اسلایم رو دید گفت من دوست دارم دختر بشم . گفتم شما پسری  . گفت می دونم اما دوست دارم دختر بشم تا مامان جون برای منم اسلایم بخره بگه اینجا خونه خودته و منو ببره خونشون و نگه داره .

من تا اون روز فکر میکردم آینه واقعا متوجه این چیزها نمیشه و اونقدر این رفتارها تکرار شده و حتی نسبت به سنگ و برادر کوچکترش ( پدر همین نوه ها) اینجور تبعیض ها انجام دادند که برای ما عادی محسوب میشه اما گویا پسرکوچولوی ما رو به فکر برده بود

یا اینکه وقتی با پیشنهاد خودشون رفتیم پارک و در پارک دو تا پچ پچ درآوردند و دادند دست اون دو تا نوه ها و گفتند اگه دوست دارید به آینه هم بدید اون تایم آینه گفت من نمیخوام و مامانم برام میخره ولی گویا فراموش نکرده بود و چند روز پیش که بیرون بودیم و خوراکی برداشت گفت زیاد بردارم چون اگه بریم پارک برای من ندارند .

چیزی که برای ما تمام شده بود ولی انگار در ذهن آینه مونده بود و  هر بار ما ماله کشی میکنیم اما واقعا نمیدونم با این رفتارها تا کی ماله کشی جواب خواهد داد .

یه خاطره دردناک و خنده دارو گریه دار

چند وقت پیش رفتم بیرون و کلید تو خونه جا موند . برگشتم دیدم کلید ندارم . به سنگ زنگ زدم و گفتم برام کلید بفرست . دیدم هوا سرد هست و لباس آینه مناسب نیست گفت بریم پایین . رفتیم خونه مادر سنگ تا گفتم منتظرم سنگ کلید و بیاره گفت نه زیاد طول میکشه و خودش پیچ گوشتی و دم باریک برداشت و و گفت میرم در رو باز میکنم گفتم خودم انجام دادم پیچ هرز شده نمیشه الان پیک میرسه گفت نه . خودش رفت بالا و افتاد به جون در و بلاخره با شکوندن دستگیره در رو باز کردند و صدا کرد بیایید باز کردم و همون موقع هم پیک اومد و ما موندیم و دستگیره کج و  ترک برداشته . اومدم خونه زنگ زدم به سنگ و برای اولین بار از مادرش  و کارش گفتم . یعنی اونقدر سخت بود نیم ساعت  ما اونجا بمونیم . پی پی کلاغ تو کار عیدی که شعور آدم رو از بین ببره . عصر رفتیم دستگیره بخریم دستگیره خودمون رو گفت 3100 . سنگ میگه چرا اینکار رو کرد گفتم نمی دونم حتی وقتی دیدم میخواد اینکار رو کنه گفتم من الان با آینه میرم داخل ماشین میشینم اصلا میرم خونه مامانم اما اصلا انگار اون رفتارش دست خودش نبود

دیگه غرغر بسه

ما آدم باشیم ما درست رفتار کنیم ما بین بچه هامون فرق نزاریم . این رفتارها حالم رو بد و بدتر میکنه . واقعا نگرانم و واقعا نیاز به مشاور دارم . از خودم و سنگ و رفتار این ها نمیترسم .  عادی شده اما از برخورد آینه در آینده ازشون میترسم . از تاثیری که این کارهاشون رو آینه میزاره میترسم . واقعا میترسم