قوی باش

اشک رو از گوشه چشمم پاک میکنم و به تمام اتفاقات امروز و چند روز گذشته فکر میکنم

متاسفانه سنگ هم مشکوک به کرونا شد و امروز crp اش مثبت شد و بعد سی تی اسکن هم وضع رو بد نشون داد ولی چون هنوز خدا رو شکر حاد نیست نیاز به مراجعه به بیمارستان نیست و باید خودمون در خانه شرایط قرنطینه رو ایجاد کنیم و صد البته که بیمارستان محترم گفتند جواب قطعی سی تی 5 روز دیگه آماده میشه، چرا نمیدونم، واقعا نمیدونم، ولی کسی که سی تی رو گرفته گفت اوضاع ریه خوب نیست، علائم زیادی هم نداره، کمی تب که با دارو کنترل میشه، سرفه در حد کم، بدن درد در حد زیاد و کلا خستگی، هر کسی بنا به شرایط جسمانی اش گویا علائم متفاوتی داره، البته یک هفته ای بود که خودمون در خانه بمانیم رو رعایت کرده بودیم و یکی دوبار فقط برای خرید دارو  و ملزومات با ماشین بیرون رفته بودیم اما خب با همدیگه بصورت عادی زندگی می‌کردیم، پزشکی که بهشون مراجعه کردیم آشنا بودند و خودشون درمانگاه داشتند و آزمایش رو همونجا انجام دادند

ساعت 4 برگشتیم خونه، آینه رو گذاشته بودم پیش مادر سنگ، اول یک توری به پنجره اتاق خواب خودمون چسبوندم و اتاق خواب رو اتاق قرنطینه اعلام کردم، یکسری قوانین تعریف کردم، قرار شد سنگ اون اتاق باشه تا 14 روز و من و آینه اینور، در رو هم قفل کردم و فقط برای دستشویی میاد بیرون، به‌ غذا دادم، دارو ها رو دادم و با دکتر آینه تماس گرفتم و بردمش مطب، گفتم همسرم مشکوک هست گفت همسر و بچه ات مشکلی ندارن، خودت شدیدا در خطر هستی، با توجه به آسم و بیماری عفونتی و پایین بودن سطح ایمنی بدنت اگر خدای نکرده خودت بگیری خیلی بد میشه و اتفاق های بدی میوفته، بزار شخص دیگه ای مراقبت رو برعهده بگیره گفتم هیچکس نیست،خدا رو شکر حال آینه خوب بود   چند تا توصیه کرد و برگشتم، متاسفانه پدر و مادرم هم مریض شدند، من دیدنشون نرفتم خودشون میگن سرماخوردیم، البته برادرم به‌شون سر زده،برادرم هم خودش زندگی داره و توقعی نیست. پدر سنگ خودشون بیماری زمینه ای دارن و مادرشون هم بنا به شرایط خودشون نمیتونند، برادر سنگ هم مثل برادر من خودش زن و بچه داره و توقعی نیست،. تنها گزینه سالم میمونه خواهر سنگ که هم مجرده هم خدا رو هزاران مرتبه شکر سالم اما بشدتحساس هست به طوری که با شنیدن خبر مشکوک بودن سنگ یک تبخال گنده زده. پس فقط خودم میمونم، دوستان سنگ هم با شنیدن مریضی سنگ همشون تماس گرفتند و تقریبا حرف های دکتر آینه رو به من گفتند اینکه ریسک من خیلی بالاست و باید مراقبت کنم، یکساعت پیش هگ با سامانه 4030 تماس گرفتم و شرایط رو گفتم اونها هم رو من تاکید می‌کردند بطوریکه سنگ میگه فردا میرم به اون مراکزقرنطینه تا تو آسیب نبینی، کلی باهاش از طریق واتساپ بگو مگو کردم و بلاخره راضی شد بمونه خونه، الان شدیدا مشکل ماسک دارم ، ماسکم امروز تموم شد، با پا چه خودم درست کردم اما ارزشی نداره

سن. خوابید،. صدایی از اتاق نمیاد، آینه کنارم دراز کشیده و من غرق افکارم هستم، اینکه تقریبا همه میگن اگر من بگیرم راه ب گشتی برام نیست

اعصابم  آروم بشه میام در مورد نحوه قرنطینه َخانگیمون مینویسم، شاید خدای ناکرده به درد کسی بخوره

برامون دعا کنید، دعا کنید انرژی و امیدمون رو از دست ندیم، ما کلی بهداشت رو رعایت میکردیم، سنگ جایی جلسه کاری داشت اونجا گرفته، متاسفانه دوست سنگ هم مبتلا شده و ایشون شرایطش ن خیلی بدتر هست و تست ایشون مثبت شده، واقعا این ویروس رو دست کم نگیرید، هیچکدوم از ما رویین تن نیستیم، هر کدوم احتمال داره بگیریم، مواظب خودتون باشید، من الان در حالت شوک هستم اما نباید گذاشت شدق جوانه زدن بهار در دلهامون از بین بره

نظرات 16 + ارسال نظر
رهآ سه‌شنبه 27 اسفند 1398 ساعت 15:39 http://Ra-ha.blog.ir

برای همسرت و خودت از خدا سلامتی میخوام. ان شالله این دوره خیلی زود برای همسرت بگذره و از حال خوبش برامون بنویسی.
توکل به خدا.
تموم تلاشت کن استرس و نگرانی رو از خودت دور کنی. میدونم سخت، ولی میتونی.

تشکر،. انشالله همه سالم و سلامت باشند

دل آرام سه‌شنبه 27 اسفند 1398 ساعت 13:05

استرس نداشته باش.
پنجره هاتو باز کن. کل خونه جریان هوا باشه.
استرس کار رو بدتر میکنه. خرما و زنجبیل بخور.
اگه ماشین ظرفشویی داری ظرفا رو تو اون ظرفا رو بشور. بغل تصویربرداری جام جم تو ولیعصر، محلول ضدعفونی و زل ضدعفونی داره. داروخانه بیمارستان بقیه الله، ماسک و دستکش و ضدعفونی ها رو اورده بود دیروز.
حتما پنجره ها رو باز بذار.

همه اینکارها رو میکنم،. ممنون از تکرارش،
ماسک پیدا کردم از داروخانه نزدیک منزل،. معمولی دونه ای 5 و سوپاپ دار 20

گندم سه‌شنبه 27 اسفند 1398 ساعت 02:01 http://40week.blogfa.com

ساعت 2 شب شده و واقعا نگران هستم خوابم نمی بره و همش به یاد تو و همسرت هستم .

گندم سه‌شنبه 27 اسفند 1398 ساعت 00:39 http://40week.blogfa.com

سلام عزیزم تو خیلی قوی هستی و خودت خوب می دونی
کاش زود بیای و بنویسی واقعا همه ما فکر می کنیم بیماری خیلی از ما دور هست. با خوندن نوشته هات با تمام وجودم اضطرابت رو درک کردم .
برای خودت ماسک بدوز چند عدد و هر یک ساعت در محلول ضد عفونی قرارش بده . و بعدی رو استفاده کن .
تو رژیم غذایی همسرت از زرده تخم مرغ زیاد استفاده کن حتی تو سوپ . از کلم و کلم بروکلی در سوپ هم غافل نشو . خودت بهتر می دونی داشتن یک رژیم خوب به سلامتی اش بیشتر کمک می کنه حتی اگر بستری شدند غذای خونگی براش ببرین کشک خیلی و دوغی که ترش نباشه ( خانگی ) شیر . دم نوش گل ختمی خبازی خیلی خوبه رقیق کننده خلط سینه است .
جو عدس پخته و میکس شده را که هنوز گرم هستند روی قفسه سینه مثل یک مرحم یک چند ساعتی قرار بدن باعث گرم شدن و زودتر رسیدن عفونت سینه میشه این روش برای پسرخاله من خیلی خوب جواب داد .
خداوند به تو و همسرت صبر و توان مقابله بده . قوی باش و مبارزه کن ما هم برات دعا می کنیم .

سلام،. ممنون از توصیه ها

حمیده دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 22:18

والله خیرا حافظا و هو ارحم الراحمین.

صد البته

پرنسا دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 21:02

میگم چطوره بری خونه پدرشوهرت که فکر کنم گفتی تو یه ساختمونی.
بعد موقع ناهار و شام غذار رو بذارید تو ظرف یکبتر مصرف در خونه تا سنگ برداره.
هم جای خودت امن تره هم سنگ مجبور به موندن تو یه اتاق نیست.
شیشه جان الان بودن شما تو اون خونه فایده ای به حال سنگ نداره.اون باید دوره اش رو بگذرونه حالا چه آنفولانزا باشه چه هر بیماری دیگه.

اگر قرار باشه در یک اتاق نباشه با دست زدن به وسایل آلودگی رو بخش میکنه، قرنطینه یعنی در یک محیط و اتاق
وقتی شروع به سرفه میکنه باید باشم که حداقل یک لیوان آب براش ببرم

نسترن دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 21:01 http://second-house.blogfa.com/

نمیدونم چی باید بگم
ولی از ته دلم میخوام کرونا نباشه و شما درگیر نشید....امیدوارم بخیر بگذره

مارو بی خبر نذارید لطفا

انشالله

ما و تربچه مون دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 19:38 http://torobchenoghli.blogfa.com

سلام عزیزم
ناراحت شدم بخدا
ولی انشالا جواب سی تی که اومد اصلا کرونا نباشه
و خبری از این ویروس نباشه
از طرفی همسرتون قوی هستن
به زودی طی میکنن این روزا رو بسلامتی
مواظب خودت باش عزیزم

سلام، انشالله که نباشه، بدی این ماجرا اینجاست که دقیقا اول فروردین جواب سی تی آماده میشه، امیدوارم تعطیل نباشه اون بخش بیمارَستان

اسما دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 14:03 https://asmavabacheha.blogsky.com

هر وقت وبلاگتون رو میخوندم همیشه میگفتم چه دل بزرگی دارن این خانم.
براتون دعا میکنم به حرمت اون دل پاکتون زود تر این سایه شوم از سر زندگی تون بره کنار.
کاش احساسی نباشین و بذارین همسرتون بره مرکز قرنطینه. اینطوری خودتون در امنیت هستین به خاطر اینه کوچولو به خاطر سلامتی مادرش...

سلام،. شما خیلی لطف دارید مرکز قرنطینه رو زمانی قبول میکنم که جواب سی تی بیاد و متخصص عفونی تایید کنه، شاید واقعا کرونا نباشه و التهاب دیگه ای داشته باشه، خود من مهر ماه اونقدر اوصاع ریه ام داغون بود که هم جواب سی تی ام بد بود و هم crp مثبت که بعد از برونوسکوپی مشخص شد عفونت باکتریایی دارم
انشالله که زود زود باز در دلها شکوفه ها جوانه بزنه

سحر دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 12:05 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

عزیزم خیلی مراقب باش از راه دور براتون دعامی کنم
احتمال اینکه هر کدوم ما این موصوع گرفتارمون کنه زیاد. مخصوصا که اون پزشک حاذق گفتن تقریبا نیمی از ایران این بیماری می گیره به شدت درکت می کنم منم بیشتر نگران همسرم هستم که کورتون مصرف داره و خود ایمنی.....
توکلت به خراباشه
گلم اگه تو خونه ترک کنی آقای سنگ به تنهایی نمی تونه غدا درست کنه.....منطورم اینه فقط باید استراحت کنه؟مثلآ بری خونه مادرشوهرت طبقه پایین؟؟

samira دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 11:14 http://sama92.blogfa.com

شیشه عزیزم
با خوندن این پستت من خیلی شوکه شدم
امیدوارم اوضاع تحت کنترل باشه وبا خبرای خوب تو پست بعدی من رو از این حالت شوک دربیاری
مراقب خودتون باشید براتون کلی انرژی مثبت میفرستم واز خدا می خوام این شیشه وسنگ وآینه در سلامت باشید
می دونم تو زن قوی ای هستی
این رو از مدیریت زندگی ومادرانه هات میشه فهمید

ممنون عزیزم، واقعا باید برای همه دنیا دعا کرد

باران دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 10:53 http://hamrahbabaran.blogfa.com

سلام عزیز دلم
میدونم فقط گفتن نگران نباش راحته . منم با خوندنت خیلی ناراحت شدم. حالم از اینهمه عذاب کشیدن مردم شدیدا بد میشه.
ولی سعی کن قوی باشی و خودت رو نبازی
خانومی با توجه به شرایطی که داری فکر میکنم اگر اجازه میدادی همسرت برن تو یکی از مراکز قرنطینه بهتر بود.
از ته دل دعا میکنم خدا خودش حفظتون کنه و مشکلی براتون پیش نیاد.
باز هم ما رو از حال خودت باخبر کن عزیزم

در پناه خدا بشید

مرکز قرنطینه رو زمانی قبول میکنم که جواب سی تی بیاد و متخصص عفونی تایید کنه، شاید واقعا کرونا نباشه و التهاب دیگه ای داشته باشه، خود من مهر ماه اونقدر اوصاع ریه ام داغون بود که هم جواب سی تی ام بد بود و هم crp مثبت که بعد از برونوسکوپی مشخص شد عفونت باکتریایی دارم،
انشالله که خدا حافظ و نگهدار همه باشه

مهربانو دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 10:42

سلام شیشه جان. من همیشه شما رو می خونم ولی تاحالا پیش نیومده که براتون کامنت بزارم. ولی همیشه روحیه قوی و منطقتون برام قابل تحسین بوده و هست‌.
راستش از خوندن این خبر مخصوصا با شرایط شما واقعا غمگین شدم. خیلی با خودم کلنجار رفتم که چیزی نگم ولی وظیفه خودم دونستم که به عنوان یک دکتر باهاتون صحبت کنم.
مطمئنم که شما بهتر از هر کسی می تونین در مورد زندگیتون تصمیم بگیرین ولی خواهش میکنم خواهش میکنم که اجازه بدین خواهر همسرتون از ایشون این مدت نگهداری کنن. میدونم ایشون حساس هستن ولی یه غذا دادن کار سختی نیست.‌حتی شاید شما اگر از خونه برین همسرتون خودشون بتونن از پس این کار بر بیان. این مریضی وحشتناک واگیر داره و برای شما که آسم دارین فوقع العاده خطرناکِ .خواهش میکنم به آینه فکر کنید‌ و البته به سلامتی خودتون . خواهش میکنم تمنا میکنم که از محیط خونه برای ۱۴ روز حداقل دور بشین. غذا رو می تونن مادر و خواهرشون پشت در بزارن شما هم از راه دور حالا هر جایی که براتون امکان داره با تلفن شرایط همسرتون رو دنبال کنید. شما خودتون خیلی باهوش هستین و آشنا به مسائل علمی تمنا میکنم حرف پزشکتون رو جدی بگیرین. پیشا پیش معذرت میخوام اگر باعث ناراحتی و نگرانی شما شدم ولی حرف هام رو لطفا جدی بگیرین . آرزوی بهترین ها رو براتون دارم.

سلام، ممنون از نظر لطفتون
خانم دکتر عزیز، من بدم نمیاد خواهرشون بیاد اما خب باید خواهر خودش یه حرکتی بزنه و پیشنهادی بده،. ایشون استرس دارن و در این بیست و چهار ساعت اونقدر خونه شون رو ضدعفونی کردند که صدای پدر و مادرشون در اومده، کلا داخل اتاق نمیشم غذا رو میزارم پشت در و خودش باز میکنه و بر میداره، پنچره یکی از اتاق ها رو باز کردم که هوا در جریان باشه، میدونم که واقعا برام خطرناکه اما واقعا دست تنهام
انشالله که همیشه موفق باشید

پرنسا دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 09:39

میخوای نظرت رو عوض کنی؟مراکز قرنطینه چیز خاصی نیست همه یه جور ویروس دارن دیگه.سنگ هم همون رو داره .خوب میشه میاد عزیزم.
تو خودتونم علامت نفس تنگی رو بهش توجه کنید و با دکترتون در میون بذارید.
بازم توکل به خدا

مرکز قرنطینه رو زمانی قبول میکنم که جواب سی تی بیاد و متخصص عفونی تایید کنه، شاید واقعا کرونا نباشه و التهاب دیگه ای داشته باشه، خود من مهر ماه اونقدر اوصاع ریه ام داغون بود که هم جواب سی تی ام بد بود و هم crp مثبت که بعد از برونوسکوپی مشخص شد عفونت باکتریایی دارم، من میگم بعد از جواب سی تی و تست قطعی کرونا اون وقت در مورد جای قرنطینه صحبت کنیم
توکلمون به خداست

The دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 01:30 http://thesh.blogsky.com

واقعاً غمگین شدم. امیدوارم حالتون خوب شه
شرایط خیلی بد شده و احتمالاً هممون دیر یا زود توی همین موقعیت قرار میگیریم.
امیدوارم به خوبی بگذرونید

انشالله که به خیر بگذره

فرانک دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 01:12 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

عزیزم دلم فقط مراقب کنید انشالا که هیچی نمیشه ، قطعا پزشکتون راهنماییت کرده ولی حتما آب و نمک استفاده کن و برای همسرت بشقاب و لیوان جدا بزار ، بعد از حمام و دستشویی رفتنش هم اونجا رو ضدعفونی کن

ممنون از توصیه هاتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.