کی درست میشه

اوضاع اقتصادی خیلی بد شده . قشر متوسط دارن ضعیف میشن و قشر ضعیف، ضعیف تر . هیچ کس هم انگار به فکر نیست . اجاره خونه ها سرسام آور بالا رفته . قیمت کالاهای اساسی بالا رفته . خیلی از اجناس در بازار نیست . نه اینکه نباشه ، هست ، ولی چون قیمت ها بالا رفته نمی فروشن تا قیمت جدید تعیین بشه . یکی نیست بهشون بگه آخه آدم ناحسابی، این جنس رو به قیمت قدیم خریدی چرا باید به قیمت جدید بفروشی. این تحولات ارزی هم که دولت راه انداخته به نظر من فقط جنبه نمایشی داره . یه مدت مردم آروم میشن و بعد باز فاز دوم شروع میشه. کی یادش میاد که در این مملکت چیزی گرون شده باشه و بعد ارزون بشه و به قیمت قبلش برگرده . از وقتی اوضاع دستم اینطوری شده تصمیمون برای خرید ماشین ظرفشویی بیشتر شد . در خیابان جمهوری تقریبا همه مغازه ها گفتند فعلا موجودی نداریم . ما هم مثلا باور کردیم .یکی از همسایه های مادرم سه واحد خونه داره که اجاره داده . هفته گذشته میگفت از املاکی زنگ زدند که موعد مستاجرهاتون رسیده و قیمت ملک و اجاره رفته بالا و میتونی در شرایط فعلی 700 بزاری رو اجاره . میگه گفتم خدا رو خوش نمیاد .جلوی چشم خودم یکی از این مستاجرها 6 صبح میره 2 شب بر میگرده . سه شیفت کار میکنه . چطوری من میتونم رزق و روزی زن و بچه اون رو در گرونی ازش بگیرم . میگفت چند روز بعد خود مستاجر اومده بود و گفته بود میدونم قیمت اجاره بالا رفته هر چقدر بگید من پرداخت میکنم . ایشون هم گفته بود خودت چقدر در توانت هست که اضافه کنی. مستاجرگفته بود 200 تومان اضافه کنم . و این هم قبول کرده بود . اون دو تا مستاجر دیگه اش هم گفته بودند ما میتونیم 300 اضافه کنیم وگرنه مجبوریم بلند شیم . این هم گفته بود هر چقدر که در توان خودتونه به مبلغ قبلی اضافه کنید . ایکاش همه مالکین این همه با فهم و شعور بودند . بنده خدا نه سواد داره نه ثروت زیاد. ولی چون قلب بزرگی داره خدا همیشه هواش رو داره . میگفت دولت که به فکر نیست حداقل خودمون با خودمون مهربون باشیم . فهم و شعور تحصیلات بالا نمی خواد . فقط و فقط انسانیت می خواد . خدار وش کر در بیشتر جاها گیلاس تموم شد . گیلاس کیلویی 30 تا 35 تومانی در جاهای روبه پایین تهران رو کی می تونست بخره . حالا قیمت گیلاس در شمال شهر جای خود دارد. با این قیمت ها خوردن میوه شده حسرت یک عده از خانواده ها . کسی رو می شناسم که شوهرش فوت کرده و چون بیمه فقط 10 سال رد کرده بود حقوق ده روز رو میگیره . فکر نکنم بیشتر از 350 تومان باشه .آیا با این پول میشه یک خانواده 11 نفره با عروس و داماد و نوه رو اداره کرد . خدا خودش به دادمون برسه . دزدی هم که انگار شده نمک کشور. ساده ترین دزدی ها در بیمه ها داره اتفاق میوفته . پدرم با 40 سال سابقه کار رفته بازنشستگیش رو درست کنه دیده فقط 21 سال براش بیمه رد کردند . میگه قرارداد همه این سال ها هست اما دستمون به جایی نمیرسه . پرینت بیمه رو گرفته بود داشتیم میدیدم . گریه داشت . مثلا دو ماه رد کردند یک ماه رد نکردند . سه ماه دادند یک ماه ندادند . هیچ کس هم جوابگو نیست . سازمانشون که میگه ما رد کردیم . بیمه هم میگه بدست ما نرسیده . یا بیمه خود ما . تیر ماه هزینه کلی بیمه تکمیلی رو برای یکسال ازمون میگیرن . حالا که می خوام استفاده کنم میگن تا آخر شهریور لیست رو رد نمی کنیم . آخه چرا . چرا باید اون همه پول در حسابتون بمونه و من مجبور بشم هزینه آزاد بکنم . الان هم به خاطر همین موضوع و اینکه میدونم اگر خودم هزینه فیزیوتراپی رو بدم ، پشت گوشم رو دیدم پول بیمه رو هم میبینم ، صبر کردم تا بیمه تکمیلیم رو رد کنند بعد معرفی نامه بگیرم برم. اینا نمونه های کوچولوی دزدی هستند وگرنه اونقدر در این سال ها پیشرفت کردیم که از میلارد ریال اختلاس به میلیار دلار اختلاس رسیدیم .

خدایا، با این وضعیت بشدت نگران آینده هستم . خدایا خودت به دادمون برس

نظرات 3 + ارسال نظر
سحر یکشنبه 21 مرداد 1397 ساعت 17:15 http://senator

انقد اوضاع بده مه حد نداره
همه نگرانن به شدت نگران آیندایم و امیدمون دارن می گیرن
باورت می شه من خواهرم رفته یخچال بخره نمی فروختن؟؟با بد بختی چند روزبعد با افزایش وحشتناک با اصرار و آشنا بازی تونست بخره،الان ی جووون می خوادزن بگیره دختر حهاز بخره پسر خونه بگیره چه گناهی کردن
بچه های ما چه گناهی کردن
خودمون که بدتر....
کلا مملکت داره فلج می شه ت ح ری م تو راه
با افتخارمی گن تا یک سال غدا داریم نگران نباشید
این توبمیری از اون تو بمیریا نیس
بازم بگن هیچکس هیچ غ ل ت نمی کنه به خصوص ش ی طان بزرگ...

الان فقط به فکر آینده هستم, واقعا قراره چی بشه

شیرین یکشنبه 21 مرداد 1397 ساعت 15:50 http://khateraha95.blogfa.com

الان تو جامعمون پر از این ادمهان که بحقشون نرسیدن
ادم میمونه چی بگم
تو فقط حرص نخور به فکر دوتا مردهای تو خونت باش که به هر کدومشون یه جور باید سرویس بدی و هردومتوقع والا
مرد کوچک رو هم ببوس

اونقدر اوضاع بد شده که خیلی ها حتی به نان شب شون هم محتاج شدند, خدا به دادمون برسه

دل آرام یکشنبه 21 مرداد 1397 ساعت 12:02

ما خودمون باید درست بشیم تا اوضاع درست بشه.
همه ی حرفاتو قبول دارم. من تو بارداریم کلی بابت همین بیمه تکمیلی داستان داشتم. ولی مشکل مردم هستن و رفتارای خودمون

انسانم آرزوست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.