بازار

وضعیت بازار سرمایه اونقدر کاذب خوب شده که هذ آن احتمال اصلاح شاخص میره ولی از اونجایی که تحلیل خودم اینه که دولت با کاهش سود بانکی و اینکه می خواد دیگه زیاد با قیمت ارز و سکه و طلا بازی نکنه پول ها رو به سمت بازار سرمایه هدایت میکنه . پول هایی که اکثریت نه تنها هوشمند نیستند بلکه با هیجانی عمل کردن عده ای ممکنه اتفاق سال های 92 و 93 باز تکرار بشه . 

کلا تک سهم شدم . البته به جز عرضه اولیه ها که فعلا باهاشون هستم ولی کلا تک سهم ( ومهان ) شدم . یکی دوباری ازش نوسان گرفتم اما چون دیگه ضلع مثلث رو با قدرت شکوند با ذوب تعویضش کردم . ذوب سهم خوبی بود و هست  و تا الان سود خوبی به سرمایه گذار های میان مدتی داده بود . انشالله فعلا تا 2000 با ومهان هستم  تا ببینم بعد چی پیش میاد .

اگر احتمالا به تازگی وارد این بازار شدید حواستون به شاخص باشه . نوسانگیری های الکی نکنید . با علم و آگاهی خرید و فروش کنید . روند سهم و گروه و بازار رو بشناسید تا از منفی ها نترسید که چه بسا فرصت ورود باشه . البته نه همیشه . به حمایت و مقاومت ها دقت کنید . قوانین اولیه رو حداقل مطالعه کنید . اگر بلد نیستید از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید . از صندوق های سرمایه گذاری خرید کنید . ریسک تک سهم شدن رو انجام ندید . به حد ضرر خودتون پایبند باشید و حتما اگر با تحلیل هست بهش عمل کنید . سبد متنوع از سهام با ارزش داشته باشید . اخبار مربوطه رو دنبال کنید . حتما تحلیل یاد بگیرید . صورت های مالی رو نگاهی بندازید . برای اینکار وقت بذارید .

من سال 92 به خاطر نادیده گرفتن اصلاح شاخص 80 درصد سرمایه ام رو از دست دادم و با بسته شدن پالایشگاهی ها تقریبا همه سرمایه ام . دوست ندارم این اتفاق دیگه نه برای من و نه برای کسی تکرار بشه . پس در تحلیل هاتون تحلیل شاخص یادتون نره

نظرات 6 + ارسال نظر
حوا چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 08:53

ممنون بابت پاسخگویی و راهنماییتون...

خواهش میکنم

حوا چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 08:52

ببخشید میتونم بپرسم شما با کدام کارگزاری کار میکنید؟

سامان

سولماز سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 11:39

سلام شیشه جون خوبی نماز روزه هات قبول باشه
ببین یه سوال دارم این سهام بانک ملت که میگن از 14اردیبهشت شروع میشه چطوری باید ثبت نام کنیم میشه لطفا یه اطلاعاتی بدی ممنون

منم هر چی شنیدم از اخبار تلویزیون شنیدم و در موردش میخونم در یکی از پست ها قبل از اون تاریخ مینویسم .
چون زیاد تا الان برام جذابیت نداشت دنبالش نبودم

گندم دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 16:22 http://40week.blogfa.com

سلام از مطلبی که نوشتی بودی عکس گرفتم برای داداشم فرستادم چند ماهی هست وام گرفته و در بورس سرمایه گذاری کرده

سلام . حواسشون به بازار باشه . افرادی که تازه اومدند خیلی هیجانی عمل میکنند و حتی روند یک سهم رو هم با الکی فروختن و توسان گیری های 2- 3 درصدی بهم میریزن
انشالله که موفق و پرسود باشند

سحر دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 12:19 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

شیشه تک سهم شدی یعنی همه سهامات از شرکت های دیگه فروختی فقط یکی ومهان نگه داشتی؟نخند تازه کارم

بله . یعنی کل سرمایه رو روی یک سهم گذاشتم . البته خیلی خطرناک هست و باید وضع بازار رو بررسی کنی . مثلا من امروز(سه شنبه) ازش نوسان گرفتم . تک سهم شدن رو کلا هیچ وقت به هیچ کس توصیه نمیکنم . اگر سهم ریزش کنه و قبلش نتونی به موقع بفروشی سرمایه ات به باد میره

سحر دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 12:16 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

مرسی عزیزم از راهنمایی هات طبق صحبتات پس توهم بنیادی کارمی کنی هم تکنیکال.
من ی کتاب بنیادی خریدم انشاالله شروع کنم ببینم چی به چی

من تکنیکال کار میکنم ولی نگاهی هم به صورت های مالی برای سهم هایی که می خوام میان مدت داشته باشم میندازم .
موفق باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.