آبان داره تموم میشه

این مدت هر چند دقیقه یکبار صدای گریه تو خونه می پیچه و کار من این شده که برم آینه رو بغل کنم و بگم هیچی نیست و کلی بوس کنم و مبل و میز رو کتک بزنم .این چرخه بارها و بارها اتفاق میفته و عملا من حتی یک دستشویی راحت هم نمی تونم برم,پایان این ماه واکسن شش ماهگی رو میزنیم و انشالله تا یکسالگی راحت میشم.سرعت چهار دست و پا رفتنش زیاد شده و الان یک هفته ای میشه که سعی میکنه از مبل و میز بگیره و بلند بشه,میز جلو مبلی پاف هستش و قد کوتاهی داره,بلند میشه و وامیسته و بعد از چند ثانیه میوفته و گریه و همون داستان اول,امروز بقدری بد افتاد و نزدیک بود سرش به قرنیز بخوره که بلاخره از این محافظ های سر که بصورت کوله پشتی ,پشت بچه بسته میشه سفارش دادم,همه میگن سوسول بازیه اما برای سلامتی بچه ام ترجیح میدم استفاده کنم,خواب روزش کم شده ,بهتر از قبل غذا می خوره,از فرنی و حریره گذشتیم و به سوپ ,جو دوسر و پوره ها رسیدیم, همچنان لثه هاش ملتهب و دردناکه اما خبری از دندان نیست،اصلا از قاشق خوشش نمیاد و به جای قاشق از نان سنگگ استفاده می کنم.انشالله که همه دوستانم این حس قشنگ رو تجربه کنند و یک نی نی بیاد تو زندگیشون و هی تو دست و پاشون وول بخوره . الهی آمین

یکی از دوستانم ناخواسته باردار شده . دو تا بچه داره . یکی 10 ساله یکی 2 ساله . الان ناخواسته باردار شده . باهاش صحبت میکردم گفت وقتی متوجه شدیم اصلا باور نکردیم همش میگفتیم با این شرایط اقتصادی چه کنیم اما در این مدت خدا چنان در رحمتش رو به رومون باز کرد که خودمون در عجبیم . الان 18 هفته است و آخر هفته قراره بره سونو آنومالی. انشالله که اون هم به سلامتی کوچولوش رو به دنیا بیاره .

اتفاق های زیادی در این مدت برامون افتاده . خونه ای که قبل از عید خریده بودیم فروختیم و به جاش زمین خریدیم . وقتی که رفتیم و زمین رو دیدیم کلی خوش خوشانمون شد . یک باغ بزرگ با کلی درخت گردو و ازگیل و آلو و توت . تا اینکه بعد از چند روز وقتی سند رو به یکی از دوستان نشون دادیم گفت مشکل داره و حالا افتادیم دنبال حل اون مشکل. البته فروشنده خودش هم در جریان نبود و همین شکلی چند تا زمین رو خریده بود . سند زمین های دیگه اش رو هم داد و اون دوستمون بررسی کرد و گفت همشون مشکل دارن . حالا هم ما و هم اون فروشنده افتادیم دنبال کار تا مشکل برطرف بشه . انشالله که خیر باشه .

اوضاع دستم بهتر شده بود که دو هفته ای هست که باز به همون شکل درد گرفت . دردم شبا بیشتره و حتی قادر نیستم آینه رو بغل کنم . مجددا رفتم پیش دکتر گفت تنگی کانالش بیشتر شده باید عمل بشه  حداقل دو هفته بعد از عمل هم نباید هیچ چیز برداری، اما همچنان مخالفت کردم گفتم بچه ام کوچک هست و نیاز به مراقبت داره . گفت پس باید مرتب بری فیزیوتراپی .اما نهایتا همونطور که گفتم عمل . سنگ نوار عصب و عکس رادیولوژی رو به یکی از دوستاش نشون داده اونا هم گفتند میزان تنگی ا ز40% به 60% رسیده باید خیلی مراقبت کنه .

مادرانه : غذاهایی که برای آیه درست میکنم :

آینه هیچ علاقه ای به شکر و نبات نداره . چند باری که داخل فرنی و حریره بادوم ریختم اصلا نخورد .از طرفی غذاهای آبکی و شل رو هم دوست نداره .در ضمن به دستور پزشک از شیر پاستوریزه براای تهیه غذاهاش استفاده میکنم .

1- فرنی: با آرد برنج خانگی درست میکنم  و برای شیرین شدنش موز یا سیب رنده میکنم و میزارم حسابی بپزه . هم شیرین میشه و هم از حالت رقیقی خارج میشه

2- حریره بادام : یکی دو مرتبه بادوم رو با صافی چایی رنده کردم اما بعدش با یک وسیله ا که گردو رو پودر میکنیم وکمی درشت هست رنده کردم و گذاشتم داخل فریزر و هر موقع می خوام یک قاشق داخل غذاش میریزم . باز باید با سیب یا موز شیرینش کنم .

3-سوپ مرغ و ماهیچه : یک تکه ماهیچه یا ران مرغ یا فیله مرغ رو با پیاز رنده شده و کمی کره تفت میدم و آب میریزم و حسابی میپزم و بعد بهش هویج و سیب زمینی و یک قاشق برنج نیم دونه ای که از تهیه آرد برنجم باقی مونده میریزم و بعد از پخت چند شاخه جعفری اضافه میکنم و میکس میکنم . نمک اصلا اضافه نمی کنم . طعم شیرینی داره  هر چند که سنگ معتقده مزه گوشت کوبیده میده .

4- پوره سیب زمینی: سیب زمینی رو میپزم و بعد از گرفتن پوستش با چنگال له میکنم بهش کمی کره و شیر اضافه میکنم تا به صورت پوره شل در بیاد . هرزگاهی هم بهش کمی بادام پدر شده اضافه میکنم

5- پوره هویج: مثل پوره سیب زمینی درست می کنم اما متاسفانه تنها چیزی هست که پسرم چند دقیقه بعد از خوردنش بالا میاره . البته اگر هویج در غذاهای دیگه اش باشه مشکلی نداره

6- ترکیب جو دو سر با موز یا سیب زمینی یا سیب : جو دو سر رو با مقداری آب می پزم و بعد موز یا سیب یا سیب زمینی اضافه میکنم و برای شل شدنش از شیر پاستوریزه استفاده می کنم . با ترکیب موز و سیب رو بیشتر صبحانه میدم و ترکیب سیب زمینی رو به عنوان ناهار یا شام

7- پوره سیب: یک سیب رو کمی بخار پز یا آب پز میکنم تا نرم بشه بعد له میکنم و از آب خودش برای پوره کردن استفاده میکنم

8- پوره موز: رنده میکنم یا با قاشق کوچولو کوچولو از کنار موز بر میدارم یا با چنگال له میکنم

9- آوواکادو : من طعمش رو دوست ندارم .یه چیزی شبیه زرده تخم مرغ هست و خیلی خیلی چرب اما آینه خیلی دوست داره و جالبه از زمانی که بهش دادم تقریبا از شر یبوست راحت شده . با چنگال له میکنم . به همین راحتی

10- ترکیب آوواکادو با سیب یا موز : خودمم دوست دارم و باب میل آینه

غذاهای مجازی که این ماه می تونم بدم فعلا همینا هستند البته پوره کدو حلوایی هم می تونم بدم که تا الان کدو حلوایی نخریدیم .

اگر کسی غذای دیگه ای میدونه که ماه اول میشه به نی نی داد خوشحال میشم بیان کنه .

نظرات 6 + ارسال نظر
یک مامان چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت 19:51

عزیزم سلام
منم به فاصله کمی ازشما مادرشدم‌فکرکنم 2هفته بعدشما
خواستم بگم دست راست منم خیلی دردمیکنه .مچش.درحالی که قبلا اصلا هیچ‌مشکلی نداشتم وخیلی هم اهل ورزشم
خودم فکرمیکنم بابت وصل کردن آنژوکد وتزریق داروهاو..توروززایمانه.
دیگرانی که عمل داشتن هم بهم همینومیگن.
شماهم به این گزینه فکرکن شاید عمل سزارین تشدیدش کرده .به نظرم بذارمدتی بگذره.شایدبهترشدحتی 20درصدم خوبه.
منم توبغل کردن بچه کمی مشکل پیداکردم ولی میخوام صبرکنم

سلام
متاسفانه من با صبر کردن این دردم تشدید شد,بنده خدا دکتر زنانم ده روز بعد از زایمانم که گفتم دستم درد میکنه یکم گفت یک مچ بند ببند تا بیشتر نشه اما من بابت خرید یک مچ بند خساست کردم و الان دارم این همه هزینه میکنم
فیزیوتراپی و شاک ویو و طب سوزنی واقعا خوب بود,این مدت مجبور شدم مجددا از دستم زیاد کار بکشم و اینطوری دوباره عود کرد
شما هم حتما مراقب دستت ن باشید,حداقل یک مچ بند یا شصت بند بخرید تا دردتون بیشنر نشده

گندم دوشنبه 21 آبان 1397 ساعت 12:50 http://40week.blogfa.com

سلام امیدوارم دستت خوب بشه .
آفرین به پسر پهلوون مون که غذا می خوره جدا غذاخوردن بچه یک نعمته بچه دوستم چنان دهانشو چفت می بست که نگو و بعد از گرسنگی جیغ می کشید ولی حاضر به غدا خوردن نبود هیچ مدلشو نمی خواست شیشه هم نمی گرفت و فقط شیر مادر .
یک مدل میوه پخته هست که میوه درسته ای که هیچ سوراخ و لکی نداره مثل سیب به یا گلابی سفت روی بخاری بذاری و بعد خودت متوجه میشی کی پخته چون تغییر رنگ میده میوه با اب خودش از داخل پخته و له میشه و طعم خوبی داره

انشالله
حتما اینطوری درست میکنم.من به رو بعد از شستشو بدون اینکه نصفش کنم داخل قابلمه میزارم و یک استکان آب میریزم بعد هم خودش رو می خوریم هم آبش رو می نوشیم اما روش شما هم خیلی خوبه,ممنون

دل آرام دوشنبه 21 آبان 1397 ساعت 11:48

وزن بچه هم که باید بغل کنی و برداری بذاری خیلی اذیتت کرده. شیر دادن هم هست. کم کم امیدوارم غذاخور بشه فسقل بهتر بشی.
ببوسش وروجک رو.
اگه بتونی یک سالگی از شیر بگیریش عالیه. روانشناس دختر منم می گفت یک سال کاش می گرفتی از شیر. البته من بابت کم وزن بودن دخترم منتظر شدم هجده ماهه شد و شروع کردم به کم کردن و قطع کردن

خودمم الان به این نتیجه رسیدم یکسالگی کم کم از شیر بگیرم, البته از ماه آینده و پایان شش ماه می خوام از شیر شب هم یواش یواش بگیرم که مستلزم اینه که غذاخور بشه و بتونم وعده شب رو شام خوب بدم و فقط برای خواب شیر بدم و نهایت بمونه ساعت 6 صبح

سحر یکشنبه 20 آبان 1397 ساعت 18:08 http://senatorvakhanomesh

خدا رحم کنه پس
ما که کلا کارمون گوشی و لپ تاپ و ....هم من هم همسر البته من الان کمتر
منم تو دوستام دیدم جدیدا قبلا نشنیده بودم
انشاالله زود خوب می شه گلم می بوسمت

مواظب باش
هر وقت دیدی درد گرفت حتما یک مچ بند یا شصت بند آتل دار بگیر, من مارک oppo گرفتم ,اگر از همون روزخای ابتدایی می بستم تا این حد پیشرفت نمی کرد

من یکشنبه 20 آبان 1397 ساعت 14:43 http://delgirams.blogfa.com

آمین به دعای خوشگلتون☺

آمین

سحر یکشنبه 20 آبان 1397 ساعت 13:03 http://senatorvakhanomesh

آمین برا دعای قشنگت
تصورسم لبخنده گنده می باره رو لبم صندلی بد
مرسی از تجربیات می نویسی
راستی شیشه چرا دستت اینطوری شده برای بارداری؟ی دوست دیگمم شده علت خاصی داره

یه قسمت به بارداری بر میگرده . هورمون کورتیزون کم میشه به خاطر همین بعضی از پزشک ها کورتون تزریق میکنند . یه قسمتی هم به بد کار کردن با اون عضو هست . کار من بیشتر با کامپیوتره یا بیشتر خودکار دستمه و می نویسم به خاطر همین فشارها روی این نقطه بیشتره . از مریضی های نسل جدید هست . مادر بزرگ من با داشتن 7 تا بچه هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشته . شانس ماست . در ضمن اگر همون زمان که شروع شده بود سریع با یک شصت بند آتل دار می بستم همه چیز حل میشد و شاید به این مرحله نمی رسید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.