ان مع العسر یسرا

این روزها بیشتر از قبل ساکت شدم . اونقدر مردم در اجتماع صدای آه و ناله میشنوه که ترجیح میدم کمتر  خودم صحبت کنم و بیشتر از این فکر و ذهن آینه رو درگیر نکنم . شاید روزی بشه که بگیم ان نیز گذشت . الان سختی برای همه هست . ناامیدی و ترس برای همه هست . سال مستاجر نزدیکه . با املاک تماس گرفتیم قیمت جدید بگیریم رقمی گفت که خود من به عنوان مالک گریه ام گرفت چه بماند به مستاجر .

این روزها بیشتر از قبل باید هوای دل و جیب هم رو داشته باشیم . نکنه خدای ناکرده کاری کنیم که کسی که نداره احساس شرمندگی کنه . نکنه امیدمون به خدا کم بشه و فکر کنیم روزی دهنده دو لت هست . همیشه میگه روزی رو خدا میده دو لت خ ر کیه .نکنه به خاطر ترس و ناامیدی برای آموزش و ارتقا خودمون  و خانواده مون تلاش نکنیم . 

چند شبی هست که خواب مرگ میبینم  و تقریبا شبیه به هم . خواب مادربزرگ و خاله ام که من رو هم میخوان با خودشون ببرن . عمر دست خدست . نمیدونم تا کی زنده هستم . ولی از همه دوستان حلالیت طلب میکنم که مبادا با نوشته هام کسی رو رنجونده باشم . زنده و مرده فرقی نداره باید بخشیده شدن رو از پروردگار و مردم طلب کرد. 

یا علی

نظرات 6 + ارسال نظر
الهام شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 22:13

چقد با قیمت پارسال فرق میکرد،وای من مستاجرم،تروخدا سخت نگیر،خدا از یجای دیگه بهت روزی برسونه انشالله

متاسفانه قیمت ها بالا رفته و واقعا الویت خودمون توانایی هود اون شخص هست
انشالله بزودی همه صاحب خانه بشن

مینو چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 23:19 http://Rozhayetanhaie.blogsky.com

ان شا الله که سایتون صد سال بالا سر آیینه باشه
بحث نقدینگی و مال و اموال نیست
چرا ما باید همش بفکر آینده و گرونی باشیم و پول جمع کردن
الانم که از سفرمون باید بزنیم

سلامت باشید
اینکه نسبت به آینده ترس داریم واقعا جای ناراحتی داره و تقریبا تمامی مردم در هر قشری این ترس رو دارن

گندم ( ملیله سابق) چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 17:16 http://40week.blogfa.com

شما هم منو حلال کن
من این سختی را در زندگی بزرگترهای فامیل که همیشه سفره باز بودند و بخشنده می بینم که چه خجالتی می کشند

عزیزی
راست میگی ، بزرگترها بیشتر خجالت زده شدند
خدا خودش به همه کمک کنه

سحر چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:50 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

باید هوای هم داشته باشیم در این روزها
انشااله تنتون سلامت باشه همیشه

دقیقا باید هوای هم رو داشته باشیم تا از این دوران به سلامت عبور کنیم
خوابم خیلی اذیتم کرده . چند بار داره اون محتوای خواب برام تکرار میشه و کاملا تخت تاثیر قرار داده

ربولی حسن کور چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:11 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
امیدوارم تا سالها سایه تون روی سر ما و خانواده تون باشه
بله مردم باید به فکر هم باشند که متاسفانه خیلی شون نیستند.
خدا خودش به خیر کنه

سلام
مردم بیشتر به فکر جیبشون هستند . الان خونه رو املاکی به ما گفت 200 ماهی 5500 . دو ماه پیش گفته بود 150 ماهی 5 که با اون هم مخالف بودیم . 5 تومان حقوق خیلی هاست . رحم کنیم تا خدا رحم کنه

محمدرضا اسدی چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 09:42 https://mrassadi.blogsky.com/

سلام علیکم ، متن و عنوان با هم نمی سازند با این عنوان باید سخن امیوارانه گفت و امید داد . پمپاژ نومیدی کار صحیحی نیست بعد از هر سختی آسانی هست. سختی امروز فقط گرانی است. درست است کالاها گران است ولی الحمدلله نقدینگی مردم هم کم نیست. اگر ثروتمندان حق فقرا را بدهند مشکلات تا حدودی رفع می شود. پدران ما در کنار درد گرانی و فقر، مرگ فرزندان به خاطر یک بیماری ساده، جنگ ، مستی و عربده همسایه، قتل و تجاوز و... را تحمل کردند حرف از یاس و نومیدی نزدند...

سلام
متاسفانه عده ای در شرایط فعلی با جهت گیری فکری و سیاسی احساس ناامیدی رو در جامعه افزایش میدن . من هدفم ناامید کردن مردم نیست . اتفاقا همیشه یکی از بحث های من به عنوان یک دهه 60 با دوستان و حتی خانواده ام اینکه وضعیت دارایی و ثروت الان در دست مردم بیشتر از دوران قبل از انقلاب و حتی دهه 70 هست . من همیشه احترام میزارم به . افرادی که در دوران جنگ با همه سختی ها و نداری ها و نگرانی ها تشکیل خانواده دادند صاحب اولاد شدند ولی نگفتند از کجا بیاریم .پکیج تحریمی و اقتصادی شدیدتری رو تجربه کردند اما امیدوار بودند اما الان خیلی میبینم که امیدها در عده ای از بین رفته وگرنه من همچنانباور دارم که ان مع العسر یسرا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.