مدرسه

احساس میکنم سرم و صورتم و بینی و چشمام شدند اندازه هندوانه . اونقدر عطسه کردم  که گلوم هم درد میکنه . ابریزش بینی هم که جای خود دارد . دو سال پیش یک آمپولی به اسم زولار( زولیر یاهمچین اسمی) زدم  تا خود امسال خوب بودم و خبری از این حساسیت کوفتی نبود  اما الان  جاهایی از بدنم میخاره که خود بدنم از بودنشون بی اطلاع بود . باید هر چه سریعتر از دکتر ریه ام وقت بگیرم و برم پیشش . حملات آسمم بیشتر شده و از ترس تموم شدن اسپری هام و  تا حدودی صرفه جویی  مالی مرتب استفاده نمیکنم .

از وقتی که فهمیدم آینه باید سال آینده بره پیش دبستانی ،بیشتر و جدی تر از قبل دارم مدارس رو بررسی میکنم . از اونجایی که مدارس دولتی بنا به ناحیه مشخص میشه از شانس ما مدرسه خوبی نیست . البته معیار برای خوب و بد بودن برای هر کسی متفاوت هست . و این مدرسه که اتفاقا خیلی هم نزدیک هست معیارهای مدنظر ما رو نداره . البته بعضی از خانواده ها میگفتند میتونی ببری فلان مدرسه دولتی که در ناحیه ما نیست ولی مدرسه مشروط به کمک مالی ثبت نام میکنه . امسال دختر عمو بزرگه  باید بره پیش دیستانی . دو تا مدرسه نزدیک خونشون هست اونی که در ناحیه شون هست 4 تا کوچه فاصله داره  و اونی که دقیقا روبروی خونشون اون سمت خیابون هست به ناحیه شون نمیخوره . رفتند  ، مدرسه گفته اگر کمک مالی کنید میتونیم ثبت نام کنیم .

سنگ نظرش رو مدارس غیر دولتی هست و اگر هزینه واقعا زیادشون رو نادیده بگیریم واقعا در محدوده ما ( نه منطقه ما ) مدارس مذهبی بنامی وحود داره . مدارسی که خود قبول شدن در مصاحبه اش شاید به قول بعضی از خانواده ها سخت هست . البته ثبت نام در مدارس مذهبی چند تا پیش شرط برای خانواده ها داره . خود خانواده باید تا حدودی مذهبی باشه( پایبندی به مسائل مذهبی) و به خاطر اسم مدرسه فیبم بازی نکنند  که خدای ناکرده فردا روزی بچه دچار سردرگمی بشه .  این مورد رو ما داریم البته با یکسری تفاوت ها  مثلا مادر باید چادری باشه که من نیستم  اما پوشش مناسب و باحجابی دارم . جهت فکری هم همسو با مدرسه باید باشه .

یکی از حسن های این مدرسه ها ، مدرسه بودنشون هست نه مثل خیلی از انتفاعی ها یک ساختمان قدیمی کوچک . این مدرسه ها بیشتر حیاط بزرگ با ساختمان هایی دقیقا شبیه مدارس دولتی دارن  . در خیلی از اون ها معلم های دوره دبستان آقا هستند و کلا کادر خانم  ندارند یا اگر دارند در امر آموزش نیست که همین هم کمی من رو مردد کرده ( البته الان در کلاس موسیقی مربی عوض شد و به جای خاله .... الان عمو ... در حال کار با بچه هاست و جالبه  بچه ها و بلاخص آینه و پسرها خیلی زیاد از این آقا حرف شنوی داره ) سنگ میگه اتفا معلم آقا داشتند برای پسرها خیلی بهتر از خانم هست  ولی خب من معتقدم باید در سنین پایین عواطف کودکانه رو هم درذر نظر گرفت .

هزینه های بالاتری نسبت به مدرسه های غیردولتی دیگه دارن . البته این رو گفتند گویا خود مدارس انتفاعی هم درجه بندی دارند و بر مبنای رتبه بندی شهریه ها متغییر هست . یکی از دوستان پیش دبستانی ثبت نام کردند 19میلیون . چند وقت پیش هم از مادر یکی از بچه ها پرسیدم  گفتند کلاس دوم 24 میلیون . که خب واقعا عدد بزرگی هست و هزینه های سرویس و  چیزای دیگه هم مسلما اضافه خواهد شد.

کلا این روزها یکی از دغدغه هامون شده مدرسه  سال آینده

من به خاطر آینه و استرسی که بهش دست میده زیاد اخبار نمیبینم . چند روز پیش اخبار متروپل رو دید  و شنید ، با بغض گفت  خونه شون خراب شده  . از اون موقع همش میگه مامان خونمون خراب نشه  و کاملا اضطراب رو میشه در چهره اش دید و از اونجایی که واقعا نمیدونم چی باید بهش بگم  فقط سعی میکنم ذهنش رو اون لحظه از اون حالت خارج کنم  . واقعا اتفاق دردناکی هست . خدا به بازماندگانشون صبر بده  و به مسئولین بی کفایت شعور خداحافظی از پست  و مقام


نظرات 5 + ارسال نظر
گندم ( ملیله سابق) چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 17:25 http://40week.blogfa.com

منم دختر بزرگم رو اول غیر انتفاعی بردم بسیار ناراضی بودم دو سال اول یکجا سال سه یک غیر انتفاعی دیگه و از سال چهارم گذاشتم دولتی همه نمره هاش واقعی شد و تدریس خیلی جدی تر بود و به نظرم غیر انتفاعی انتخاب بدی بود .
حالا واقعا این کوچیکه ما هم باید بره پیش دبستانی از اول مهر نگووووو!!

امسال مهر متولدین نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵ میرن پیش
سال تحصیلی ۱۴۰۲ متولدین نیمه اول ۹۷ و نیمه دوم ۹۶ میرم پیش
من تنها مدرسه دولتی نزدیکمون اصلا خوب نیست ، الان هیئت امنایی ها رو هم دارم بررسی میکنم . یکسال زودتر به فکر افتادم
انگار دیروز بود که باردار بودیم چقدر زود گذشت

سما سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 12:26

سلام عزیزم
خوبین
دختر منم 8سالشه و خیلی استرسیه اونم اخبار بد میشنوه همش میترسه برای خودمون پیش بیاد و کلافم میکنه.واقعا بچه هارو باید ازین اخبار دور نگهداشت
عزیزم یه سوال .توی پست های قبل گفتی برای پسرت مسواک برقی گرفتی.میخواستم بدونم راضی هستی؟واینکه چه مارکی گرفتی؟اورال بی؟
منم تصمیم دارم برای دخترم بگیرم ولی نمیدونم ارزشش رو داره نه واینکه باید مسواک بزرگسال براش بگیرم یا کودک؟چون فک کنم 2-5سال مسواک بچگونه هست و بعدش بزرگساله

سلام
من اورال بی گرفتم ، طرح خانواده گرفتم یعنی در بسته دو تا مسواک برقی با یک شارژر وجود داشت . پسرم طرح مک کوئین انتخاب کرد یکی از مسواک ها قرمز و طرح مک گویان و اون یکی سفید و مشکی ، از لحاظ سری مسواک کودک و بزرک نداره و به هر دو مسواک هر برسی می خوره ، سایز برس مسواک من و پسرم هم یکی هست
من که خیلی راضی هستم . پسرم بیشتر از قبل به مسواک اهمیت میده و واقعا تمیزتر شدن دندون خودم رو هم واقعا میبینم و از همه اینها مهمتر اینبار که رفتیم دندون پزشکی برای فلوراید دیگه از صدای براش اونجا نترسید

مهتا پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 ساعت 16:17

سلام شیشه جون
من چند وقته نوشته هات میخونم
به نظرم هیچی مثل سلامتی نیست لطفا در مورد خرید اسپری و استفاده ازش هیچ صرفه جویی نکن آینه به یه مادر سالم و زنده نیاز داره تو رو خدا مواظب سلامتیت باش آینه رو هر مدرسه ای ثبت نام کنی چون مادر آگاهی هستی آسیب نمی‌بینه
اما سلامتیت دچار مشکل بشه میدونی تمام خانوادت آسیب می‌بینند
فوقش آینه رو یه مدرسه هییت امنایی ثبت نام کن
می‌دونم زندگی خودته
اما خداییش بحث آسم شد نتونستم کامنت نزارم

سلام ، ممنون عزیزم بابت تذکر به جا
بیشتر از اینکه به فکر پولش باشم به فکر پیدا نکردنش هستم وگرنه هر بار که دچار حمله آسم شدید بشم و کارم به بیمارستان برسه اگر خصوصی باشه بالای ۵۰۰ برام تموم میشه
آسم اونقدر بد هست که پسرم هم کاملا درکش کرده و اگر ببینه دچار حمله شدم سریع میره و برام اسپری میاره
باز هم بابت یادآوری سلامتی ازتون ممنونم

شکوفه چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت 17:35

سلام به عنوان یه معلم ومادرسه تاپسرمیگم اصلاغیرانتفاعینبرید مخصوصاپیش دبستانی وشش سال اول.منم مثل شمامعتقدم مدرسه باید شبیه مدرسه باشه یعنی حیاط بزرگ داشته باشه.واینکه مدارس غیرانتفاعی خیلی برنامه ی سگینی دارند که برای بچه مشکل هست من تاالان فقطدولتی بردم وخیلی هم راضیم وهزینه روگذاشتم برای سه سال اخر برای کلاس کنکور و...

سلام ممنون بابت نظر مفیدتون
منم با برنامه سنگین مشکل دارم ، جایی رو پرسیدم برای پیش دبستانی میگه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰
مگه میخوان چیکار کنند
اگر مدارس هیئت امنایی خارج از ناحیه ثبت نام کنند خیلی خوب میشه باید برم بپرسم وگرنه واقعا از دولتی ناحیه خودمون اصلا تعریف و بازخورد خوبی نشنیدم و حتی مادرها هم راضی نبودند

ربولی حسن کور سه‌شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 19:59 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
چه شهریه های زیادی!
سال پیش که مدارس مجازی بود یک بار به آنی گفتم خوبه بچه ها را توی مدارس شهرهای کوچک تر ثبت نام کنیم تا ارزون تر بشه کلاسها هم که توی اینترنته! آنی گفت اون وقت اگه وسط سال بگن مدارس حضوری شد چکار کنیم؟!

سلام
قیمت غیر انتفاعی ها بنا به رتبه بالا میره
اون چندتایی که مدنظرمون هست واقعا رتبه بالایی دارند و طال قبل در مقطع دبیرستان ۸۰ درصد قبولی در دانشگاه دولتی (از پایه بر میدارن و میان پایه و دبیرستان جذب خارج ندارن که بتونم دوره دبیرستان رو ثبت نام کنم) اما به گفته همه مصاحبه سختگیرانه ای دارند و بیشتر از بچه مادر و پدر رو ارزیابی می‌کنند، شاید اگر مسئله چادر نبود میشد با اطمینان بیشتری گفت میشه ثبت نام کرد ولی اکثرا میگن کافیه شک کنند مادر مانتویی هست دیگه کار تمومه چه بماند که در زمستان من رو با شلوار جین و هوای در آموزشگاه موسیقی ببینند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.