تجربیات دو ماه عاشقی

دو ماه عاشقی رو پشت سر گذاشتم . روزهایی که تک تک لحظاتش مثل خواب و خیال بود . سختی داشت اما شیرینی هاش ناب بودند و فراموش نشدنی. کلی مطالب جدید یاد گرفتم . کلی تجربیات تازه نصیبم شد. اما خدا رو هزاران هزار مرتبه شکر .

تجربیاتم در مورد این دو ماه .

پوشک: طبق آخرین سونوگرافی وزن آینه 3600 تخمین زده شده بود و دقیقا با همون وزن هم بدنیا اومد.قبل از بدنیا اومدنش، خب باید پوشک می خریدیم. یادمه رفتیم فروشگاه رفاه.برادرم گفته بود مولفیکس خوبه . اونجا بود که فهمیدم سایز بندی پوشک براساس وزن بچه است . دیدم سایز 1 رو زده 2 تا 5 کیلو و سایز 2 رو زده 3 تا 6 کیلو . یک حساب سر انگشتی کردم و سایز 2 خریدم (اشتباه) . آینه بدنیا اومد و تعویض پوشک آغاز شد . منی که تا اون زمان پوشک بچه از نزدیک ندیده بودم چه برسه به تعویض پوشک توسط خودم ، همش برام سوال بود که چرا این پوشک پای این بچه اینهمه بیریخت وایمیسته. چسب های دو طرف هر کدوم تا پهلوی مقابل میرسیدند و از پایین، تن بچه زار میزد . هر چقدر مامانم میگفت بزرگه میگفتم نه ، 3 تا 6 کیلوه و در وزن مناسب آینه است . اونقدر بزرگ بود که گیره بند ناف گیر میکرد . تا اینکه ب.ا.س.ن آینه سوخت . سوختااااااا. انگار چند تکه از پوستش رو کنده بودند . شروع کردیم کرم کالاندولا زدن اما هیچ تغییری نکرد . تا اینکه تصمیم گرفتیم پوشکش رو عوض کنیم . رفتیم و پمپرز آلمانی گرفتیم . از شانس ،خود آینه هم همراهمون بود . من باز سایز 3 تا 6 کیلو خواستم اما مسئول داروخانه با دیدن آینه گفت سایز 1 یعتی 2 تا 5 کیلو مناسب کوچولوی شماست و این چنین بود که ما بعد از بستن این پوشک به پای گل پسر ،سایز خرید دستمون اومد و به قول مامانم ، حالا دیگه برازنده پسرم شده بود . به خاطر قیمت بالاتری که پمپرز آلمانی با ایرانی ها داره ما از ترکیب مولفیکس و پمپرز استفاده می کنیم. شب ها و در مهمانی یا گردش رفتن از پمپرز و در مواقعی که خونه هستیم مولفیکس استفاده می کنم . در ضمن با توجه به اینکه پوست آینه خیلی خیلی حساسه مرتب پوشکش رو عوض میکنم . شاید 6 تا 8 تا پوشک در شبانه روز. تنها مشکلی که الان با پوشک مولفیکس داریم کوتاه بودن اونه. پمپرز قشنگ از پشت تا بالای کمر رو می پوشونه و از جلو هم تا بالای ناف میاد اما مولفیکس بیشتر شبیه شلوار فاق کوتاه میمونه .حالا دنبال پوشک ایرانی فاق بلند هستیم  تا کمر رو هم بپوشونه و در اقتصاد خانواده کمکمون کنه.

پ.ن: برای امتحان پوشک سایز 3 مولفیکس رو گرفتیم . از لحاظ ابعاد و اندازه  تا بالای کمر میاد . و اینچنین مشکل حل شد . البته هنوز هم ترکیبی می بندیم .

کرم سوختگی پا: وقتی پای آینه سوخت کرم کالاندولا زدیم اما نه تنها فرقی نکرد بلکه بدتر شد . باز رفتیم داروخانه . ما خریدهامون رو از داروخانه رامین در میدان فردوسی انجام میدیم . قسمت کودکش جداست و اگر سوال کنی خوب راهنمایی می کنند . بهمون پماد 123 ماستلا رو پیشنهاد کرد . معجزه کرد . چند هفته بعدش که رفتیم پیش دکتر و سوختگی پاش رو گفتیم دکتر هم پماد 123 ماستلا رو پیشنهاد کرد و گفت  همیشه بزنید . این پماد برای جلوگیری از سوختگی هست

ویزیت دکتر:هنگام ترخیص از بیمارستان گفتند روز 5 و 15 باید آینه رو ببریم پیش پزشک کودکان. 5 روزگی آینه رفتیم و خدا رو شکر همه چیز خوب بود و دکتر گفت ویزیت ماهیانه باشه.

شیر دوش: هنگام خرید سیسمونی هر چقدر مامانم گفت لازم میشه گفتم نه . از دیدگاهم بی مصرف ترین وسیله بود . حتی چند تا از دوستانم هم می گفتند کاربردی نداره . وقتی با زخم سینه مواجه شدم اول به شیر خشک رو آوردم . اما خدا رو شکر آینه استقبالی نکرد و اصلا نخورد . به اصرار سنگ شیر دوش خریدم . اولین شیر دوش رو فیروز خریدم . 7 هزار تومان . اصلا به درد نمی خورد . اصلا اون تیپ از شیردوش ها حالا هر برندی که باشه به درد نمی خوره .چون مخزن کوچیکی داره. در یک ساعت تونستم 10 سی سی شیر بدوشم اما همون ده سی سی برام حکم نجات چند دقیقه ای از اون درد رو داشت . سنگ تصمیم گرفت شیر دوش خوب بخریم . رفتیم داروخانه و شیر دوش دستی avent رو خریدیم . شیر دوش برقی هم داشت که من به خاطر قیمت زیادش نخریدم . الان پشیمونم . یعنی اگر میدونستم اینهمه کاربرد خواهد داشت بدون استثنا برقی می خریدم . من برای بیرون رفتن و مهمونی از شیر دوشیده شده استفاده می کنم .

قطره A+D: سخترین قسمت بزرگ شدن آینه خوردن A+D بود . از ده روزگی بشدت باهاش مشکل داشتیم . یعنی حاضر بود نفس نکشه اما اون رو قورت نده. روزی نبود که بعد از خوردنش تمام محتویات معده رو بالا نیاره و بعد بی حال نشه . با دکترش در میان گذاشتیم . گفت قطره خارجی Kids Plus رو بدید. و اینچنین بود که خدا رو شکر این مشکل حل شد .

بازی: از یک ماهگی بازی کردن با آینه رسما شروع شد. برای بازی با بچه نیاز به اسباب بازی های گرون نیست فقط و فقط وقت و حوصله می خواد.وسایل بازی ما جغجغه و کتاب  و عروسک موزیکال(از اونایی که نخش رو میکشیم آهنگ میزنه) است. و صد البته کلی شعر و رقص . 

تجربیاتم رو مینویسم شاید روزی دوباره هوس کردم و از صفر شروع کردم 

نظرات 6 + ارسال نظر
مهتاب جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 01:07 http://privacymahtab.blogsky.com

تجربیاتت برای من یه دنیا ارزش داره مرسی که مینویسی

خوشحالم که حداقل این نوشته ها به درد کسی بخوره
راستی مهتاب جان من رمز ندارم

گندم سه‌شنبه 9 مرداد 1397 ساعت 18:31 http://40week.blogfa.com

سلام منم از مای بی بی استفاده میکنم و خوبه کرم کالاندولا برای قبل از سوختگیه یکجور محافظه اینو تو بیمارستان که بودم پرستار گفت استفاده کنم تا نسوزه و تا الان نسوخته گوش شیطون کر چون هر بار که چیزی می گم سریع اتفاق می افته و همسرم میگه میشه ازش تعریف نکنی.
قطره آ-د دختر منو دوبار تا مرز خفگی برد در حدی که کبود شد و دکترش گفت نمی خواد بهش بدی تا کمی قدرت بلعش بیشتر بشه .
ماساژ سینه تو حموم و زیر دش آبگرم خیلی کمک می کنه به باز شدن منافذش و راحت شیر دوشیدن

انشالله که نمیسوزه, پسر من کالاندولا سوختگیش رو بدتر کرد, و بعدش هم حساسیت نشون داد, به خاطر همین دکتر گفت اینو نزن, قطره AD هم فکر کنم به خاطر چرب بودنش همه بچه ها مشکل دارن باهاش, با اینکه به گفته دکتر خارجیش رو گرفتیم و کمی بوش بهتره اما هنوز مشکل داریم باهاش, البته خدا رو شکر دیگه کمتر بابت خوردن قطره بالا میاره,
تا حالا ماساژ رو امتحان نکردم, ممنون از راهنماییت

شیرین یکشنبه 7 مرداد 1397 ساعت 10:56 http://khateraha95.blogfa.com

سلام عزیزم
شیشه جان مولفیکس خوب نیست زیاد راستش من برای فندوق بستم اذیتش میکرد
ولی از مای بی بی خیلی راضیم خیلی هم خوبه درسته ارزانه ولی بسیار خوب و ضد حساسیته

سلام شیرین جان
امتحان میکنم, ممنون

سحر شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 19:54 http://senator

خدتروشکر که بابت همه چی
عزیزمـمرسی که تجربیاتت می نوسی و خیلی به درد بخوره
راستی شیر دوش برقی دقیقا چه کمکی می کنه؟مخصوصا که شاغل نباشی

سلام
خواهش میکنم
استفاده از شیر دوش به نیاز خود شخص بستگی داره, من وقتی که مهمون داریم و مهمان هستم و بیرون هستیم و حتی زمانیکه می خوام چند ساعتی رو تنها بیرون برم از شیر دوش استفاده میکنم, خیلی از افراد این زمان ها از شیر خشک استفاده می کنند, به تصمیم افراد بر میگرده که کدوم رو انتخاب کنند, من چون بعد از زایمان تاندون های دست راستم آسیب دید و عملا نباید ازشون زیاد کار بکشم الان به این نتیجه رسیدم که ایکاش شیر دوش برقی می گرفتم, وگرنه اگر مشکلی نباشه یک شیر دوش دستی خوب با شیر دوش برقی برابری میکنه

بانوی تیر ماهی شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 19:30

سلام خواهر من واسه بچه اش مولفیکس استفاده میکنه و کاملن راضیه.
البته بهش دکتر گفته بود یه نوع پوشک و مارک رو استفاده کن تا بچه حساسیت نکنه.حالا بهتر نیس شمام یه نوع استفاده کنید شاید آینه زیاد اذیت نشه ؟

سلام
منم مولفیکس استفاده میکنم اما برای شب ها و بیرون رفتن چون مولفیکس سایز 1و2 از پشت خیلی کوتاهه من از پمپرز هم استفاده کردم

دل آرام جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 14:43

دخترم پاش که می سوزه حتی ماستلا هم جواب نمیده.
ببم یه هوا بزرگتر از مولقیکسه و تقریبا همون کیفیت رو داره. دخترم هیچ مدل قطره ای دوست نداره. متاسفانه. شانس آوردی.
منم بعضی وقتا حتی ده بار تعویض پوشک داشتم. چند ماه اول طبیعیه. بعدش کمتر میشه مصرف. با غذا خور شدن.

ببم رو امتحان میکنم, ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.