کی بودش

ایکاش بدونیم که آدم ها شبیه هم نیستند و قرار هم نیست که شبیه هم عمل کنند . سه هفته پیش رفته بودم آرایشگاه  برای اصلاح صورت و ابرو . کلا من بیشتر اوقات برای اینکار میرم و هرزگاهی اون زمان که موهام بلند بود برای بافت میرفتم . ناخن هام رو همیشه خودم مرتب میکنم و اهل لاک نیستم و کلا چون سنگ از لاک خوشش نمیاد و خودم هم برای وضو همش باید پاک کنم زیاد نمیزنم و فقط مواقع پریودی اون هم ممکنه در سال یکبار اتفاق بیفته لاک بزنم . کارم رو انجام دادم و داشتم حساب میکردم که ناخن کار اومد و گفت کار ناخن ندارید گفتم ممنون نه که  مدیر سالن گفت خانم فلاتی کلا اهل اینکارا نیست بیچاره شوهرش . برگشتم سمتش و بهش گفتم هر انسانی در زندگی از چیزی آرامش میگیره . من با خواندن یک کتاب ، زدن پیانو  پیاده روی با خانواده ام آرامش میگیرم و اعتماد به نفس بالا دارم ، شخص دیگه با بزک دوزک کردن خودش  . مقایسه آدم ها با  هم کار درستی نیست . مدیر سالن سریع گفت قصد بدی نداشتم . لبخند زدیم و خداحافظی کردیم .هفته گذشته مجددا برای کار ابرو رفته بودم و زیر دست ابروکار بودم که مدیر سالن اومد و سلام علیک کرد و نشست کنارم و گفت واقعا پیانو میزنی ؟ گفتم بله چطور . گفت واقعا . کارم که تموم شد از گوشیم یکی از فیلم ها رو نشونش دادم . گفت راستش دفعه قبل بچه ها گفتند الکی میگه طرف با این تیپ و قیافه بلد باشه چیزی بزنه اونم پیانو . چنان قهقهه ای زدم که فکر کنم اگر ماسک نداشتم لوزه هام  رو هم طرف میتونست ببینه . گفتم مگه مهارت داشتن به نیپ و قیافه است . در ضمن من از تیپ و قیافه خودم راضیم . درسته ابروهام کم پشته و جای خالی زیاد داره و صدبار گفتید میکرو و هاشور و نانو و ... کن اما منم هر بار گفتم فعلا نیازی ندارم وبا یک مداد میتونم مرتبش کنم و زمان مناسب که خودم تشخیص بدم انجام میدم .  ناخن هم من کلا بابت نماز و غسل باهاش راحت نیستم . کاری هم ندارم که گفتند اشکالی نداره عقل من میگه اشکال داره و اصلا باهاش راحت نیستم . ظاهر آدم ها که نشان دهنده شخصیت آدم ها نیست . یکم صحبت کردیم و  چای خوردیم و موقع خداحافظی بهشون گفتم شما یک سالن کوچیک با کادر کم دارید در مقابل سالن روبرویی که  خیلی معروف هست و در افتتاحیه از چندتا بازیگر معروف دعوت کرده  بود اما شما  چیزی دارید که متمایزتون میکنه و باعث وفاداری مشتریاتون میشه . این سالن یا بهتره بگم آرایشگاهی که من میرم یک چای ساز گذاشته به همراه چای و نسکافه که مشتری ها میتونن رایگان ازش اسفاده کنند و اینکه بعد از اصلاح صورت رو با آبگرم و دستمال تمییز میکنند و یک ماساژ 30 ثانیه ای میدن . خداحافظی کردم و برگشتم خونه . خیلی تو فکر بودم . سال گذشته هم  جاریم گفته بود تو چه اعتماد به نفسی داری که جلوی شوهرت و بیرون آرایش نمیکنی  و اصلا شوهرت چطوری میتونه تو صورتت نگاه کنه . چندباری هم خواهر سنگ بهم متلک انداخته بود . ( ما تا حالا خواهر سنگ و خانم برادر سنگ رو بدون آرایش صورت و مو ندیدیم ) . همه اون حرف ها مثل یک چکش همش اون روز میخورد به سرم . سنگ  قهوه درست کرد و  نشسته بودیم که ازش پرسیدم از اینکه من داخل خونه آرایش نمیکنم و چیتان پیتان نمیگردم بدت میاد . گفت نه برام راحتی تو مهمه . گفتم  تو چی دوست داری ؟ گفت نه . من فقط دوست دارم همیشه تمیز و مرتب باشی  . حتی از زمانی که وضعیت ریه ات بد شده دوست ندام عطر هم بزنی . من همین که هستی رو دوست دارم  حالا چی شده از این سوالای مزخرف میپرسی گفنم آرایشگاه اینطوری شد و هرزگاهی هم خواهرت و خانم برادرت هم  اینطوری گفتند ( یک فحش ریز داد ) و گفت کلا اکثر مردها شاید در اوایل آشنایی شون از این جلافت بازی ها خوششون بیاد اما وقتی زندگی شروع میشه و مشکلات واقعی شروع میشه از همراهی همسرشون آرامش میگیرن . اگر دوست داری برو ناخن هات رو مثل اونا درست کن اما فکر نکن با این کار من بیشتر دوست دارم . اگر دلت میخواد و خوشت میاد برو اما به خودت یاد بده که اینکارها شخصیت تو رو بالا نمیبره . و اینچنین بود که من همچنان همون شیشه همیشگی بدون آرایش ، ساده هستم .

 اردیبهشت ماه عموم گفت یک سهم معرفی کن بخرم متم گفتم بروخساپا بگیر . قیمت اون زمان تقریبا 186 بود . شد 520 گفتمبفروش گفت من از کسی که اینکارست پرسیدم گفت میره بالا گفتم این شاخصی که من میبینم باید 1500 اصلاح میکرد الان که 2 میلیون رو رد کرده خطرناکه باید نقد شد  اما گفت من با این کاره حرف شدم خودت هم گفتی بالای 1000 میشه گفتم من گفتم یکسال دیگه نه الان . با شروع اصلاح شاخص بعد از یک هقته زنگ زده بود به بابا که آرهشیشه گفت فلان چیز رو بخر من خریدم دارم ضرر میکنم  بابا هم گفته بود حالا من چیکار کنم . مگه اون روزی ه ازش پرسیدی چی بخرم از من صلاح مشورت خواستی  الان هم اگه حرفی داری به خودش بگو ( سابقه عموی ما در این موارد بالاست و دیگه همه میشناسن و میدوننئد  چه آدمیه ) بابا هم بهم زنگ زد گفتم بابا من بهش گفتم در 520 بفروش گفت من از کس پرسیدم حتی وقتی رفت 600 شد یک عکس برام فرستاد و نوشت خدا رو شکر حرفت رو  گوش نکردم . گفت به هر حال حواست باشه شاکیه ازت . چند وقت بعد همون پیامی رو که برام فرستاده بود رو همراه قیمت اون روزش براش فرستادم و گفتم حال و احوال ؟‌ ( البته بگم من و عموم زیاد با هم شوخی داریم و کلا ناراحت نمشیم ) شنیدم چقولی کردی  . زنگ زد گفت شب بیایید خونمون حرف بزنیم گفتم نه و داشتم تعارف میکردم که زن عموم گوشی رو گرفت و گفت برای شام منتظریم و گفتم برای شام نمیام ولی 10 شب به بعد برای شب نشینی میاییم . رفتیم  و گفتم تقصی خودت هست من هشدار دادم . چون این اتفاق سال 92 هم برام افتاده برام دور از انتظار نبود الان هم خدا روشکر از سود ضرر کردی نه از سرمایه اصلی ات . کلی صحبت کردیم و گفتم حق المشاوره من هم فراموش نشه . به آینه هم خسابی خوش گذشت و کلی با پسر عموم و زن عموم بازی کرد  .

دو روز بعدش تماس گرفتم از زن عموم ( زن عموم معرف منو سنگ به همدیگه است) تشکرکنم  داشتیمصحبت میکدیم که چیزی گفت که نفسمبند اومد .یکی از دخترهای فامیبمون که تازه دو ساله ازدواج کرده متوجه شدند که همسرشون سرطان داره و شرایط اش هم اصلا خوب نیست .اونقدر ناراحت شدم که دیگه نتونستم حرفی بزنم . زن عمو هم گفت از من نشنیده بگیر  . بنده خدا دختره کاملا بهم ریخته است . فرداش با مامان صحبت میکردم گفتم مامان زن عمو فلان چیز رو گفت . گفت میدونم اما داستان چیز دیگه ای هست . مامان چیز بیشری بهم نگفت . انشالله که همسر اون بنده خدا به زودی شفا پیدا کنه .

با دو تا عمو هام ( دو تا آخری) صمیمی هستم و با بچه هاشون هم همینطور  . عمو کوچیکم ( همون که رفتم خونشون ) بچه هاش خودشون رو خیلی میگیرن اما اون یکی عمو م بچه هاش خوب هستند .بچه هاش از من 10 سال کوچکتر هستند اما صمیمی هستیم . پسرش کرونا گرفته . زن عموم برام پسغام فرستاد که اصلا رعایت نمیکنه بهش زنگ بزن و بترسونش . شب بهش زنگ زدم چنان حرف زدم که فرداش زن عموم تماس گرفت و کلی تشکر کرد . هر شب هم سنگ تماس میگیره و باهاش حرف میزنه . انشالله همه سالم و سلامت باشن و این ویروس لعنتی از جان محو بشه

آینه چشماش رو میبنده و یکی از اسباب بازی هاش رو به صورتش نزدیک میکنه وصدای بوس درمیاره بعد چشماش رو بباز میکنه و سرش رو ت

/کون میده میگه کی بودش؟( ک رو بین  ک و چ تلفظ میکنه ) بعد به عروسک دست خودش اشاره میکنه و میگه تو بودی؟  و شروع میکنه بوس کردن اون عروسک .

نظرات 13 + ارسال نظر
پرنسا پنج‌شنبه 17 مهر 1399 ساعت 12:28

منم به لیست بی آرایش بدون لاک اضافه کن.
اگه لاک بزنم شب تا صبح از بوی دست خودم سرفه میکنم

پس اینایی که تو خیابون میبینیم کیا هستند .
اما خدایی معتقدم اکثریت جامعه ساده و متین و تجرال میگردند
دم هممون گرم

آرزو چهارشنبه 16 مهر 1399 ساعت 22:09

سلام.منم اهل آرایش زیاد نیستم.فقط حتما باید رژ بزنم که لبام یه رنگی داشته باشن،همین.از بهمن که کرونا اومد تا حالا نرفتم زیر ابروهامو آرایشگاه بردارم ،خودم تمییز می کردم .الانم حال روحی ام خوب نیست کلا بی خیالش شدم.با همین قیافه هم خونه اقوام شوهر می رم
البته من ابروهامو هاشور زدم ولی اصلا معلوم نیست هر کی فکر می کنه مداد توش کشیدم ،یه ذره جاخالی داشت اونجاها رو پر کردم

منم صورتم مو نداره . سالی یکبار وکس میندازم اما هرزگاهی پشت لبم رو میرم بند میندازم اما ابروهام چون خیلی جای خالی داره خودم نمیتونم مرتب کنم و حتما باید برم آرایشگاه
کار خوبی میکنی . تو رو باید همینط.ری که هستی دوست داشته باشند

اسما چهارشنبه 16 مهر 1399 ساعت 09:53 https://asmavabacheha.blogsky.com

همیشه میخونمتون اما نمیدونم چرا تا به حال کامنت نذاشتم براتون شخصیتتون رو خیلی دوست دارم از آون شخصیت هایی که خیلی کم پیدا میشه تو جامعه. ان شاء الله که موفق باشید در همه مراحل زندگی و خواستم بگم منم مثل شما هستم اهل آرایش و جینگول بازی ها نیستم و خیلی شنیدم که میگن انگار جوون نیستی و....

نظر لطف شماست
همین که خودمون از خودمون راضی هستیم خوبه، البته از لحاظ ظاهر

گندم سه‌شنبه 15 مهر 1399 ساعت 18:04 http://40week.blogfa.com

یادم رفت بگم منم اهلش نیستم خوشم میاد یه عده دور هم جمع شدیم همه بی ریا . من ابروم شکستگی داره یک خط کوتاه و باریک مونداره هیچ وقت به هاشور و تتو فکر نکردم . اما به کاشت چرا جالبه که همسرم تا چند سال عکس قبل ازدواج من با ابروهای پر و یک سبیل جانانه تو کیفش داشت می گفت من این قیافه را اول دیدم و عاشقش شدم . اصلا از بوی لاک متنفره و اگه با ناخن لاک زده غذا درست کنه کسی چندشش میشه

منم کاشت دوست دارم و حتی زمانی که همسرم رفت موهاش رو کاشت رفته بودیم من ابروهام رو بکارم اما خب من شرایطش رو نداشتم و قرعه به کله همسر جان افتاد
من خودم هم به عنوان یک خانم از ناخن لاک زده کاشت به شدت بدم میاد و چندشم میشه

مریم بانو دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 15:51

چقد تلخه این قضاوتها.هیچ وقت یادم نمیره یک ماه بعد از عروسیم رفته بودم آرایشگاه برای ابرو برداشتن که اتفاقا نزدیک عید هم بود.یکی از معلمای قدیممو اونجا دیدم و تا فهمید تازه ازدواج کردم با چنان تعجبی گفت وا پس چرا شبیه تازه عروسا نیستی.نمیدونم واقعا انتظار داشت چه شکلی باشم.در هرحال همین حرف ساده خیلی منو بهم ریخت.الانم بعد از پنج سال اولین باره که برا کسی تعریف میکنم.به امید روزی که همدیگه رو از ظاهر قضاوت نکنیم.

دقیقا ، این تازه عروس منم نمیدونم یعنی چی که خیلی ها میگن .
ایکاش یادبگیریم ظاهر رو قضاوت نکنیم

فرزانه دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 11:07

منم مثل خودت اهل ارایش نیستم و همسرمم اصلا واسش مهم نیست. حتی خودش اولتیماتوم داده که مبادا بری ابروهات را هاشور کنی چون خوشم نمیاد یا مثلا از ناخن بلند و لاک بیزاره و میگه من تا این ناخونها را میبینم یاد جادوگرها میافتم . منم تو عمرم هیچ وقت اهل لاک و اینجور چیزا نبودم خدا رو شکر
خودش قبلا یه ازدواج ناموفق داشته با خانمی که خیلی اهل ظاهر بوده و از اخلاق متاسفانه بی بهره . اتفاقا من چون موهای خیلی کمی دارم بعد زایمانم متاسفانه بدتر هم شد .چند روز پیش از همسر پرسیدم تو از این وضعیت ناراضی نیستی و جواب داد من تو را همینجوری دوست دارم و اصلا واسم مهم نیست . من قبل تو با کسی بودم که چند برابر تو مو داشت اما ذره ای شعور و فهم نداشت . ولی من با تو خوشبختم
همین حرفش باعث شد باز اعتماد به نفسم را به دست بیارم
از جوابت به مدیر سالن خیلی لذت بردم شیشه جان

ارایش کردن فقط باعث میشه آدم نسبت به چهره خودش حس بهتری داشته باشه اما نه نسبت به شخصیتش .
متاسفانه عده ای فکر میکنند پلنگ بودن جذابیت میاره . هر وقت خانم ها بگن ایول این پسره خشک تا زانو چقدر حذاب و جنتلمن هست اون موقع مردها هم در مورد این سب از خانم هل اون نظر را خواهند داشت

خانمـــی دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 09:57 http://harfhaye-dele-khanomi.mihanblog.com/

منم زیاد اهل آرایش نیستم و خیلی ها بهم میگن از همین حرفا

یک گوش در یک گوش دروازه . البته برای بی پایه و اساس .

lili دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 02:18

من دو ساعته دارم سعی میکنم ک رو بین ک و چ تلفظ کنم
نمیشه چرا؟


یه جوری میگه که مثلا من چ میشنوم همسرم ک اما کلا اونقدر ناز میگه که غش میکنم براش

گندم یکشنبه 13 مهر 1399 ساعت 18:28 http://40week.blogfa.com

این سهم پیشنهادی شما رو ماهم داشتیم خوب شد زود فروختیم .
دقیقا مثل شوهر خواهر همسرم میگه شما منو تو چاه انداختید در حالیکه سبد گردانش داداشش بوده . 10 تومن گذاشت دید خوب سود میده 30 تومنش کرد هرچی همسرش گفت نکن گوش نکرد و حالا کلی ضرر کرده و اصل پولش هم به فنا رفته .
آیینه رو از طرف من ببوس

یم صبر کنه اوضاع خب میشه تا آخر سال این سهم ه دیدنی میشه

Delaram یکشنبه 13 مهر 1399 ساعت 12:51

متاسفانه این حرف رو به منم میزنن چون آرایش نمیکنم

گویا کم نیستیم

حوا یکشنبه 13 مهر 1399 ساعت 08:47

این آرایشگاه ها و لوازم آریشی فروشی ها فقط میخوان آدم رو اغفال کنند
منم تا الان با میکرو و تتو و هرچی که گفتن مخالفت کردم و گفتم با یه مداد مشکلم حل میشه
به نظر منم قیافه ی طبیعی هر آدمی خیلی زیبا تر هست

گاهی اوقات برای فامیل قدم مثبت هم نباید برداشت

منم ابروهام خیلی خالی داره اما الان میتونم با مداد حل کنم . از طرفی من کاشت رو به این روش ها ترجیح میدم
دقیقا

سحر شنبه 12 مهر 1399 ساعت 23:37 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

خالای من کاملا سطحی و به قولی کوجیک و قشنگ اما به سرم زده بردارم
انشااله می رم.
چشم فدات

بروبردار . راحت میشی . مال من از این گوشتی کوچولوها میشه یا گیر میکنه به لباسم و خون میاد یا موقع بند انداختن خون میاد الان هم جدیدا پسرم با دست میگیره و فشتر میده که از شدت درد ضعف میکنم به خاطر همین هر موقع دربیاد میرم برمیدارم اما الان به خاطر کرونا فعلا نتونستم و دارم اذیت میشم

سحر شنبه 12 مهر 1399 ساعت 13:18 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

چه جوابی داده به مسئول سالن
من بودم‌نمی دونم‌جی می گفتم
عکسم که دیدی منم شاده می گردم ارایش خاصی هم ندارم حتی تازه بعد نزدیک۳۰سال عمر از خدا شاید اونم شاید برم‌خال های صورتم بردارم.همسر پنم عین همشر شماست خداروشکر و اصلا نه علاقه داره نه‌منعم‌می کنه شکر
عموت خیلی باحاله هاااخدایی ادم پشیمون می شه ار جیزی به فامیل گفتن هیچ شوخی خالی از جدی نیست.
آیینه شیرین زبون. ناز بوس بهتون

این حرف رو خیلی ها بهم میزنند . آرایش کردن خوبه اما کلا اعتقادی به شخصیت دادن توسطش به خودم ندارم من با آرایش فقط میتونم یک حس بهتر موقتی نسبت به چهره ام داشته باشم . من رو صورت و گردنم خال گوشنی داشتم که بر میدارم اصلا دکتر گفت ارثیه و حتی بعد از برداشتن باز در میاد از جای دیگه . اون برام اهمیت داره .اما واقعا باید خدا رو شکر کنیم که همسرانمون از اون مردهای گیر نیستند
کار عموم اولین بار نبود . قبلا با برادرم کار میکرد سر یک موضوعی کل قرارداد رو بهم زد و برادرم ضرر بدی کرد و دعوای بدی شد اما خب چون بابام و کلا کسی در فامیل پدریم وارد کار دیگران نمیشه زود حل میشه . کلا فامیل پدریم حواشی گفتاری کمتری دارند و کلا همه پشت هم هستند .
شما هم کوچولوهات رو ببوس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.