پاییز مبارک

خدایا کی میشه من دست آینه کوچولوم رو بگیرم و ببرم مدرسه

پاییز رو به تمام متولدین پاییز زیبا بلاخص آبان ماهی های عزیز و خودم تبریک عرض میکنم.

دیروز هم وقت فیزیوتراپی داشتم و هم نوبت ویزیت ماهیانه آینه بود . اول از فیزیوتراپی بگم . دکتر برای من فیزیوتراپی به همراه شاک ویو و لیزر کم توان برای دست و گردنم تجویز کرد. چون مراکزی که در محدوده خونمون و  تحت قرارداد بیمه  بودند هیچ کدوم شاک ویو نداشتند مجبور شدم برم یک فیزیوتراپی در سعادت آباد و همین یعنی تحمل کلی ترافیک و معطلی برای من و سنگ و آینه. از شانس فیزیوتراپی و لیزر رو بیمه پولش رو داد ولی شاک ویو رو چون در یک نسخه جدا ننوشته بود قبول نکرد و گفتند باید خودت پولش رو بدی و بعدا بری از بیمه حساب کنی.دو جلسه شاک ویو رو تحمل کردم ولی نه تنها بهتر نشدم بلکه بدتر هم شدم . دیگه حتی یک لیوان آب رو هم نمی تونستم بردارم . جلسه سوم گفتم دیگه شاک ویو نمی خوام هم پول میدم هم دردم بیشتر میشه . گفتند خیلی ها با شرایط بدتر از تو با یک جلسه شاک ویو خوب شدند ، دکتر فیزیوتراپ بهم پیشنهاد طب سوزنی و ماساز و یک کار دیگه رو داد . اول چهار تا سوزن داخل کف دست و روی دستم زد و بعدش یک ماساژ و بعدش لیزر پر توان  و بعد هم فیزیوتراپی و در آخر هم باز یک ماساژ داد . در کمال تعجب درد دستم 6 ساعت بعد کاملا خوب شد . هر چند که الان هم درد دارم ولی شاید فقط 30% دردم باقی مونده باشه . هنوز که هنوزه فقط لیزر و فیزیوتراپی رو ادامه میدم تا ده جلسه ام کامل بشه . حالا دیروز هم نوبت فیزیوتراپی داشتم .که متاسفانه موندم در ترافیک خیلی خیلی خیلی سنگین حکیم و نرسیدم برم  و اما آینه

دیروز با امید به اینکه دیگه پسرمون بزرگ شده و وقت غذا خوردنش شده با هزاران هزار آرزو رفتیم برای چکاپ ماهیانه اش. پسرک 4 ماه و 5 روزه من ، 7 کیلو وزن داشت و 68 سانت قدش بود . دکتر گفت اگر با شیر خشک تغذیه میکرد از این ماه غذای کمکی رو براش شروع میکردم ولی چون شیر مادر می خوره از ماه آینده . گفتم آقای دکتر دو هفته کلاس دارم و نیستم و امکانش رو ندارم که هر روز اون مقدار شیر بدوشم گفت تمایلی ندارم شیر خشک تجویز کنم ولی اگر مجبور شدید شیر خشک  نان 1 HA براش تهیه کنید ولی سعی کنید تا اونجایی که مجبور نیستید بهش ندید و از یک وعده تجاوز نکنه.گفتم کف دست و پاش سرده وسرش خیلی خیلی عرق می کنه . گفت خودت جدیدا آزمایش دادی گفتم بله. گفت D3  ت کم بود . گفتم بله . گفت به خاطر کمبود ویتامین D3 خودت اینطوری میشه . یک قطره ویتامین D3 به آینه داد یک قرص مصرف روزانه هم به من . از طرفی گفت چون وزنش به دو برابر وزن تولدش رسیده پس مصرف قطره آهن رو شروع کنید و قطره آهن هم تجویز کرد . و از همه مهمتر گفت کم کم کمکش کنید تا بشینه . در مورد تزریق واکسن آنفولانزا به آینه سوال پرسیدم گفت برای کمتر از شش ماه تجویز نمیشه اما خودتون با توجه به آسمی که دارید بزنید .سنگ می خندید میگفت اومدیم بچه مون رو ویزیت کنه بیشتر شما رو ویزیت کرد . کلی هم سفارش کرد که مبادا به خاطر کار بچه رو مهد بزارم و باید بچه رو پیش فرد مطمئنی بزارم که کارهایی که خودم انجام میدادم رو انجام بده . مثلا اگر پوشکش رو تعویض میکنه حتما آینه رو بشوره . انگشت غذایی خودش رو داخل دهن آینه نکنه . برنامه خواب و بازی رو بهم نزنه .

امروز جواب آزمون آداب اومد و قبول شدم . خدا رو شکر . فردا با بیمه تماس بگیرم و کلاس هایی که خودشون گفتند باید بیایی رو برم ثبت نام کنم . انشالله که بتونم در این کار موفق بشم . انشالله که همه جوان ها در هر کاری که وارد میشن موفق باشن .

برای جمعه به احتمال زیاد خانواده سنگ رو می خوام دعوت کنم . اصلا می خوام برنامه بزارم و اولین جمعه یا پنجشنبه هر ماه دعوتشون کنم .

آدرس اینستای:


نظرات 6 + ارسال نظر
پرنسا دوشنبه 2 مهر 1397 ساعت 00:11

چه جالب گفته دکتره راجع به تعریق بچه.نمیدونستم.
خودت حتما کلسیم و ویتامین د بخور.من تنبلی کردم نخوردم بعد شیردهی کلی دندونام با هم خراب شد.

شروع کردم به خوردخوردن کلیسیم و ویتامین د,
دکتر خیلی تاکید کرد,
حرفای دکتر برای ما هم جالب بود

دل آرام یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 21:26

قطره آهن رو دوماهگی برا دخترم شروع کرد. به نسبت نیاز بدن بچه قطره میدن. منتها نشستن رو زیر شش ماه خیلی شنیدم که میگن خطر ذاره برا ستون فقرات.
دختر من ریز بود خیلی زود بعضی حرکات رو شروع کرد. حتی چهل روزگی غلت می زد. دکتر شاخ درآورد. استاد غلت زدن بود.

من اطلاعاتی دراین زمینه ها ندارم . مادرم میگفت برادرم هفت ماهگی کاملا راه می رفت بطوری که دستش رو میگرفتند و میبردند بیرون . اما من یکسالگی راه رفتم.یا اینکه هر دوتایی مون 5 ماهگی دیگه کامل می نشستیم . چون علمی ندارم بر مبنای حرف پزشک میرم جلو . نگفت کامل بشینه . گت کمک کنید . منظورش این نبود که در طول روز 4-5 ساعت بنشونیم بلکه در طول روز حداقل 5 دقیقه ای رو با کمک در بغلمون یا روی زمین بنشونیم .
اتفاقا مطالب رو در مورد نشستن بچه ها خوندم . من اصراری ندارم زود بشینه اما به دقول دکتر اگر بچه ای خواست خودش زودتر حرکتی رو شروع کنه نمیشه جلوش رو گرفت و بنا به مهارت بچه باید مهارت بعدی به بچه آموزش داده بشه

سحر یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 17:19 http://senator

تبریک می گم بابت قبولی گلم.
چه خوب هرما آیینه چکاپ می ره نمی دونستم مرسی از اطلاعاتی که می دی

مممنون
یه وقتایی سوالاتی برای آدم پیش میاد که شاید یک پزشک بهتر بت نه بهش جواب بده, مثل همین عرق کردن سر پسرم که همه میگفتند از گرماست, اما دکتر تشخیص اش چیز دیگه ای بود,یا همین شروع قطره آهن,حتی بهداشت به من گفت پایان شش ماه,ولی چون ما از تولد پسرک رو پبش این دکتر برده بودیم بنا به نمودار رشدش از پایان چهار ماهگی شروع کرد
مواظب خودت باش

نجمه یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 15:04

عزیزم
خدا حفظش کنه
واقعا بچه ها با هم متفاوت هستن.
بابت قبولی اززمون هم تبریک.. همیشه ممووفق باشین

خدا همه کوچولوها رو حفظ کنه,ممنون عزیزم

گندم یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 14:35

خوبه شما میری دکتر و ما هم اینجا از توصیه هاش استفاده می کنیم کف دست دختر منم عرق می کنه گاهی و حتی شور هم میشه دستش و وقتی تو دهنش می کنه عق میزنه

پسرم هم خیلی دستش رو میکنه تو دهنش,یعنی تا اونجایی که عق میزنه,دکتر گفت فقط نظافت دستاش رو رعایت کنید,من دستای پسرم رو با آب خالی میشستم بین انگشتاش تمییز نمیشد,بعد با شامپو بچه شستم ,دکتر گفت یک فم شستشوی دست کودک سی گل بگیر بزار کنار ظرفشویی روزی چند مرتبه بشور,من الان مشکل کثیفی دستش رو با همین کار حل کردم
راستی در مورد خارش لثه اش هم مطالبی گفت, در اولین فرصت اضافه میکنم

دل آرام یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 14:11

از تجویز دکتر تعجب می کنم بابت کمک برای نشستن. چون دکترا برای سلامتی کمر بچه زیر شش ماه نشستن رو تجویز نمی کنن.

توانایی های بچه ها با هم متفاوته,پسرم در سه ماهگی سینه خیز می رفت در حالیکه بعضی از بچه ها در ماه های بالاتر اینکار رو انجام میدن , دکترباتوجه به روند رشدش این پیشنهاد رو داد,همانطور که دوماه زودتر قطره آهن رو شروع کرد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.