تجربیات آموزشی 1

نزدیک به 2.5 سال هست که آینه کلاس موسیقی میره و الان با قطعیت میتونم بگم اگر خدا فرزند دیگه ای بهم بده تا 4.5 سالگیش سمت موسیقی و کلا کلاس نمیبرمش . من 2.5 سالگی آیینه رو در معروف ترین کلاس موسیقی تهران ثبت نام کردم و7 ماه بعد در حالیکه حتی دوست نداشت صدای تبلیغات تلویزیون رو بشنوه ازش خارج کردم . جلسه دوم مادری بابت اینکه آینه 2.5 ساله به تنبلک دست زده بود شکایت کرد که این بچه داره بچه های ما رو بی ادب میکنه و اونا هم میرن دست میزنند به تنبک . اشتباه اول رو اونجا انجام دادم چون اطمینان کاذب به موسسه داشتم نیومدم بیرون . اونا ما رو معرفی کردند  به بخش مشاوره  و کار اشتباه دوم رو اونجا انجام دادم و مشاور با وجود اینکه گفت کارآینه  طبیعی هست ولی چون اون خانم دو تا بچه اش رو ثبت نام کرده حق با اونه  من اعتراض نکردم و باز به خاطر اطمینان احمقانه و برند اونجا گفتم باشه پس من باید چیکار کنم . یه جورایی فکر میکردم که هر چی میگن درسته و اینچنین شد که ما رو فرستادند کلاس کار درمانی . اشتباه سوم کلاس کاردرمانی بود . یک دختر 22 ساله که فکر میکرد در یک جلسه یک ساعته در هفته ، وظیفه تربیت آینه رو به عهده داره . مثلا یک وسیله میذاشت جلوی بچه 2.5 ساله و میگفت تا اجازه نگیری نمیزارم بهش دست بزنی و آینه اونقدر گریه میکرد که آخرش میگفت اجازه و بهش میرسید . شروع ترم سوم انگار تلنگری بهم خورد . دقتم رو بیشتر کردم . دختری که نه تحصیلات مرتبط داشت و نه مادری بچه ای رو کرده بود . بچه رو به وضعیتی کشونده بود که انگار آینه پیش فعال هست و کار بسیار سختی داره باهاش انجام میده . با اینکه شهریه ترم جدید رو داده بودم ( اون زمان 11 جلسه رو 1980000 میگرفت که واقعا زیاد بود ) آینه رو دیگه نبردم  و من موندم و بچه ای که حتی اجازه نمیداد ما خودمون سمت پیانو بریم و کلا با شنیدن صدای موسیقی گوشاش رو میگرفت و گریه میکرد .

 اشتباه بعدی زمانی بود که بعد از کنسل شدن کلاس موسیقی تصمیم گرفتیم که عادت کلاس رفتن رو بهم نزنیم و از اونجایی که آینه وسواس روی دستاش داشت و اصلا دوست نداشت کثیف بشه به پیشنهاد سنگ در یکی از آموزشگاه های بنام هنری کلاس سفالگری ثبت نام کردیم . کلا اشتباه من و سنگ دنبال بنام بودن آموزشگاه ها بود . فکر میکردیم هر چقدر بنام باشن قدرت انتقال تجربشون هم بالاست .  روز ثبت نام دیدیم که بچه های همسن آینه ( اون زمان 3 ساله شده بود ) گریه میکردند ایکاش میرفتم و با مادرها صحبت میکردم و علت رو جویا میشدم . رفتیم و ثبت نام کردیم . به علت سن کم آینه من هم باهاش وارد کارگاه سفال شدم . دیدم فقط این بچه است . دو سه نفر 10-11ساله و الباقی 18-19 و دو سه نفر بالای 25 . مربی اصلا اهمتی به آینه و حتی اون بچه های 10-11 ساله نمیداد .جلسه 2 ساعته بود و تاب آوری بچه های 10-11 ساله هم به دو ساعت نمیرسید چه بماند به آینه 3 ساله . در لحظات آخر مربی اومد و سریع برای هر کدوم از بچه ها یک کوزه ساخت و داد دستشون  . من جلسه اول  ودوم چون بیشتر به خاطر کم شدن وسواس آینه رفته بودم واکنشی نشون ندادم ولی جلسه سوم که مربی گفت شما دیگه نیا سر کلاس و بعد گریه های شدید آینه و بیرون اومدنش از کلاس فهمیدم این مجموعه اصلا به در کودک نمیخوره و اصلا دلیل گریه همه بچه ها این بود که هیچ کدوم از مربی ها اصلا نحوه برخورد با کودک رو بلد نبودند و فکر میکردند روابط باید بر مبنای شاگرد و استادی باشه . تنها حسن اون مجموعه این بود که گفت شهریه تون حفظ میشه برید و هر وقت آینه شرایط بهتری داشت مراجعه کنید . ( میزان شهریه اونجا هم بالا بود و بعد ها فهمیدم با یک بیستم اون میتونستم در فرهنگسراها ثبت نام کنم . )

در اون روزها تنها دلخوشی آینه همراه من و سنگ کلاس تیراندازی باکمان اومدن بود . میومد و کمان پلاستیکی کوچیک رو بر میداشت و شروع میکرد به هدف زدن یا  بعضی وقت ها یکیمون میبردیمش زمین چمن فوتبال مجموعه  و شروع به دویدن میکرد و کلی بهش خوش میگذشت

همون زمان بود که با یک موسسه موسیقی دیگه آشنا شدم . البته اصلا برای آینه دنبال کلاس نبودم برای خودم رفتم ولی چنان مسئول دپارتمان کودکش صحبت کرد که اولین نقطع عطف مثبت کلاس های آینه برامون شکل گرفت

ادامه اش رو در پست دیگه ای می نویسم

نظرات 7 + ارسال نظر
دل آرام جمعه 16 تیر 1402 ساعت 19:42

برای بچه زیر ۷ سال آموزش مستقیم غلطه- آموزش همراه بازی و شوخی شوخی خوبه که بچه لدت ببره. اینم درست میگی که برند موسسات گول زنتده است

متاسفانه نهاد ناظری وجود نداره و خب اسم آموزشگاه ها هم در جذب محاطب بی تاثیر نیست

یه خواننده پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 04:49

چقدر تحسین برانگیز که اینقدر جسارت دارید که در مورد اشتباهاتتون هم بنویسید که واسه بقیه درس بشه.

ادعای بی نقص و کامل بودن بزرگترین دروغی هست که آدم به خودش میتونه بگه
من اکثر اوقات سعی میکنم اشتباهاتم رو بپذیرم

فرزانه چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 09:00

یک دنیا ممنون شیشه جان بخاطر انتقال تجربیات بسیار ارزشمندت

آذربانو چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 08:31

سلام وقتتون بخیر امکانش هست اسم آموزشگاههایی که تجربه کردید رو بفرمایید من هم دنبال آموزشگاه خوب هستم برای خودم و پسرم، اسم آموزشگاه پارس تو شیخ بهایی رو خیلی شنیدم ولی خودم هنوز نرفتم. ممنونم

من هم برای پسرم از پارس شروع کردم
برای من که تجربه بدی بود
اول برید ، تحت تاثیر محیط قرار نگیرید ، با خانواده های زیادی صحبت کنید
البته مربی الان پسر من در پارس هم تدریس میکنند ، مربی ها بد نیستند من قالب مدیریتی و رفتاری رو دوست نداشتم و خب همونطور که گفتم تحت تاثی تبلیغات رسانه ای از ۲.۵ شروع کردم شاید اگر الان میبردمش نگاهم متفاوت میشد

محدثه چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 07:06

خیلی خوبه که شیشه خودت به این نتایج رسیدی … بچه های کوچیک قراره از آموزش چی یاد بگیرن؟ بهترین کار بردن بچه ها به طبیعت، بازی کردن با خاک، سنگ، چوب، گل، آب و علف هست… خوبه که با کاغذ بدون قیچی بازی کنه و برش بزنه… بازی های دست ورزی زیادی هست که بچه ها میتونن انجام بدن. همین گل رس رو بخرین تو خونه بچه اون رو ورز بده، خمیربازی و … من حسنا رو هیچ کلاسی نفرستادم و همش طبیعت بردم که خب اینجا طبیعت در دسترس هست… بعد تابستون گذشته کانون بردم تا بتونه بودن تو فضای بچه ها و نشستن رو ببینه و پاییز رفت مدرسه. الان هم فرستادمش قرآن … اول مرداد هم میره شنا… تا شنا تموم نشه کلاس دیگه نمیفرستمش… با اصرار همه برای زبان ، تا هشت سالگیش تموم نشه زبان هم نه… بچه ها خودشون راهشون پیدا میکنن واقعا …

من خودم و حتی همسرم زمان زیادی برای پسرم میزاریم
اینکه من کارم رو عملا تعطیل کردم تصمیم تربیتی خودمون بود ، من از اون آدم هام که وسط خونه ام خاک میریزم و گل و گیاه نیکاریم ، گل بازی میکنیم و همیشه گفتم خونه با یک جارو و تی تمیز میشه ولی تنهایی و همبازی نداشتنش و ارتباط اجتماعی با همسالان رو واقعا نمیشد با چیزی جز کلاس براش مهیا کنم
زبان رو هم من کاملا مخالف آموزش زود هنگام هست ، گیریم بچه به سیب بگه اپل که چی ، زمانش بعد از تسلط به حروف الفبای فارسی و رسم الخط فارسی هست از دیدگاه من

Lili سه‌شنبه 13 تیر 1402 ساعت 21:49

چقدر خوبه که تجربیات این مدلیتون رو مینویسید
ممنون
ولی خب حالا شما تجربه شو نداشتید
اون موسسات که کارشون همینه نمیدونستن حداقل سن لازم برای اموزش هر رشته ای چند سالگیه؟

موسیق خودش پاییز ۹۹ اعلام کرد متولدین نیمه اول ۹۷ میتونند ثبت نام کنند
ولی کلا متوجه شدم همه دنبال پول هستند

سحر سه‌شنبه 13 تیر 1402 ساعت 21:07

اصلا باورم‌نمی شه ی قسمتیش می دونستم اما نه کل ماجرا چه روزای سختی گزروندی هم خودت هم آینه.
خوشحالم گذشتن اون روزا یعنی چی به بچه ۲.۵ساله بگی باید....
من دقیقا اولین کلاس دوقلوها ۴.۳ماه بردم و فکر می کردم دیره ولی بعدها حس کردم نه همین سن خوبه نهایت چندماه زودتر درصورتی که دوران کرونا عداب وجدان داشتم چرا نبردمشون.
مرسی از تجربه هات گفتی از کامنتت هم ممنونم

این نیز بگذرد ، بعضی چیزها تجربه است ، شاید به خاطر همین اکثر افراد بچه دومشون رو راحت تر بزرگ میکنند
کلا فهمیدم حس مادرانه از نظرات کارشناسانه ارجحیت داره البته نه الزاما ولی در بیشتر جاهایی که معیار پول هست باید حواسمون بیشتر جمع باشه
کار خوبی کردید ، نه تنها چیزی رو از دست ندادید بلکه له مرور ارزش افزوده اش رو در بچه ها خواهید دید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.