اولین معاینه دندانپزشکی

دیروز وقت دندون پزشکی داشتیم . رفتیم . مال منو به خاطر عفونت کاری نکرد و دارو داد و گفت هفته آینده بیا . مال سنگ رو فرستاد پیش جراح لثه و یک قسمتی که شکسته بود رو کشید و فرستاد قسمت ENDOO و بعد از مشاوره فرستاد قسمت پروتز و قرار شد پروتز کنه و آخر سر جراح لثه ، لثه رو براش درست کنه و بیاره روی دندون .بهش گفتند حفظ دندون خودت خیلی مهم هست . برای من هم جراح لثه شاکی شد که چرا دندونت رو کشیدند . متاسفانه دو تا دندونم رو 7 سال پیش به خاطر اینکه دکتر نتونست تشخیص بده جای دیگه کشیدند با اینکه کلی هزینه انجام داده بودم و الان باید در این گرونی به فکر ایمپلنت باشم .

ایکاش دندانپزشکی مشمول بیمه بود . شاید الان اینقدر آمار مشکلات دهان و دندان بالا نبود .

هنگامی که سنگ داخل بود من و آینه در اتاق انتظار داشتیم بازی میکردیم .بغلش گرفته بودم و زیر گردنش رو فوت میکردم و اون هم می خندید که چشمم افتاد به دندون جلوش. آینه همچنان سه تا دندون داره . دوتا پایین و یک دندون کنار دندان نیش. دیدم دندون جلو بالا به جای دراومدن از جلو و صاف از پشت لثه بیرون اومده و کج هست . یعنی تا امروز به خاطر موقعیت بد رویش دندان ندیده بودم . همونجا رفتم قسمت کودکان و مشکل رو گفتم . گفتند باید کوچولو ویزیت بشه . تشکیل پرونده دادم و منتظر نشستم . کار سنگ هم تموم شد و اومد . یک قسمت بازی داشتند که آینه با دو سه تا بچه دیگه اونجا مشغول بودند . قربون بچه ام برم . کوچکترین بچه بود و اون یکی ها 4 ساله بودند به خاطر همین به آینه رو نمیدادند و در بازی سهیمش نمیکردند . نشسته بودند و داشتند با خونه سازی ها خونه می ساختند . آینه هم با ذوق میرفت و خونه سازی ها رو میاورد و مثل اونا میچید رو خونه اما اونا بر میداشتند و مینداختند کنار . جالب بود نه این خسته و ناراحت میشد و نه اونا . دیدن آینه در حال بازی با بچه ها خیلی برام لذت بخش بود . در تمام مدت هم فکر میکردم که دکتر چطور می خواد دهان این رو باز کنه من که مادرش هستم نمی تونم . تا بلاخره نوبتمون شد . دکتر از همون بدو ورود رفتار دوستانه ای داشت و در ابتدا چند دقیقه با آینه صحبت کرد و قلقلکش داد و دالی بازی کرد .بعد بهم گفت خودت رو یونیت بشین و آینه رو بزار رو شونه چپت . و صندلی رو خوابوند و در حالی که داشت بازی میکرد و واقعا صئای خنده آینه رو در آورده بود دندونش رو نگاه کرد و حتی زیر زبان و ترشح بزاق رو هم چک کرد . گفت برای اون دندون الان نمیشه کاری کرد و به احتمال خیلی زیاد طبیعت وجودی خودش دندون رو به سمت و جهت درست حرکت میده پس اصلا نباید بهش دست بزنید . گفت حتما دندوناش رو براش مسواک بزنید . گفت بعد از شیر حتما با یک دستمال نمدار دندوناش رو پاک کنید و اگر نمیزاره کمی آب بدید بخوره. از تاثیر قطره آهن روی رنگ دندون پرسیدم گفت بله تاثیر داره و بعد از قطره حتما باید پاک بشه . بهتره قطره آهن با آب پرتقال مخلوط بشه تا کمترین تاثیر رو روی دندون داشته باشه و یک راه خوب اینه که قبل از دادن قطره آهن در صورت امکان رو دندون کمی کره مالیده بشه . کره یک لایه محافظتی ایجاد میکنه و رنگ قطره رو دندون نمیشینه و با اب و دستمال راحت پاک میشه . چند تا فیلم هم در مورد نحوه مسواک زدن نشونمون داد و گفت حدالامکان هر شش ماه یکبار بیارید دندان پزشکی هم دندوناش معاینه بشه و هم با محیط آشنا بشه . اکثر بچه ها از سه سالگی نیاز به فلوراتراپی دارند اون زمان راحت تر با محیط و پزشک ارتباط برقرار میکنه .

نظرات 5 + ارسال نظر
شیرین سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 12:08 http://khateraha95.blogfa.com/

من دیدم قطره اهن سیاهش میکنه دکتر یه قطره اهن دیگه معرفی کرد هم بهتر بود هم دندونهاشو سیاه نکرد البته من ا همون اول مسواک میزنم به سختی خمیر دندان 0-2 پیدا کردیم خوراکی باشه اذیت نشه و نمیزاره دندونهاش سیاه بشه
هست ولی کمه شاید تهران راحت پیدا بشه چون همش 2-6 هستن
ای جونم برای دندونهاش

چون به سختی دارو می خوره من مجبورم فقط بهش mim بدم که مولتی ویتامین و قطره آهن با هم هست، منم انواع قطره ها رو امتحان کردم اما نخورد، مسواک رو اول دست خودش میدم بعد خودم با یک مسواک دیگه برا‌ش مسواک میکشم، خمیردندان هم گفت تا دو سال اصلا استفاده نکن وگرنه در اکثر داروخانه ها 0تا 2 هست

نجمه دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 18:17

سلام عزیزم
من به پسرم قطره آهنی میدم که دندونم سیاه نمی کنه.با دکتر صحبت کن دربارش.
همیشه سالم و سلامت باشه،عزیز دل

متاسفانه نمی خوره، حتی کلی پول پودر فرامکس دادم اما دریغ از استفاده، ناچارم mim بدم تا همه با هم باشه

گندم دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 16:18 http://40week.blogfa.com

سلام پس یک دندون دیگه اضافه شد . مبارکه .
خواهر شوهر من همیشه مسواک می زد به بچش و خودش توی خونه و جلوی بچه مسواک می زد تا جایی که بچه هم اصرار داشت مسواک بده خودم بزنم.
اگه تنبلی نکنیم که خیلی خوبه . یکی دیگه هم شب یک شیشه آب بالا سرش داشت هر وقت شیر می داد به بچه بعدش شیشه آب رو بهش می داد .

سلام، کار کاملا درست انجام داده
ما هم جلوش مسواک میزنیم و خودش هم وست داره اما کلا به سختی اجازه میده کسی چیزی داخل دهانش ببره

دل آرام دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 14:50

تو نت شماره مهر گاندی رو پیدا کردم هر چی زنگ زدم برنداشتن. دیگه وقت نکردم زنگ بزنم. چه ساعتایی هستن؟ من حدود دوازده یک ظهر زنگ زدم

از ساعت 9 یا 10 صبح تا 7 یا 8عصر هستند، تماس بگیر ابتدا تلفن گویاست بعد عدد مربوط به پذیرش رو بگیر

باران دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 12:52 http://hamrahbabaran.blogfa.com

سلام عزیزدلم
امیدوارم حالت خوب باشه و دردی نداشته باشی
ووووی دلم ضعف رفت برای عزیزدل خاله با تعریفهایی که کردی
ان شالله همنطور که دتکتر گفت جهت رضد دندونش درست بشه.

عزیزم آدرس جدیدم رو برات نوشتم

سلام
ممنون که آدرس جدید رو فرستادی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.