سرمایه گذاری

از زمانی که یادم میاد مامانم همیشه برام از صرفه جویی و پس انداز صحبت کرده . شاید دلیل مهمش پدرم بود که تا زمان ازدواج برادرم اعتقادی به پس انداز و هزینه های آتی نداشت و خوب دقیقا زمان ازدواج برادرم پدرم متوجه شد که پس انداز داشتن چیه و چقدر خوب هست . البته خدا رو صد هزار مرتبه شکر زبر بدهی و قرض نرفتند اما پدرمون واقعا اون دوران دراومد . بگذریم

بعد از ازدواج ، دقیق تر بگم از همون شبی که قدم تو خونه خودمون گذاشتیم و اومدیم زیر یک سقف ،‌همون شبی که اون کیف هدیه های سر عقد رو باز کردیم و سکه ها و پول های نقد رو شمردیم  اولین سرمایه گذاری زندگی مشترکمون شکل گرفت . همون شب کاغذ و خودکار گرفتیم و بری خودمون افق چشم انداز نوشتیم . من کوتاه مدت و سنگ بلند مدت . کلی اون شب به اهداف هم خندیدیم ولی بدون اینکه خودمون بدونیم تا امروز سعی کردیم که به هم کمک کنیم تا به اون اهداف برسیم و الان با گذشت بیشتر از 10 سال وقتی اون دفتر رو پیدا کردم دیدم چقدر بهشون رسیدیم و چقدر هم به خیلی هاشون نزدیک شدیم .

افرادی که کارمند هستند سر ماه همیشه مبلغ ثابتی رو میگیرند حالا با کار بیشتر میتونند اون مبلغ رو بیشتر کنند و بر مبنای اون پول ثابت برنامه ریزی کنند و امورات زندگی رو بگذرونن و تا جایی که میشه پس انداز کنند . اما افرادی مثل ما، که کارمون آزاد هست و یک ماه داریم و یک ماه نداریم ، یک ماه خوب داریم و یک ماه  کم نوع نگاه و سرمایه گذاری هامون باید متفاوت باشه .

خریدن خونه با قیمت هایی که اتفاق افتاده کار سختی شده . اما اگر کسی میتونه وام بگیره و قسط بده گزینه مناسبی هست .ما خودمون شرایط قسط دادن نداریم اما برای اونایی که میتونند و سرمایه کمی دارن و هدفشون حفظ ارزش سرمایه اشون هست می تونند خونه هایی بگیرن که وام جانبازی یا ایثارگری دارن که 4% هست . من به شخصه خونه وام دار رو به خونه ای که خودمون بخواهیم وام بگیریم ترجیح میدیم . این جور وام ها هم بهتر و مطمئن تر هست که خونه وام دار بخریم و قسمتی از پولش رو هم از رهن خونه تامین کنیم .

خریدن طلا هم خیلی خوب هست . البته من سکه دوست دارم . میشه هر وقت پول داشت از جای مطمئن سکه پارسیان و یا گرمی خرید و بعد از اینکه به چند تا رسیدن به ربع سکه یا نیم سکه تبدیلشون کرد .

خریدن اوراق مشارکت هم گزینه خوب و مطمئنی هست .

سودسپرده های بانک ها هم گزینه مناسبی هست .

صندوق های سپرده خانگی هم خوب هستند البته مشروط به اینکه اعضا پایبند باشن

برای افرادی که قدرت ریسک دارن بازار سرمایه و خرید و فروش سهام هم خوبه البته مشروط به اینکه سرمایه ای که وارد این بازار میشه مازاد پول باشه تا اگر خدایی

نکرده از دست رفت اختلالی در زندگی ایجادنشه .

یه عده هم ماشین های پیش فروشی سایپا و ایران خودرو رو میخرن و از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار سود کسب میکنند

 سرمایه گذاری در بازار ارز هم خوبه . اما باز مثل بازار سرمایه ریسک زیادی داره و به نظر شخصی خودم خودرو و ارز گزینه ای مناسب نیست .

و اما جدیدا با بازار ارزهای دیجیتال که معروف ترینتش بیت کوین هست آشنا شدم و دارم فعالیت میکنم . بازاریکه به علت تازگی برای من جذابیت زیادی داره .

قرار نیست پول زیادی داشته باشیم تا سرمایه گذاری رو شروع کنیم . برای سرمایه گذاری باید اول فکر سرمایه گذاری داشته باشیم . آموزش اون سرمایه گذاری رو دیده باشیم و بعد اقدام به سرمایه گذاری کنیم . هزینه کردن های بی مورد و چشم و هم چشمی های الکی رو از زندگی هامون برداریم . قرار بد زندگی کنیم . هر کسی متناسب با وضعیت شغلی و  اجتماعی اش باید هزینه هایی بکنه اما قرار نیست من نوعی شبیه کسی هزینه و زندگی کنم که سطح درامدی بیشتری داره .

در ضمن میشه اگر مهارت و هنری داریم از طریق فضای مجازی و اینستاگرام بازاریابی کنیم اما با توجه به اتفاقات اخیر نباید تنها راه ارتباطی خودمون هم فضای مجازی و بستر نت بدونیم

دارم سعی میکنم که زندگیم رو بدون چشم هم چشمی و الگوپذیری غلط از دیگران سپری کنم .

سنگ اصرار به ثبت نام من در آزمون دکتری داشت که مخالفت کردم . الان نه فرصت مطالعه دارم و نه انگیزه اش رو . بهش قول دادم شرکت کنم اما زمانی که خودم بتونم . امسال رو ترجیح میدم رو مقاله کار کنم . زبانم رو بهتر کنم . از همه این ها مهمتر تمرکز الانم روی زبان روسی هست . ترم سوم از هفته آینده شروع میشه . واقعا زبان سختی هست . خوبی که داره چون با سنگ میریم تو خونه هم کلماتی و جملاتی رو که میتونیم به روسی میگیم .




قراره دوره ی آموزشی و آشنایی و نحوه مبادله در این بازار رو برگزار کنم .  راستی اگر کسی دوست داره در این دوره ها شرکت کنه بگه تا اطلاعاتش رو براش بفرستم

نظرات 8 + ارسال نظر
samira سه‌شنبه 26 آذر 1398 ساعت 10:29 http://sama92.blogfa.com

نوشته هات خیلی خوب بود
من هم درباره بیت کوین اطلاعاتی دارم ولی خیلی کم وخیلی دوست دارم سرمایه ای که دارم رو هر چند که خیلی کمه به یه آدم مطمئن بدم که برام کار کنه باهاش
نوع نگرش من وهمسر برای پس انداز خیلی متفاوت بود ولی الان خیلی بهترشده وآینده نگرتر
همسر به زندگی در لحظه بیشتر معتقد بود ولی با کارایی که کردم قرعه کشی های کوچیک خونگی پس انداز تو قرض الحسنه محله واقعا اوضاع فرق کرد وشیرینی پس انداز رو فهمید
خوشحال میشم منم تو اطلاعاتت درباره بیت کوین شریک کنی
آینه رو ببوس عزیزم

سلام .
باید در این دوره و زمانه به فکر سرمایه گاری بود .اطلاعات دوره های آموزشی رو براتون میفرستم .

شیرین جمعه 22 آذر 1398 ساعت 17:04 http://khateraha95.blogfa.com/

من تا یادمه مامی همیشه پس انداز داشت حس میکنم این مورد رو ازش به ارث بردم و همیشه سعی میکنم پس انداز کنم و چون ما هر دو کارمندیم همچی قسطی خریدیم و خداروشکر الان ماهم به خیلی از هدفهامون رسیدیم
موفق باشی عزیزم

واقعا باید به بچه ها پس انداز و مهمتر از اون سرمایه گذاری رو آموزش داد
همیشه موفق باشید و رو به جلو حرکت کنید
فندوق رو گاز گازش کن

پیشاگ دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت 10:16 http://bojboji.blogfa.com/

منو همسرم یه مدت رو قسمت سخت افزار این بازار کار میکردیم که فعلا وقفه افتاده بینش
خونه هایی که با وام جانبازی باشه سندش تا مادامی که وام تسویه نشه به نام همون جانباز خواهد بود
که اگه خدای نکرده طرف بمیره یا ناتو از اب در بیاد خونه هم از چنگتون رفته

خونه در رهن بانک هست . اگر وام جانبازی رو بخری خونه تا زمان تسویه بنام همون جانباز میمونه اما اگر خونه ای وام جانبازی داشته باشه یعنی سند رو در رهن اون وام گذاشتند . اما باز باید پرسیده بشه . مممنون

خانمـــی دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت 09:12 http://harfhaye-dele-khanomi.mihanblog.com/

منم اهل پس انداز هستم ولی سرمایه گذاری نه کلا از اهل ریسک نیستم
موفق باشی بانو

میتونید اون پس انداز رو در بانک سرمایه گذاری کنید که کاملا مطمئن هست

آوا .م یکشنبه 17 آذر 1398 ساعت 01:42 http://khanedoosti.blogsky.com

دوره بازار سرمایه یا ارز دیجیتال بیت کوین
لطفا اطلاعات رو برای من بفرستید

سلام، براتون در وبلاگتون ارسال میکنم

سحر شنبه 16 آذر 1398 ساعت 22:35 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

نکات جالبی بود باید این پستت دوباره بخونم
همسر دوست داره دکتری بخونی تا باهاش کارکنی ؟علمت زیاد کنی؟یا شرایط برای رفتن داشته باشی؟
چون ی مدت کلا درس خونون به نظرم بی معنی شده حتی گاهی می گم‌چرا اصلا ارشد خوندم!!!
همسر من ی مدت تو بورس فعالیت داره اما نمی دونم درچه حد فعال و چیکار می کنه زباد تدضیح نمی ده
بیت کورن و ارز دیجیتالی چه جور فعالیت های داره،؟تو نت ی چیزایی خوندم شنیدم جا و مکان می خواد ....
انشاءالله موفق باشی

تقریبا هر دو دوست داریم برای دکتری، از اونجایی که کارمون آزاد هست پس آنچنان در بهبود وضعیت شغلیم تاثیر نداره اما دلیل اصلیم رو در یک پست خواهم نوشت
بیت کوین و یا ارز دیجیتال دقیقا مثل بازار سرمایه بر پایه تحلیل و اخبار و دانش هست البته چون حجم نقدینگی بازارش کم هست امکان دستکاری قیمت زیاده و ریسک بالاتر، اما کلا اگر کسی پول اصافه داشته باشه و بلد باشه کار کردن در اون و کلا بسترهای بلاک چین خوب هستند

دل آرام شنبه 16 آذر 1398 ساعت 20:21

اون سری هم گفتی من جانبازی پیدا نکردم،تو سرچ نت و آگهی ها، چیزی نبود. به کی بگم، به املاکی بگم این مدلی پیدا کنه برام؟
بازار سهام رو بخوای برگزار کنی هزینه اش چنده؟

تو دیوار بزن وام جانبازی
یا وام ایثارگری
اطلاعات کلاس رو خصوصی براتون ارسال میکنم

گندم شنبه 16 آذر 1398 ساعت 19:53 http://minima.blog.ir

موفق باشی
همسر منم اصرار داره برای دکتری ولی من نمی خوام خودمو بندازم تو بلا و استرس .
از آیینه نگفتی !

ممنون
آینه نگو بلا بگو، از دیوار راست میره بالا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.