مروارید های باارزش

دیروز  برای آینه و خودم وقت دندون پزشکی گرفته بودم .دکتر دندون های آینه رو فلوراید زد و گفت یکی از دندون ها پوسیدگیش داره عمیق میشه ولی یکی سطحی هست . تقصیر خودم هست من برای آینه چون میدیدم بین دندون هاش فاصله هست نخ دندون نمیکشیدم ولی دکتر گفت اشتباه کردی دقیقا بین دندان ها پوسیدگی ایجاد شده . متاسفانه همکاری با این دکترنکرد و دکتر گفت باید ببرید مراکزی که تحت بیهوشی انجام میدن . این دندون پزشکی رو  از روی طرف قرارداد با بیمه تکمیلیمون انتخاب کرده بودم البته واقعا تمییز بود ولی جاییکه همیشه میریم از هر لحاظ بهتره . واحد بیهوشی و آرامبخشی هم داره . بابت فلورایدی هم که گذاشت به دنداناش بزنند برچسب جایزه گرفت البته تمام مدت من بیرون بودم و نمیدونم برخوردشون چطور بود و کارشون واقعا اندازه اون مرکزی که همیشه میریم خوب بود یا نه . دندون خودم رو هم ویزیت کرد و گفت مشکلی نداره فقط باید یکی رو بکشی چون به لطف دندون عقل تکه تکه شد و الان فقط ریشه باقی مونده . یک واحد هم ایمپلنت داشتم  که قیمت هاشون بین 12 -15 میلیون بود و گفت تمامی بیمه تکمیلی ها فقط نصفش رو پوشش میدن . برای خودم برای هقته آینده وقت جرمگیری گرفتم ولی برای چکاپ مجددا میرم مرکز همیشگی چون دردی در دندون هام دارم که اونا گفتند از رو    opg چیزی مشخص نیست .

از دیروز فقط به فکر دندون آینه هستم . در مورد بیهوشی دندانپزشکی میخوندم یکی میگفت دو تا بچه کما رفتند یکی میگفت ذهن بچه رو در حالت خواب نگه میداره یکی میگفت باعث پیش فعالی میشه . چند تا دکتر کلا این حالت درمان رو اشتباه میدونستند و میگفتند کافیه پدر و مادر دست و پا و سر بچه رو محکم بگیره و دکتر کارش رو بکنه ( این مدرکش رو از کجا گرفته بود نمیدونم  اینکار یعنی روح و روان یک بچه رو تا آخر عمر داغون کردن)و چیز عجیبی که میخوندم  اکثر نظرات در مورد اینکه بچه هایی 2 یا 3  ساله که کل دندوناشون پوسیدگی داشتند و عصب کشی و کشیدن میخواستند که درصد بالایی شون به خاطر شیر شب بود .

بعد از کلی بیخوابی کشیدن و مطلب خوندن  دیدم دندون آینه دندون آسیابش هست و تا 12-13 سالگی نخواهد افتاد پس ترمیمش در همین سن لازم و مهمه . امروز عصر با مرکز تماس میگیرم و از دندونپزشک خودش راهنمایی میخوام .در سایت مرکزشون هم در مورد روش  دندانپزشکی تحت آرامبخشی ( sedation) مطلب خوندم و درسته از لحاظ  مالی به خاطر این روش ها مبلغی به هزینه اضافه میشه ولی سلامت امروز آینه تندرستی آینده اش رو به همراه داره و برامون بسیار مهم و باارزشه


نظرات 5 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 12:45

سلام عزیزم
حتما انجام بدید اقدام برای دندان های پسری رو
من در 3 سالگی برای پسرم انجام دادم پیش خانم دکتر فرشته دهقان و ایشون بسیار حاذق هستند
کلا 30 دقیقه خواب هست تحت عنوان سدیشن
و جالبه برادرم انگلیس زندگی میکنن و میگن برای بچه ها تا 12 سال بهتره از این وش خواب استفاده بشه برای ترمیم های دندان چون اسیب تزس و اضطراب از دندان پزشکی بیشتره
حتما زود مشورت و اقدام کنید چون پوسیدگی دندان ها به هم منتقل میشه و دردسر داره
سلامت و خوش باشید.

منم با دکتر کودکان صحبت کردم گفت بهترین کار سدیشن هست چون باعث ترس و اصطراب نمیشه
حالا برای هفته آینده از دندانپزشک خودش وقت گرفتم .
ممنون که راهنمایی کردید

فرزانه سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 08:26 http://khaterateroozane4579.blogfa.com

دختر 3 سال و سه ماهه منم را هم سه چهار ماه پیش بردیم دکتر گفت 5 تا دندوناش پوسیدگی داره و توی این سن فقط با بیهوشی میشه انجامش داد. یه دکتر دیگه هم بردیم همین حرف را زد. بهش گفتیم نگران بیهوش کردنش هستیم ، ایا لازمه که حتما دندوناش ترمیم بشن؟ گفتش که من نمیتونم چیزی بگم. تصمیم با خودتونه . ممکنه این دندونا هیچ مشکلی براش ایجاد نکنند تا وقتی که بیافتن و دندون دائم دربیاره و ممکن هم هست درد ایجاد کنند.
به هر حال فعلا منصرف شدیم و دست نگه داشتیم. تا الان که دندون درد نداشته و امیدوارم که تا زمانی که بیافتن هم به درد نرسه
بیشتر از همه مامانم مخالف بیهوش کردنش بود و میگفت من به هیچ وجه راضی نیستم بچه را ببرید بیهوش کنید. میگفت داداش خودت هم اکثر دندوناش خراب و داغون بود اما هیچ مشکلی براش ایجاد نکرد تا وقتی که همش افتاد

بیهوشی با آرامبخشی فرق داره ، بنا به وسعت کار بین آرامبخشی و بیهوشی یکی رو انتخاب میکنند .
مشکل اینه که حتی اگر تا زمان افتادن دردی نگیره طبق صحبت دکتر ، پوسیدگی به دندان نهفته دایمی هم منتقل میشه و عمر اونا رو کم میکنه .
دندون پسر من آسیاب هست و تا 12 -13 سالگی باهاشه

دل آرام سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 00:15

شکری مم دخترم رو بردم در عرض ۱۵ دقیقه عصب کشی کرد و پر کرد و روکش کزد و یه جوری سریع و باسیاست که من ۵ جای دیگه رفته بودم اینقدر خوب و سریع نیودن، فرصت گریه و عکس العمل و شلوغ کاری به بچه نداد شاید اونجا بری دیگه بیهوش لازم نباشه بشه

بخش کودکانش جدا هست ؟
واینکه الان تنها ترس پسر من آمپول هست همش میترسه که به دهنش آمپول بزنند وگرنه چون از دو و نیم سالگی هر 6 ماه مرتب بردم دندان پزشکی کلا از یونیت و محیط نمیترسه
حتما سر میزنم

نجمه یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 18:13

سلام عزیزم
حالا دکتر دستش فرز باشه،زود انجام میده.نگرانی نداره
اخ اخ که تو دندون درد من الان زجر کشیدم.این هفته وقت جراحی دندون دارم،اما الان سه تا دندونم خالی شدند.
انشالله که کارش خیلی راحت انجام بشه

دل آرام یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 18:02

من برای حنانه تو سن ۲،۵ سال بیهوشی گرفتم و ۶ تا دندون انجام داد و راضی بودم حتما انجام بده ولی قبلش برو خ ملاصدرا شهیدشکری آنجا خیلی خوب بلدن کار برای بجه بدون بیهوشی انجام بدن اگه نشد برو بیهوش کن

ممنون ، شکری رو هم میرم سر میزنم
اکثرا افراد دندون زیاد رو بیهوشی گرفتند برای پسرم یدونه هست نمیدونم برای یکی بیهوشی ارزش داره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.