غر نامه

لطفا هیچ وقت صورت کودک زیر یک سال رو نبوسید ، چون ممکنه التهاب پوستی ایجاد بشه ، کودکان بالای یکسال رو هم با اجازه خودشون و اگر دوست داشتند ببوسید

لطفا بدون اجازه والدین کودک ، بچه شون رو بغل نگیرید بلاخص اگر غریبه هستید وسط خیابون یا مکان های عمومی بدون اجازه بچه رو از کالسکه اش بیرون نیارید . اگر انجام دادید توقع رفتار ملایم از طرف پدر و مادر بچه رو نداشته باشید .

لطفا در مورد نحوه پوشش بچه دیگران نظر ندید . اگر هوا برای شما گرم یا سرد هست برای شماست . مادر اون بچه خصوصیات بچه اش رو میشناسه .

لطفا پدر و مادر بچه رو بی عرضه و بی خیال خطاب نکنید . مطمئن باشید شما دلسوزتر از پدر و مادرش نیستید .

لطفا در مورد تغذیه بچه ها با قاطعیت نظر ندید . اگر شما چهل سال پیش به کودک چهار ماه تون آبلیمو و عسل میدادید دلیل بر این نمیشه که ما هم همینکار رو تکرار کنیم .

لطفا به بهونه چک کردن اینکه دندون درآورده یا نه دستتون رو داخل دهن بچه ها نکنید . میکروب میدونید چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا قبول کنید که روش های دیگه ای غیر  از عرق نعنا و نبات داغ در دنیا برای دل پیچه و دل درد بچه ها وجود داره .

و خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی غر های زیاد دیگه

تک تک این غرها رو تجربه کردم. ایکاش یاد بگیریم که اون بچه یک روزه هم دارای شخصیت و حقوق اجتماعی هست و باید به اون و شرایطش هم احترام گذاشت


نظرات 8 + ارسال نظر
رهآ یکشنبه 6 آبان 1397 ساعت 22:33 http://rahayei.blogsky.com

اوووف حرف دل من زدی :(
انقددر بابت این بوس و بغل شاکی م :| فسقل من به شدددت از این دوتا کار بدش میاد و ی سری درک نمیکنن.

پپسر منم از بغل متنفره اما کو گوش شنوا

گندم یکشنبه 6 آبان 1397 ساعت 11:38

گاهی ما فکر می کنیم انتقال تجربه است و چون خودمون اینقدر اذیت شدیم تا تجربه رو کسب کردیم به دوست و فامیلمون بگیم تا اذیت نشه هرچند نطر دادن قبل از اینکه از ادم سوال بشه رو من هم نمی پسندم .

انتقال تجربه با قضاوت کردن فرق داره . منم هرزگاهی نظر میدم اما در حد یک پیشنهاد و وقتی ببینم طرف مقابلم میگه نه یا نظر خودش رو داره دیگه بهش بی احترامی نمی کنم .
ایکاش یاد بگیریم سوال کنیم . من واقعا از اینکه یک غریبه بخواد بچه رو بی محبا بغل کنه یا از کالسکه اش برداره واکنش تند نشون میدم اما تا حالا نشده کسی اجازه بگیره و بگم نه .

سپیده مامان درسا دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 21:47

کااااش بشه همه قبول کنن واقعا

ففکر کنم تا سالیان سال فقط در حد کاش باقی خواهد ملند

دل آرام یکشنبه 29 مهر 1397 ساعت 16:17

عسل رو حتما می دونی زیر یکسال بسیار خطرناکه.
من این توصیه های الکی که می کنن، یا حرفی میزنن مضرات توصیه هاشون رو میگم و میگم نباید این کار رو کرد.

بله عسل اصلا خوب نیست
من عموما میگم فقط طبق دستور پزشک عمل میکنم

شیرین یکشنبه 29 مهر 1397 ساعت 10:35 http://khateraha95.blogfa.com/

وای شیشه جونم منم خیلی حساس بودم
اخ از دست اینکاراشون بخاطر همین قضایا بود عروسی پسر دایی و دختر خالم نرفتم بخدا همش میترسیدم از این مادرانه بازیهاشون

من خسته شدم از این حرفا و اظهار نظرها . شرایطم طوریه که هر هفته یکی از دوستان مادرم رو باید ببینم و تا ما رو میبینه میگه به این بچه یکم آب گرم و آبلیمو و عسل بده ندارید از خونه من بیارم . یعنی چنان حرصم میگیره خدا میدونه

دل آرام شنبه 28 مهر 1397 ساعت 14:09

آخ آخ تک تکش رو با عمق وجودم درک کردم و حرص خوردم و می خورم.
حالا اینو اضافه می کنی بعدا که بچ های بالای نه ماه گاهی گیر می دن یه وسیله رو با خودشون بیارن یا یه لباس یا کفش یا جوراب خاص رو بپوشن. مثلا دخترم وسط تابستون چکمه اش رو پوشید رفت پارک! یا چند دست لباس روی هم می پوشه گاهی. یا لباساس من و مادربزرگش رو حتی می پوشه
من یه بار نوشتم بچه تون تب داره مریضه نیارید پارک لطفا و لطفا پفک نخورید تو پارک یه عده ای حمله کردن به وبلاگ که به تو چه تعیین تکلیف می کنی

راست میگی سنشون که بیشتر میشه حرف و حدیث اطرافیان هم به همون نسبت افزایش پیدا میکنه

بانوی تیر ماهی شنبه 28 مهر 1397 ساعت 11:55

کاملن تمام غرهات رو قبول دارم اما تا اینا فرهنگ سازی بشه ما از بین رفتیم

فکر کنم اگر خودمون رعایت کنیم نسل بعدی هم رعایت بکنه
البته یکسری از این رفتارها از هم سن و سال های خودم سر زده مثل انگشت تو دهن بچه کردن و یا ناگهانی بغل کردن

سحر شنبه 28 مهر 1397 ساعت 11:37 http://senatorvakhanomesh

چقدر بده اینجوری
منم همش تواین فکرم اینجورمواقع چه جوری واکنش بدم به طرف مقابل مخصوصا اگه دوستی یا مادر یا عزیزی

من نسبت به آشنا واکنش منفی نداشتم در مورد مواردی که برخلاف علاقه ام بود واضح و بدون رودروایستی صحبت میکردم اما اگر انجام میدادند تذکر نمیدادم. خدایی هم تا الان زیاد مواجه نشدم. زیاد خوب نیست ادم نسبت به بغل کردن و محبت کردن آشنا به بچه اش گارد داشته باشه
اما نسبت به غریبه کاملا یک ماده شیر هستم که به قلمروش کسی پا گذاشته

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.