زندگی

خدا رو هزاران بار  شکر حال سنگ خیلی بهتر شده و فردا قراره بریم مجددا برای آزمایش و سی تی، قفسه سینه من شدیدا درد میکنه بطوری که اصلا نمیتونم طاق باز بخوابم، سرفه کم دارم و کلا به جز درد قفسه سینه حالم خوبه، آینه بلاخره قرنطینه رو شکوند و دو روز پیش، بعد از ناهار که خوابیده بودیم وقتی بیدار شدم دیدم کنارم نیست، اتاقش، پشت مبلها همه جا رو گشتم که دیدم سنگ صدام کرد، در رو که باز کردم دیدم آینه رفته بغل باباش و گردنش رو سفت گرفته و خوابیده، سنگ هم متوجه نشده و الان که بیدار شده دیده، من موقع خواب در اتاق سنگ رو قفلش رو باز میکنم گویا موقع خواب ما رفته، اومدم بلندش کنم بیدار شد و گریه کرد و تا یک ساعت به پای سنگ چسبیده بود و بلاخره دوتایی رفتند با اسباب بازی ها بازی کنند، و از اون روز در روز نیم ساعتی در صبح و نیم ساعت در عصر سنگ میاد پیش ما و با رعایت فاصله و نکات بهداشتی با هم معاشرت میکنیم. از وقتی این شرایط پیش اومده وابستگی آینه به من چندبرابر شده و حتی وقتی میخوام برم دستشویی با اینکه بهش اطلاع میدم اما می‌ترسه که نکنه منم برم و نیام بیرون، میاد میشینه پشت در و همش میکوبه به در، از طرفی از شنبه همش قاقا میخواست، با مامانم حرف میزدم که گوشی رو گرفت و قاقا قاقا کرد اونا هم گفتند شب برات می‌خریم و میاریم، ساعت 10 شب بود که بابا تماس گرفت جلوی درتون هستیم، من و آینه رفتیم پایین و آینه پرید بغل مامانم و گفت ددر، بابا گفت تو وسایل ها رو ببر بالا ما اینو ببریم یک دوری بزنیم برگردیم. اومدم بالا به 5 دقیقه نرسیده تماس گرفتند که بیا،. رفتم گفتند تا از کوچه بیرون اومدیم پشت سر رو نگاه کرد و گریه میکرد و می‌گفت مامان نه، بابا نه، مامان رف،. بابا رف،. اونا هم سریع برگردونده بودند، دستشون هم درد نکنه به اندازه یک ماه براش هله هوله خریده بودند و عیدی مون رو هم آوردندو هر چقدر گفتم بزار خونه خودتون بدید قبول نکردند، دستشون هم درد نکنه، دیشب هم ساعت 11 شب وقتی از خلوت بودن کوچه و خیابون مطمئن شدیم سه تایی با رعایت کلیه نکات بهداشتی رفتیم پیاده دوری زدیم و برگشتیم، خیلی حوصله سنگ سر رفته بود و به قول خودش در یک اتاق موندن کلافه کننده است

اونقدر دست هام رو با الکل و یا آب و صابون شستم که خودم حالم از دیدنشون بد میشه، شب ها موقع خواب که دیگه مطمئن میشم قرار نیست تا چند ساعت دست به آب بزنم کمی وازلین میزنم خوبه اما صبح تا شب شاید بالای 30 بار دست خودم رو باید بشورم

پ. ن  :  شنبه  شب آینه پدر بزرگ و مادر بزرگش رو دید و تا اون زمان هیچ تماسی با سنگ نداشت

روز یکشنبه آینه رفت بغل باباش خوابید اون هم در شرایطی که باباش دو تا ماسک معمولی و یک n95 میزنه 

و بعد از یکشنبه آینه هیچکدوم از پدر بزرگ ها و مادربزرگ هاش رو ندیده و اجازه هم نمیدم که بره پیششون

باور کنید اونایی که خودشون مریض دارن بیشتر از همه مراعات این موارد رو می‌کنند چون میدونند هر سرفه هر تب هر حال بد چه دردی داره

پ. ن : بیرون رفتن کسی که بیماریش رو به بهبود هست و شاید هم خوب شده ولی باز هم اگر خوب شده باید در قرنطینه بماند تا دوره انتقالش طی بشه در زمانی که کسی بیرون نیست و تجمع انسانی نیست و در حد نهایت 10 دقیقه هست فکر نکنم موردی داشته باشه، ویروس که روح نیست بیاد در خونه ها، اگر اینطوری بود باید همه در و پنجره هاشون رو هم ببندند،

باز هم باور کنید اونایی که خودشون مریض دارن بیشتر از همه مراعات این موارد رو می‌کنند چون میدونند هر سرفه هر تب هر حال بد چه دردی داره

نظرات 14 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 23:21

خداروشکرعزیزم
ازهمه بیشتربرای آینه کوچولو بااون دل کوچیکش تحمل دوری باباش سخته

خدا رو شکر
فعلا باید دو هفته هم تحمل کنه، هر دو حسابی دلشون برای بغل هم تنگ شده

پرنسا چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 17:13

خیلی خوشحال شدم حال شما و همسرتون خوبه.شب اولی که نوشتی اینجور شده مدام به فکر آینه بودم حتی گریه هم کردم اما حالا الهی شکر انشالا سالیان سال واسش پدر و مادری کنید

عزیز دلی،. ممنون که به یادمون بودید، همیشه سلامت و شاد باشید

دل آرام چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 15:44

کلروکین رو نخورید بهتره. فرانسه دیده حال مریض بدتر میشه. امیدوارم تو هم به سلامتی بگذری از این دوره.
اینم بگم که یه تحقیق جدید کردن ویروس تا پنج هفته تو سیستم گوارشی میمونه. پس از توالت که همسر استفاده می کنه حتما ضدعفونی بشه. پنج هفته پس از بهبودی منظورمه. دو هفته هم تو عطسه و سرفه و تنفسش هست.

خدا رو شکر آزمایش منفی شد . دارو رو نمی خوره . چون زیاد تجویز دکتر درمانگاه برام ارجحیت نداشت .
حتما خواسمون هست . ممنون از یادآوری

ونوس چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 15:04

سلام
خوشحالم که بهترید و خوب کاری کردی بیرون رفتید. تجهیزات داشتید دیگه و هیچ ایرادی نداره
خدا بهت توان و انرژی مضاعف بده. تو این شرایط کار آدم دوبرابر میشه

سلام . ممنون
باور کنید آدم هایی هستند که مبتلا هستند اما به هیچ جاشون حساب نمیکنند و میگن ما خودخواهیم و راست راست در هر زمان و با هر حالتی بیرون هستند اما خدایی ما با در نظر گرفتن ساعت 11 شب و خلوتی کامل کوچه و با دو تا ماسک پزشکی و یک ماسک n95 با دستکش و حتی الکل که اگر همسرم حواسش نبود به دستگیره در دست زد بیرون رفتیم اون هم نهایت 10 دقیقه و کمتر

رویای ۵۸ چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 14:42

برای کرونا دارو هم میدن؟یا فقط استراحت نیازه

به همسر من دارو ندادند فقط گفتند برو استراحت کن و سوپ و غذاهای مقوی بخور و مایجات مصرف کن با اینکه ریه سمت راستشون درگیر بود . اما به اونایی که بستری میشند یا شرایطشون بدتر هست گویا دارو میدن
امروز هم دکتر درنمانگاهی که رفته بودیم برای آزمایش گفت چرا بهتون دارو ندادند و خودش داروی هیدروکسی کلرین رو نوشت . ما با پزشکی که بهش مراجعه کرده بودیم تماس گرفتیم گفت وضع شما خوب هست من صلاح نمیدونم مصرف کنید . حالا امروز زود آزمایشگاه بست و نتونستیم حواب رو بگیریم فردا اگر crp منفی شده باشه باید بریم مجددا سی تی تا اوضاع ریه هم از لحاظ بهبودی بررسی بشه
اما واقعا اگر استراحت خوب باشه و بهداشت رعایت بشه و تغذیه مناسب میشه شکستش داد

شیما چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 13:38

سلام عزیزم خدا رو هزار بار شکر بخاطر رفع خطر و بدست اومدن سلامتی همسرتون خیلی وقته میخونمتون ولی نظری نذاشتم .خیلی به فکرتون بودم این مدت .
هیچ کس جز خودتون صلاح زندگیتون رو نمیدونید به حرفای هیچکی توجه نکن چون اونا تو شرایط شما نیستن .
واقعا در عجبم چطور یه عده خودشون رو همه چی دون میدونن براحتی هرچی دلشون میخواد میگن

سلام . ممنون از محبتتون
من ناراحت نمیشم . چون جای همدیگه نیستیم . خب شاید وقتی میگم رفتیم بیرون طرف فکر میکنه که رفتیم ددر و کلی حال کردیم در حالی که واقعا بعد از 13 روز از بیماری ، بیشتر از چند قدم و نهایت چند دقیقه نمیتونه راه بره .من اگر خونم بالکن داشت یا حیاط بزرگ و مستقل نیازی به بیرون نبود اما شاید همون چند دقیقه قدم زدن در تایمی که هیچ کس نیست بتونه روحیه رو برگردونه . اما خب باز هم میگم چون شرایط آدم ها متفاوته هرکسی رجور که میتونه قضاوت میکنه .

دل آرام چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 00:49

الحمدلله. دوستم یه سی تی از ریه ات بگیر. زودتر درمان و استراحت رو شروع کن اگه درگیر شدی

امروز رفتم آزمایش، حالا قراره جواب آزمایش رو تا یک ساعت دیگه برامون بفرستند

سحر سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 20:42

پیاده روی !!!! ماشالا به شما
احتمالا همسر شما کرونای مسئولین گرفتند که امیدوارم همینطوری باشه


کرونا مسئولین رو خوب اومدی

شهروند مسئول سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 19:47

شیشه جان خودتون گفتید که هم رزیدنت ها و هم دوست متخصصتون تشخیص دادند که کروناست و بسیار شدید. من هم گفته خودتون رو تکرار کردم.
و همچنین گفتید که پزشک گفت که بچه ها خدا را شکر مبتلا نمیشوند ولی ناقلان خوبی هستند ولی شما آینه جان را به دست مادر و پدرتون دادید.
شما و همسرتون جوان هستید و سیستم ایمنی قوی دارید و میتوانید مبارزه کنید ولی خیلیییی خیلیییی مراقب پدر و مادر خود و همسرتون باشید و حداقل تا بهبودی کامل، ملاقات ها را حتما به صفر برسانید.

رزیدنت گفت کرونا ست اون هم شدید، اما پزشک گفت کرونا ست ریه راست رو درگیر شده و لی داره خوب میشه،. من این رو گفتم، من منکر اینکه همسرم مبتلا شده و خدا رو شکر امیدوارم فردا بریم آزمایش و سی تی بگن خوب شده، نیستم
بله بچه ها ناقل های خوبی هستند مشروط به اینکه مستقیم در تماس باشند ، پسرم روز یکشنبه با پدرش در تماس بود و رفته بود بغلش، پدر و مادر من شنبه اومده بودند در خونمون، وگرنه منم تا اونجایی که میتونم این قانون عدم تماس پسرم رو با پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها رعایت میکنم
اما کلا از نکاتی که گفتید ممنونم، ما هم به اندازه شما با شرایط متفاوتی که برامون پیش اومده رعایت میکنیم، باور کنید موندن در یک اتاق 9 متری که بیشترش تخت و کمد هست و جای کمی حتی برای سرپا ایستادن هم سخت هست چه بماند به راه رفتن پس حق هر کسی هست که با شرایط روبه بهبود و گذشت بیشتر از 12 روز و بهبود علائم با رعایت نکات کامل بهداشتی و مراقبتی حداقل 10 دقیقه ای رو در کوچه خلوت اون هم 11 شب قدم بزنه

سارا سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 19:22

بچه رو میدید دست فرد بیمار بعد دوباره میدید دست مادر و پدر مسن خودتون و همسرتون و این چرخه انتقال همینطور ادامه پیدا میکنه....
دوست من که پرستار هست و بچه یک ساله داره حدود دو هفته هست که دخترش رو گذاشته خونه مادرش تا از انتقال احتمالی ویروس به دیگران جلوگیری کنه.... پس حتما دوست من داره اشتباه میکنه و در حق دختر کوچولوش ظلم میکنه

پسرم ده دقیقه ای شب شنبه رفت پیش پدر و مادرم و قبل از اون با همسرم تا امروز تماسی نداشت
پسرم ظهر یکشنبه رفت بغل باباش خوابید و بعد از اون دیگه با کسی در تماس نبوده
کار دوست شما صحیح هست، هر کسی بنا به شرایط خودش یکسری امور رو انجام میده و مطمئنا تمام جوانب کار رو در نظر گرفته

گندم سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 17:59 http://40week.blogfa.com

چقدر خوشحال شدم که خوبید اونوقت دست های بچه رو هم اینقدر می شوری ؟
الهی که هرچه زودتر در کنار هم شاد سلامت باشید .
امروز وقتی بیمارستانهای ایتالیا رو دیدم و تصور کردم ما هم قراره مثل اونا بشیم واقعا ترسیدم این چی بود آخه که نمی ذاره از بارون بهاری لذت ببریم و اگه قدم می زنیم بدون تشویش و نگرانی باشه .

ممنون،. دست های پسرم رو نه اونقدر هر وقت بزنه جایی، اما خوب موقع شستن دست های اون دست های خودمم با اون کف میزنم و میشورم
اوصاع ایتالیا خیلی بد هست و متاسفانه ممکنه 20 فروردین که پیک دوره اعلام می‌کنند ایران هم اون شکلی بشه، مردم باید خیلی رعایت کنند

سحر سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 17:56 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

خوشحالم بهترشده اقای سنگ
من خیلی تو فکرتونم
انشاالله هیچکس نگیره و اقای سنگم زود زود خوب بشه

ممنون
انشالله

حمیده سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 17:17

خدا رو هزار بار شکر که همسرتون بهتر شدن،ایشالا که خودتون هم نمیگیرید.

ممنون عزیزم

شهروند مسئول سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 16:04

من که نه خودم و نه هیچ یک از اعضای خانواده ام هیچ علائمی نداریم سه هفته کامل هست که پاهام کاشی های آپارتمان رو هم لمس نکرده و از خونه بیرون نیومدم. والا خوب پیاده روی هم میروید و ویروس رو در هوا پخش میکنید....البته افرادی مثل شما رو که میبینم به خودم حق میدم که اصلااااا نباید بیرون بیایم. چون شما که مشکل دارید اینگونه بدون توجه به هیچ چیز، هیچ رعایت نمیکنید و پیاده روی هم میروید وای به حال ما و افراد دیگر جامعه که سالم هستند.....
شما خیانتکار به جامعه هستید چون با این شدت بیماری و بدون هماهنگی بیمارستان، خود را در خانه قرنطینه کرده اید چون قبلا گفتید که رزیدنت های بیمارستان دستور به بستری دادند.....
واااااای بر ما......
واااااااای بر ما......

شهروند مسئول، قبلا هم گفتم ما به بیمارستان مراجعه کردیم و اونها گفتند قرنطینه خانگی، خوب بخون شهروند جان
در ضمن اطلاعات و مطالعه تون رو زیاد کنید،. ویروس روح نیست،که از لای درز پنجره بیاد داخل خونتون و ماندگاری در هوای باز و در جریان رو هم نداره، مگر اینکه فاصله کمتر از 2 متر و بیشتر از ده تا پانزده دقیقه باشه. گفتم 11 شب بعد از بررسی، یعنی هیچکس رو ما در کوچه خودمون ندیدیم، شما اگر از امثال ما ترس دارید خونه بمونید، اما حداقل اطلاعاتتون رو بیشتر از چهار تا نوشته اینستاگرام و کانال ها قرار بدید و حداقل برای یکبار به سایت سازمان جهانی بهداشت برید و بخونید
در ضمن شما از کجا اون شدت از بیماری ما رو تشخیص دادید که خودمون خبر نداریم
این بیماری رو ممکنه هرکسی بگیره و بنا به وضعیت سیستم ایمنی و محیطی که کار میکنه متفاوت باشه،. مثلا یک پزشک با سیستم ایمنی بالا مبتلا بشه و چون در محیط سربسته بیمارستانی یا مواجهه با بیماران هست شدتش بیشتر باشه، مواظب خودتون و خانواده تون باشید،. چون اگر به این بیماری مبتلا نشید که انشالله همیشه سلامت باشید و گرفتارش نشید طرز تفکر و دیدگاه شما شما رو بیمار خواهد کرد، جامعه بعد از این بحران نیاز به خانواده های شاد و پر انرژی داره نه یک عده آدم عصبی، وسواسی و بدبین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.