این نیز بگذرد

اردیبهشت ماه یعنی دو ماه زودتر از موعد به مستاجر گفتیم قصد فروش خونه رو داریم و سر موعد تخلیه کنه . گفت خونه خریدم تا شهریور بهم وقت بدید . گفتم  تا چندم؟ گفت نمی دونم . گفتم بیایید تا آخر شهریور بنویسم ما هم موقع فروش اعلام مکنیم با فلان مقدار رهن و اجاره تا اول مهر ، مستاجر داره تا شما هم اذیت نشید . گفت آخه . گفتم مبلغ هم با همون مبلغی که الان پرداخت میکنید .  گفت باید فکر کنم اطلاع میدم .

اواسط خرداد ماه بود که یکی از دوستان سنگ یک ملک خوب معرفی کرد . نوساز دقیقا در منطقه ای که دوسش داریم و هدف جابجایی مون هست . ملک نوساز بود و خود دوستش هم گفت منم دو واحد برای بچه هام میخوام بردارم . فروشنده  عجله داشت و میخواست چهار واحد رو بفروشه و چون سند هم آماده نبود برای سند یکسال وقت داشتیم و یک قسمتی از پولمون هم با رهن واحد جور میشد . ما سریع اقدام به فروش ملکمون کردیم و چون فروشنده پول لازم بود و زیر قیمت منطقه داشت میفروخت ما هم  به خاطر زمان کمی که داشتیم مجبور شدیم خونه خودمون رو  پایین تر از قیمت بفروشیم . اینکه هماهنگ کردن با مستاجر جهت بازدید خودش داستان داشت بلاخره فروش رفت و به مستاجر گفتیم ما برات تا اول مرداد وقت گرفتیم و خریدار میخواد بیاد داخلش بشینه . گفت مشکلی نیست .

 از اون طرف ما رفتیم برای خرید اون واحد که فروشنده گفت مشکلم حل شد و قصد فروش دیگه ندارم  و مبلغی رو که به عنوان بیعانه داده بودیم برگردوند و ما ماندیم خونه ای که فر وخته بودیم و پولی که هر لحظه ارزشش پایین میومد . ده روز سخت و آشفته ای رو طی کردیک . در طول ده روز چهار بار برای تشست از چهار ملک مختلف رفتیم ولی موقع قرارداد متری 7 تا 15 میلیون میکشیدند رو ملک و همه چیز بهم میخورد . سنگ که داغون شده بود . کار هر روزمون این شده بود که ساعت 2 برم دنبال سنگ و از اونجا بریم املاکی ها و بازدید بگیریم  . ولی یا دبه میکردند یا خیلی با مبلغ ما فاصله داشت  یا خوشمون نمیومد .

تا اینکه به  املاکی که خونه رو فروخته بود، زنگ زدیم و گفتیم در همون حوالی چی میتونی برامون پیدا کنی . اول از اینکه  معامله بهم خورده بود ابراز ناراحتی کرد و بعد شروع کرد چند تا فایل معرفی کردن . اما خب همه متراژ بالا و پول ما بهش نمیرسید . واقعا اون روزها فقط معجره میتونست بهمون کمک کنه . یک شب که ناامید داشتیم برمیگشتیم ساعت 9 شب اون املاکی زنگ زد و گفت ببین یک واحد پیدا کردم مال یکی از دوستانمه. نما رو زده نازک کاری مونده تا آخر سال طول میکشه سند هم تقریبا دو سال دیگه آماده میشه . خودم با فلان مبلغ رهن میدم . فلان میزانش هم بمونه برای سند . فلان مقدار هم دارید . مقداری هم  خودتون جور کنید و وام بگیرید میشه گرفت . آدرس داد و رفتیم از بیرون دیدیم . جای خوبی قرار داشت اما تاریک بود و کارگرها هم اجازه ورود ندادند. فرداش بعد از هماهنگی املاک با سازنده رفتیم داخلش رو دیدم . خوب بود . 30 متر بزرگتر و جاش بهتر و مهمتر از همه نحوه شرایط پرداختش بود . گفتیم خوبه و با سازنده و مالک قرار بزار  . برای دو روز بعدش قرار گذاشت . دو روز بعد وقتی رفتیم املاک ، من سرم پایین بود که دیدم سنگ داره با کسی گرم سلام و علیک میکنه . من و معرفی کرد و گفت از دوستان کودکیم هست و همسایه مادر بزرگم و ما اونجا فهمیدیم سازنده ایشون هستند . خدا رو شکر تونستیم جایی رو قولنامه کنیم  و پرداخت قسمتی از پول منوط شد به روزی که ما خونه ای که فروختیم رو بریم دفتر خونه تا الباغی رو بگیریم .

 و الان ما موندیم و مستاجری که یک ماه و نیم از موعدش هم گذشته و تخلیه نمیکنه . و دفتر خونه ای که نتونستیم بریم و پولی هم نشد پرداخت کنیم . البته مبلغی رو پرداخت کردیم و شرایط رو بهشون توضیح دادیم که گفت مشکلی نیست . اما الان به شدت با مستاجر خوردیم به مشکل . بهش میگیم ما که گفتیم بیا بنویس تا آخر شهریور چرا نیومدی میگه لازم نبود . میگیم تخلیه کن . میگه من تا شهریور تخلیه نمیکنم . وکیل گرفتیم گفت کار شما اشتباه بود . نباید شفاهی اعلام میکردید . مگه ما کف دستمون رو بو کرده بودیم . گفت مستاجر ، شما و خریدار که قولنامه داره باید برید املاکی اونجا روز تعیین کنید و زمان تخلیه رو مشخص کنید و همگی امضا کنید . اگر اون تارخ تخلیه نکرد میتونید برید حکم تخلیه بگیرید و دو ماه هم دادگاه بهش وقت میده . الان مستاجر گفته تا 10 شهریور تخلیه میکنم .

انشالله تا اون روز تخلیه کنه تا بیشتر از این به مشکل نخوریم

نظرات 9 + ارسال نظر
م دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت 04:50

خواستم ازتون تشکر کنم
ما در حال خرید خونه ای بودیم که مستاجر توش ساکن بود و از موعد قراردادش گذشته بود و به صورت توافقی و شفاهی بهش گفته بودن میتونه بشبنه تا خونه فروش بره اما اگر مالک جدید قصد سکونت داشت باید بلند بشه ما قرار بود خونه مون رو بفروشیم واونجا فوری ساکن بشیم اما مستاجر روز بازدید میگفت من تمدید کردم بلند نمیشما
املاکی محتررررم هم میگفتن این موعدش گذشته خیالتون راحت
خلاصه که ما نفهمیدیم کی درست میگه
با توجه به اینکه پستتون رو خونده بودم با یک حقوقدان مشورت کردیم که گفتن چون از موعد تخلیه گذشته و هیچ اخطاری به مستاجر داده نشده حتی با وجود اینکه توافق تمدید کتبی نبوده و اصل توافق کتبیه اما اساس بر این گذاشته میشه که قرارداد تمدید شده و اگر بیفته تو پروسه قانونی هم حدود شش ماه گرفتن حکم تخلیه و اجراش زمان میبره و بسیار پر دردسره
خلاصه که ممنون که بسیار به موقع پست گذاشتید
البته ما هنوز خونه پیدا نکردیم و موندیم با پس اندازی که روز به روز بی ارزشتر میشه

خوشحالم که تجربه ام به درد خورد
این از ضعف ماست که قبل از انجام کاری قانون درست مرتبط با اون رو بلد نیستیم و بعدا می خوریم به مشکل
انشالله که به زودی خونه خوب بزرگ دیزاین عالی در جایی که مد نظرتون هست رو پیدا کنید

دل آرام شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 08:14

ما هم از خرداد تا هفته پیش همین داستان‌ها رو داشتیم امیدوارم به خیر بگذرانید ما هم همین طور به خیر تمومش کنیم

مبارکتون باشه ، انشالله که همیشه گرفتاری های شیرین نصیب آدم بشه و صد البته انشالله ختم به خیر بشه

سحر دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 23:32 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

مملکتی که تو ی ماه نشه روش حساب کرد باید گفت ب.ی ص.ا ح.ب دقیقا این شزایط مارو هم خودم هم خواهرم تجربه کردیم خیلییی سخته هنوزم اسم تعویض هونه می شه دست و پام می لرزه!
خداروشکر ی جا پیداکردین

توی یک ماه نه ، در چند روز هم نمیشه روش حساب باز کرد
متاسفانه همه افرادی که معامله ملک می‌کنند این تجربه استرس زا رو دارند

م دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 01:34

ببخشید یعنی اعلام شفاهی به مستاجر هم تعهد حقوقی ایجاد میکنه برای مالک؟میتونه بشینه؟

دقیقا نمیدونم ، در مورد تخلیه وکیل گفت باید مکتوب اعلام می‌کردید، ، اما در مورد نشستن سال قبل ما شفاهی گفتیم و حتی مبلغ افزایش اجاره بها رو با توجه به توانایی اش به خودش واگذار کردیم ولی یر زمان پشت قولنامه نوشتیم اون نوشتن تعهد ایجاد میکنه

فرزانه یکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت 11:27

وای چه استرسی را پشت سر گذاشتید . واقعا خیلی سخته چون ادم حس میکنه تمام سرمایه ش داره از دستش میره. توی مملکت ما فروش خونه خیلی ریسک بزرگیه و تا ادم خونه ای که میخواد را پیدا نکنه اصلا نمیشه روش حساب کرد.
انشالله که مشکلتون با مستاجر حل بشه و بتونید معامله کنید

دقیقا ، کنسل شدن اون خونه ای که اول میخواستیم بخریم استرس زیادی بهمون وارد کرد
الانم مستاجر اگر سر تایم تخلیه کنه خیالمون راحت میشه

نسترن شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 15:44 http://second-house.blogfa.com/

ای بابا
ان شاءالله ‌‌واقعا تا دهم تخلیه می‌کنه بدون دردسر
خونه جدید هم مبارک باشه ان شاءالله بسلامتی

ممنون عزیزم ، انشالله

لیمو شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 14:21 https://lemonn.blogsky.com/

همیشه جابجایی ها کلی دردسر به همراه دارند. آدم احساس عجیبی پیدا میکنه از این آدمهای بی مسئولیت که حرف هر روزشون با روز قبل متفاوته

تعجب می‌کنم از آدم هایی که با بی برنامگی خودشون ، برنامه دیگران رو هم بهم میزنند

Z.f شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 12:59 https://ssofarmacy.com

عجب شرایط پرتنشی

متاسفانه

ربولی حسن کور شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 12:32 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
میتونم دردسری که کشیدین تصور کنم.
حالا باز خوبه خونه ای که خودتون توش ساکن بودین نبوده
امیدوارم سر موعد تخلیه کنه تا شما هم توی دردسر نیفتین

سلام
آره واقعا ، اگر اینجا بود که شوهرم سکته میکرد
انشالله

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.