خدمات پس از فروش

این سیستم و رویکرد فعلی  ازدواج اصلا کار درستی نیست . چرا باید بیشتر یا اصلا بهتره بگم همه هزینه ها به عهده خانواده عروس باشه . جهیزیه، جشن نامزدی، سیسمونی، ولیمه و .....

پس خانواده داماد دقیقا این وسط چیکاره هستند . چند وقت پیش حرف از اسباب بازی بود . پیش خانواده سنگ میگم م دوست ندارم برای بچه اسباب بازی گرون بخرم ، نباید خلاقیت رو از بچه گرفت . پدر سنگ میگه نه الان قدیم نیست که بچه با یه تکه چوب بازی کنه باید براش خریده بشه . من دوست ندارم بچه ام از دیگران عقب بیوفته(در این جور مواقع آینه پسرشون محسوب میشه). میگم بنده خدا پس مامان بابام . میگه نه باید بخرن الان همه دارن . میگم پس من نمیخرم چون دوست ندارم لذت خریدن و انتخاب رو ازش بگیرم  اما پولش رو به دلار ازشون میگیرم(به شوخی میگم) نگه میدارم هر موقع خودش بزرگ شد ، در سن مناسبش میخرم . میگه این اشکالی نداره اگر پولش رو بگیرییا در حال حاضر پدرم به جای کمد و بوفه بچه ،اومد و برامون کمد دیواری بسیار عالی و بزرگ درست کرد.میگه اینکه کاری نداره چهارتا چوب و بهم میبندن . برای بعد از به دنیا اومدن آینه هم مامان میگه می خوام مهمونی بگیرم گفتم آخه شما چرا ؟؟؟؟؟؟اسم و فامیل و شجره از اون طرف ، هزینه و نگهداری از طرف ما.خدایی نامردیه . سر عروسی هم کل جهیزیه رو خودمون خریدیم ،موند فقط هزینه تالار که  دو روز بعد از عروسی سه تا دفترچه قسط آوردند برامون که هزینه هاتونه پرداخت کنید . امروز هم حساب کتاب کرده که 5 میلیون دستی ازم گرفتید در این چند ساله با سودش بدید(این سود رو هر چند شاید شوخی کرده باشه)، آخه یکی نیست بگه ما شش سال پیش مبلغ قابل توجهی از اوراق مشارکت مادرم رو بردیم فروختیم . بنده خداها تا حالا حرفی نزدند. بعد وقتی میگم این دوره زمونه طرف دختر شوهر میده با خدمات پس از فروش بهشون فشار میاد که مگه چیکار میکنند .

دیگه چه توقعی دارین . خدایی اگر آینه نوه اون سمت محسوب میشه نوه شما هم هست . نمیگم به اندازه سیسمونی اما حداقل به اندازه یک جفت جوراب حداقل خودی نشون بدید

اصل مهمی که در خرید سیسمونی در نظر گرفتیم اینه که فقط وسایل کاربردی و مورد نیاز رو بخریم . برای مثال لباس رو تا پاییز فقط میخرم و بعد برای پاییز و زمستون با توجه به سایزش خرید میکنم . دلیل نمیشه که چون پدر و مادرم دارن هزینه میکنند ما سوء استفاده کنیم . هر چند که در این چند ساله اونقدر بهمون محبت کردند که سنگ همین الان هم راضی به هزینه کردن اونا نیست و به پدرم میگه خودمون میخریم . بابا هم میگه شما سهم پدری رو برای بچه ات بخر من هم سهم پدریم رو  برای بچه هام (منظورش من و آینه هستیم)

نظرات 11 + ارسال نظر
سپیده مامان درسا پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 19:24

با حرفات موافقم خانومی اساسی
خداوند حفظ کنه همه ی مامان و باباهای خوب دنیارو

خدا حفظشون کنه همشون رو

شیرین چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 11:19 http://khateraha95.blogfa.com

خدا پدر مارتو نگهداره شیشه جونم ما دخترا دلمون به همین باباهای مهربون گرمه دیگه خدا ایشالله حفظشون کنه سایشون بالا سرمون باشه و همیشه سر بلندمون کنن و جیبشونم پر پول بشه ایشالللللهههههههههه

جانا سخن از زبان ما میگویی
انشالله

نجمه چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 10:41

سلام عزیزم
دستشون درد نکنه بابت محبت هاشون.که هر کاری می کنن از محبتشونه
نه از سر وظیفه و رسم و رسوم.
خدا همه ی مامان باباها رو سالم نگه داره.

سلام
خدا همه پدر و مادرها رو حفظ کنه . واقعا تمامی کارهاشون از سر مهربونیه

سحر سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 17:19 http://senatorvakhanonesg

ببخش تند رفتم قطعا پدرشوهرت حسنای زیادی دارن کتمان نمی کنم خدا حافظشون باشه
من خودم خانواده همسرم فقط عروسی گرفتن،یعنی بیشتر در توانشون نبود که بخوان کاری کنن، جهازم بابای من خودش خرید چون خداروشکر بابا وضعشون خیلی خوبه برای هر پنج برادرمم خونه خرید و عروسی گرفتن اما عوضش مادرم اخلاقای خاصی داره که شاید خیلی هاش برای عروساش جالب نباشه.نمی شه ی طرفه رفت.
بابت دعات ممنونم گلم

خواهش میکنم, همه آدم ها ویژگی های رفتاری خاص خودشون رو دارن, خدا همه پدر و مادرها رو حفظ کنه

سحر سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 15:18

راستی تا اونجا که من می دونم ولیمه هم یا باید خودتون بدید یا خانواده پسر عروسی هم خانواده پسر گلها خونه هم باید بدن،اکه در توانشون
جهازم سنگینارو باید بدن
نه اینکه همه چی پای خانواده دختر باشه.

ما جهیزیه رو کامل خودمون دادیم, خریدهای عروسی مثل سرویس طلا و... رو سنگ انجام داد و عروسی رو پدر شوهرم گرفت که بعدش دفترچه ها رو آورد, نصف پول خونه رو هم سنگ داد و نصف دیگه اش بنام خودشونه
ولیمه رو هم به احتمال خودمون خواهیم داد,ولی چون من بعد از زایمان انشالله می خوام برم خونه مادرم ,مامان گفت هر کی بیاد حونه من دیدنت خودم مهمونی میگیرم و دعوتش میکنم,برای برادرم هم همینکار رو کرد

سحر سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 15:11 http://senatorvakhanoneah

منم همیشه دوست داشتم انشااله خودم سیسمونی بخرم
واقعا دلیل نداره فشار آوردن به خانواده ها ی وقت می بینی وضع مااالی خیلی عااالی و خودشون ی خریدایی می کنن اونم تازه نباااید خانواده همسر مثل پدر شوهر توقعی داشته باشن خیلی زشته به خداا
یعنی چی که نمی خرن پولش بدن؟؟؟از قدیم هم عروسی پدراا می گرفتن نه عینکه شما تا مدت ها دفترچه قسط بدین نمی شه که ی طرفه توقع داشت،فکر کنم آقای سنک خیلی ملاخضه پدرشون می کنن وگرنه شاید اونا راحت اینو به تو نمی گفتن

انشالله که به زودی آستین بالا میزنی و خودتون میرید برای خرید سیسمونی
پدر شوهر من هزارتا حسن داره و کلی محبت میکنه اما خب بعضی وقتا هم یه حرفایی میزنه که آدم نمیدونه چی باید بگه, یه جورایی انگار هممون عادت کردیم, بعضی روزا از سوراخ سوزن رد میشه و بعضی مواقع نمیتونیم از در دروازه هم ردش کنیم
هم سنگ و هم خودم خیلی احترام پدر و مادرش همچنین پدر و مادرم رو داریم
یه پست میزارم در مورد محبت هاش, اون موقع متوجه میشی چرا من و سنگ در مقابل این حرفا واکنشی نشون نمیدیم

فری خانوم سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 15:04 http://656892.blogsky.com

مادر داماد نه .... موقعی که تاسیونه چندمدل غذا میبرن برای مادر همراهش طلا یا نقره و خلاصه از صنایع دستی اصفهان میبرن بعد دوباره موقع زایمانم برای بچه جدا طلا میبرن برای مادرم جدا بعد همون تاسیونه میگن باید خانواده داماد دعوت باشن بخورن یا براشون بفرستی!!!!!

همینم اضافه است
شما حذف کنید

فری خانوم سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 14:25 http://656892.blogsky.com

سلام عزیزم
وای شیشه حرف دل من بود ... واقعا پدرشوهر با چه رویی این حرفا رو زده ؟
اینجا که علاوه بر سیسمونی برای مادرم هدیه میبرن یا همون تاسیونه که میبرن با طلا یا ظرف نقره ... من که مخالفم آخه چه خبره یکی دیگه حامله شده بچه یکی دیگه ست اونوقت پدربزرگ مادربزرگ مادری باید زحمتشو بکشن؟ اگه یه ادم درستی نباشه فکر میکنه با اینا بهش باج میدن و خودشو بالا می بینه ...
من که میگم سبسمونی باید خود پدر و مادر در حدی که میخوان خرید کنن یا حداقل اگه زحمتشو خانواده دختر می کشن درحد نیاز باشه ... اینجا علاوه بر جهاز سیسمونی هم رقابتی و چشم و هم چشمی هستش

سلام
متاسفانه آفت زندگی جوان ها همین چشم و هم چشمی ها شده
تاسیونه, اصفهانی هستید, هدیه برای مادر داماد موقع زایمان خیلی زور داره

دل آرام سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 13:05

نظر خودت رو برا خرید اسباب بازی اعمال کن. کاری به حرف مردم و حرف خانواده همسر نداشته باش. حالا به دنیا بیاد کلی دخالت در تربیت و بچه داری می کنن که از الان واندی بهتره.
منم اعتقادی به وسایل گرون نداشتم و دقیقا هیچ اسباب بازی براش نخریدم. هیچی.
عروسک خودم و خواهرم دوخته بودیم و گذاشتم براش. الان هم توپ خریدم براش. یه سری اردک برا حموم خریدم براش چند ماه پیش. شیشه شیر و پستونکم مایل نبودم بخره مامان. لوازمشم اکثرا ایرانی و قیمت مناسبن. مارک های عجیب و فوق گرون هیچی نخریدم. بچه ام هم بزرگ شده بدون این چیزا. خیلی هم شاد و شنگوله.

من کلا هیچ وقت کاری به حرف هیچ کس ندارم . کار خودمون رو میکنیم .
اسباب بازی هم زیاد نمیخرم . باز هم میگم هیجان خرید رو نباید از بچه گرفت . مامانم همیشه میگفت هر کدومتون پسر بیارید براش یه موتور چهار چرخ شارژی می خرم .چند وقت پیش رفته بود گمرک و قیمت کرده بودند . اونقدر باهاشون حرف زدم که پشیمون شدن . گفتم بزار سه چهار سالش بشه دست خودش رو بگیرید و ببرید و هیجان و شادی انتخاب رو تو چشاش ببینید .
با خرید جنس ایرانی خوب صد در صد موافقم

دل آرام سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 12:53

من نذاشتم بابام خیلی هزینه کنه. همه رو خودم گرفتم. البته همه جوره کمک می کنن. هنوزم مامانم مدام برا دخترم لباس می دوزه ولی منم جبران می کنم. البته جبران نمیشه. ولی سعی می کنم. بابام می خواست یه ست کامل چوبی بخره برا دخترم و هی حسرت خورد چرا جا ندارم که بخره. من نذاشتم و خودم یه دراور خریدم فقط. حدود یک میلیون بابام هزینه کرد. بقیه رو خودم دادم. همسرمم راضی نبود همین یه میلیونم بگیرن.
موقع عروسی هم کل هزینه عروسی رو من و همسر دادیم. چوبی رو به عهده ی خانواده اش گذاشتیم که اونم همسرم وام گرفت خرید! ولی موقع خونه گرفتن پول دادن به همسر که ما اول فکر کردیم کمکش کردن بعدا دیدیم باید پس بدیم. الان تقریبا 15 میلیون مونده پس بدیم که واقعا دیگه توانش رو نداریم و تا چند سال دیگه نمی ذارم همسر پس بده.

کار خوبی کردی. واقعا دور از انصافه که آدم هزینه های خودش رو به دوش دیگران بندازه . ما هم همین تصمیم رو داریم

mini سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 11:58 http://40week.blogfa.com

سلام واقعا همینطوره جالبه متوقع هم هستند . خدا نکنه بعد از خودت یک جاری دیگه برسه مسلما جهاز و سیسمونی اش به‌روزتر از تو میشه و اونوقت که نگاههای خانواده همسر و حتی خود همسر به سمت تو با معنی به این میگن جهاز برمیگرده

سلام
جاری از خودم کوچیکتر دارم که تازه بچه دار شده . جهیزیه اون رو چون چند تکه اش رو اینا خریدند نتونستند چیزی بگن . در مورد سیسمونیش هم اونقدر پول الکی خرج کردند که دیگه صدای اینا دراومد . خداییش همیشه این رو میگن که چیز گرون نخرید و الکی هزینه نکنید
منو بیشتر اون توقعشون نسبت به خانواده ام حرص میده . وگرنه خدایی اصلا تا الان مقایسه ای نکردند .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.