هزینه های بالا

چرا هزینه دارو به یکباره این قدر بالا رفته؟

از اول خرداد تا دقیقا دیروز نزدیک  دو میلیون و صد و هشتاد پول دارو های مامان شده، یک میلیون و صدو شصت داروی ستون فقرات‌ شد و الباقی در دو نوبت برای قلب، این داروها رو ما قبلا هم می‌گرفتیم اما نه با این قیمت ها

به نظرم یکی از دلایل حذف همین دفترچه های تامین اجتماعی هست، دکتر نسخه رو در سربرگ خودش مینویسه ، البته کد ملی رو هم مینویسه ولی احساس میکنم خود داروخانه ها در تاییدیه گرفتن تنبلی می‌کنند چون تا زمانی که دارو در دفترچه نوشته می‌شد مبلغ خیلی خیلی کمتری پرداخت میکردیم ، الان خودم هم با همین مشکل مواجه شدم، دکتر ریه فامیلیم رو کامل ننوشت داروخانه گفت نمیشه تاییدیه بگیرم، بردم اصلاح کرد گفت اسپری 500 نوشته من 250 دارم نمیشه تاییدیه گرفت، رفتم دادم 250 نوشت اوردم گفت این مدل دیسکی نوشته من هوایی دارم، اون رو هم دکتر برام درست کرد و سه تا نسخه داد دستم در مدل های مختلف که هر کدوم رو داشت بگیرم که باز هم گفت من ایرانیش رو دارم این خارجی نوشته نمیشه تاییدیه گرفت، من که برای خودم نخریدم و منتظرم فرصت بشه برم سیزده آبان یا 29 فروردین دنبالش، اما واقعا داروخانه ها دارن بامردم بد تا می‌کنند

ناخن پای آینه ترک های عمیق برداشته و شدیدا شکننده شده و رو به بالاست، دکترش گفت از داروخانه محلول تقویت کننده ناخن بگیر بزن خوب میشه، رفتم بگیرم گفت ایرانی ندارم خارجی دارم 380 هزار تومان، اندازه اش هم به اندازه انگشت کوچیکه دستم بودم و قطرش از اون هم کمتر، نگرفتم یعنی واقعا دلم نیومد فعلا دارم به ناخن هاش روغن زیتون و روغن آرگان میزنم

واقعا هزینه درمان خیلی بالاست،. اونیکه نداره پول ویزیت بده پول دارو رو باید از کجا بیاره، اختلاف قیمت هتلینگ عمل مامان با شرایط مشابه(سه شب بخش، یک شب icu) در فاصله زمانی یک ماهه(اسفند 99 و فروردین 1400) عدد قابل توجهی بود، نزدیک به دو میلیون تخت    ICU افزایش قیمت داشت و هزینه اتاق دو تخته و خصوصی هم که جای خود داشت

ایکاش واقعا مسئولین در همه زمینه ها  فکری به حال مردم بکنند

نظرات 8 + ارسال نظر
شیرین جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 08:59 http://khateraha95.blogfa.com/

شیشه جان خوبی عزیزم

عزیزی

شیرین یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 07:44 http://khateraha95.blogfa.com/

من قبل عید دارو خریدم برای شوهر خاله آقای پدر یازده تومن و چند روز پیش خریدم ۸۴ تومن بیش از اندازه گرون شدن تازه از دوتا داروخانه خریدم چون هر کدوم یکی بیشتر نمیدن اون‌یکی داد ۸۷ تومن
نمیدونم چجوری حساب میکنن

چونکسی ازشون بازخواست نمیکنه کلا هر قیمتی که دلشون بخواد میگن و میگیرن

نسترن شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 08:00 http://second-house.blogfa.com/

گرون شدن یه طرف نبود دارو یه طرف دیگه
اگر بدونید چقققققققدر دنبال قرص چربی عادی ای که نه خارجیه نه چیز دیگه گشتم
یا فاموتیدین که همیشه مثل نقل و نبات بود یه برگ یه برگ اونم بعضی داروخونه ها فقط میدادن!!!
واقعا خدا به داد بیماران برسه، درد و رنج بیماری یه طرف هزینه ها یه طرف دیگه

قبول دارم نبودنش به مراتب سخت تر هست . من الان نزدیک 8 ماهه که دو تا از اسپری های ریه ام رو پیدا نمیکنم و جایگزین هم عملا نداره
به راستی که خدا به داد مردم برسه

غزل سپید جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 13:34 https://iliata67.blogsky.com/

سلام عزیزم.
امیدوارم که همواره سلامت باشید و بی نیاز از دارو و درمان و تبعاتش...
ممنون که اینجا گفتین. من هم چیزی نمیدونستم و نوشته شما باعث شد در صورت لزوم حواسم رو بیشتر جمع کنم...
کاش اوضاع واسه همه بهتر بشه

سلام
حواسمون باید خیلی جمع باشه همه یه جورایی انگار میخوان سرمون کلاه بزارن

نجمه جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 08:45

سلام عزیزم
اخ اخ، راست میگی
بعدم بیمه تکمیلی اون سهم رو نمی پردازه.
چی بگیم... تازه اونجایی که الکترونیکی شده، نسخه نداری مدرکی واسه بیمه تکمیلی نداریم.
افتادیم تو دور باطل

سلام
بیمه تکمیلی ما اگر طرف قرارداد رفتی که میشه استفاده کرد اگر نرفتی پرداخت پولش با خداست
براشون نزدیک دو میلیون هزینه اکو و مربوط به قلب فرستادم 28 هزار تومان اون هم در دو نوبیت برام پرداخت کرده
راست میگید افتادیم تو دور باطل

گندم چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 11:48 http://minima.blog.ir

ای داد و بیداد ....

متاسفانه بله واقعا ای داد و بیداد

ربولی حسن کور سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 12:30 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
بالا رفتن قیمت نسخه ها را من هم متوجه شدم
جالبه که دیگه کسی هم اعتراض نمیکنه برای همه مون بالا رفتن قیمتها عادی شده

سلام
کسی که بیمار بدحال داره دیگه فرصتی برای اعتراض براش باقی نمیمونه
اما اینکه مردم کلا دست کشیدن از همه چیز و همه چیز برامون اینقدر عادی میشه واقعا جای تاسف داره

مریم سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 12:06

عزیزم ما بیمار خاص داشتیم سال ۹۶ به فاصله بیست و یک روز یه آمپول از یک و نهصد رسید به سه و صد،تو این کشور همیشه بوده شاید ما سر و کارمون با دارو و درمان کمتر بوده،مطمعنا الان هزینه بیماری خاص سر به فلک کشیده،خیلی دلم میسوزه براشون

آره واقعا،. بیچاره بیماران خاص و بیماران سرطانی و امثالهم
پزشک ها هم رحم ندارن، ویزیت های غیر متعارف ، کلا زندگی رو سخت کردن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.