کابوس این روزها

وقتی جواب اکوی قلب جنین رو دیدم تنها کاری که تونستم بکنم گریه بود و اونجا بود که فهمیدم مادر یعنی چی. حد فاصل طالقانی تا چهار راه ولیعصر رو در حالی که برف میبارید با گریه طی کردم . گوشام رو گرفته بودم که صدای سنگ رو نشنوم . عجیب بود هیچ چیز نمیتونست آرومم کنه . مشکوک به ASD تیپ 2. فقط همین صدا تو گوشم میپیچید . نزدیک چهار راه ولیعصر حالم بد شد . انگار پاهام دیگه توان قدم برداشتن نداشت . بنده خدا سنگ . اگر من فقط داشتم به پسرم فکر میکردم اون هم نگران من بود و هم نگران آینه . داخل یک کافه شدیم . خلوت بود . صورتم رو آب زدم و تا برگردم سنگ شیر کاکائو و دونات سفارش داد . کل وجودم داشت میلرزید . گفت احتمالا اشتباه شده در ضمن نوشته مشکوک . همونجا به سه تا از دوستاش که پزشک بودند زنگ زد و پرسید .گفتند مورد خاصی نداره . احتمال خطا زیاده . یکی شون خانمش متخصص قلب کودکان بود . بعد از چند دقیقه تماس گرفت و گفت عکس جواب اکو رو برام بفرستید . اون هم گفت برای اطمینان بیشتر بعد از تولد یک اکو قلب ازش انجام میشه . جای هیچ نگرانی نداره .   چون قلب هم در حال رشد هست تا اون موقع  همین موردی که باعث ایجاد این شک هم شده از بین میره . شماره یک دکتر دیگه رو هم داد و گفت تماس بگیرید و از اون هم بپرسید . ایشون هم همین رو گفت . اما مگه مادر باور میکنه . حاضرم تمام زندگیم رو بدم ولی تار مویی از سر بچه ام کم نشه . جواب رو برای دکتر خودم هم فرستادم . ایشون هم همین رو گفتند و تاکید کردند برای اطمینان بیشتر بعد از تولد یک اکو قلب انجام بشه .

خدایا هیچ پدر و مادری رو نگران سلامت بچه شون نکن . خدایا همه کوچولوهای تنها رو در پناه امن خودت سلامت نگه دار. خدایا بهترین ها رو سر راهمون قرار بده .


نقص دیواره بین دهلیزی یا ASD یک سوراخ در دیواره بین دو حفره فوقانی قلب شما (دهلیز) می باشد. این شرایط از بدو تولد (مادرزادی) به وجود می آید.

ASD کوچک ممکن است خود به خود در طول دوره شیرخوارگی یا اوایل کودکی بسته شوند.


این روزها حال دلم خوب نیست . بیشتر از هر زمان دیگه ای در خودم غرق شدم . هر چند که شاید ظاهرم نشون نده

نظرات 15 + ارسال نظر
Golriz شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 22:26

سلام خانمی ، راستش خانواده خواهرشوهر من نمی گذارن کسی سر از کارشون در بیاره ، این مطالب را هم من از بقیه شنیدم ولی فکر کنم اونها در دوران بارداری این مشکل را نفهمیده بودن بعد به دنیا اومدن بچه پزشک بیمارستان متوجه این موضوع شده و فرستاده بودنشون پیش پزشک متخصص قلب و اون متوجه شده بود نمی دونم اکو کردن یا نه ولی اگه اطلاعی پیدا کردم خبرت می کنم.

سلام, بزرگواری میکنی

Golriz چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 15:56

سلام خانمی
اصلا نگران نباش ، نوه خواهرشوهر من هم این مشکل را داشت ، توی همون ماه اول سوراخ قلبش بسته شد و مشکل برطرف شد ، ان شاءالله که شما وقتی نی نی به دنیا اومد اصلا مشکل نداشته باشه ، برای منم دعا کنید ، باردارم ، جواب هر دو آزمایش خون غربالگری ام مشکل داره ، دکترم گفت آمینوسنتز کنم ولی من ترسیدم و آزمایش سل فری دی ان ا را انجام دادم ، شنبه قراره جوابش بیاد ، دعا کنید مشکل نداشته باشه ، خیلی نگرانم

سلام, توکل به خدا کردیم, امکانش هست ازشون بپرسید چند وقت بعد از تولدش اکو رو انجام دادن؟ ممنون میشم
انشالله که چیزی, نیست, کار خوبی کردی که سل فری دادی, خیالت رو یکباره راحت کردی,انشالله که نی نی الان سالم و سلامت داره اون تو کیف روزگار رو میکنه, نتیجه جوابش رو حتما بهمون اطلاع بده, براش آیه الکرسی می خونم
قرار بود پیشرفت تکنولوژی باعث آرامش مادر در بارداری بشه, اما انگار برای بعضی از ماها فقط افزایش استرس به همراه داره

فری خانوم چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 13:33 http://656892.blogsky.com

دوستم کجایی؟ بهتر شدی؟ روبه راهی؟

خدا رو شکر, بهترم

فری خانوم چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 13:31 http://656892.blogsky.com

دوستم کجایی؟ بهتر شدی؟ روبه راهی؟

خدا رو شکر, بهترم

samira سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 11:55 http://sama92.blogfa.com

من واقعا نمی تونم بگم درکت می کنم
ولی باور کن با خوندن نوشته هات قلب من هم فشرده شد
فقط من هم همراه تو دعا می کنم همه بچه ها سالم باشن
از خدا می خوام آرامش رو مهمون قلبت کنه

انشالله همه کوچولوها سالم و سلامت باشند

mini دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 17:21

سلام شیشه جون نگران نباش خودت بهتر می دونی که استرس برای جنین بدتر از هر چی می تونه باشه
وسط نماز عصرم یاد آیینه افتادم هفته گذشته به خاطر سرماخوردگی شدیدی که داشتم کمتر پای سیستم نشستم و نتونستم ازت احوال پرسی کنم . من مطمئن هستم چیزی نیست .

سلام
انشالله که الان حالت خوبه
توکل به خدا کردم و بهترم, مطمئن هستم آینه صحیح و سالمه, خدا همه کوچولوها رو به بهترین شکل ممکن حفظ میکنه

شیرین دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 10:04 http://khateraha95.blogfa.com

الهی عزیزممممم
بخدا چیز مهمی نیست من همه این روزها رو کشیدم وقتی میخونمت همون تپش قلب و استرس میاد سراغم
بخدا نگرانیت بی مورده فقط و فقط به خدا توکل کن حتما کتاب معجزه شکر گذاریو بخون و بخون تا اروم بشی
خدا اینه کوچولوتو سالم و خوشحال میده بغلت اصلا نگران نباش و ایمان داشته باش که بچت سلامته

توکلمون به خداست, راستش هر چقدر هم بخوای که آروم باشی اما ته ذهنت یه درگیری کوچولو هست

نجمه شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 09:34

عزیزم
صد بار متنتو خوندم نمی تونستم پیام بذارم،توکلت به خدا باشه
همه ی نی نی های دنیا،تو اغوش خدا هستن،نگران نباش عزیزم
انشالله همه ی نی نی ها سالم و سلامت میا بغل مامان هاشون
یه روزی،ما هم به این استرس ها و کم تجربگی هامون می خندیم،

شاید تنها چیزی که این روزها دلم رو خوش میکنه تصور آینده است که اکو انجام شده و مشکلی نیست و خوشحال داریم به سمت خونمون برمیگردیم
انشالله همون خدایی که این امانت ها رو در وجودمون قرار داده خودش هم حافظ و نگهدارشون باشه

فری خانوم جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 16:14 http://656892.blogsky.com

الهی بمیرم نگران نباش عزیزم
شیشه من وقتی به دنیا اومدم هربار که منو حمام می کردن سیاه میشدم و وقتی رو سرم آب می ریختن مامانم میگه سرت میلرزید و نفس عمیق می کشیدی .. وقتی میبرن واکسن بزنن قلبم صدای اضافه داشته ... خلاصه همین باعث میشه ببرن دکتر و پیگیری کنن و متوجه میشن همین مشکل آیینه رو داشتم .. قلبم سوراخ داشته ... دکتر میگه نودرصد تا 6 ماهگی بسته میشه و اگه نشد جراحی می کنن که مامانم میگه 4ماهگی خوب شدم و دیگه مشکلی نداشتم ... پس توکل کن به خدا

سلام
خدا رو شکر که خوب شدی
توکلمون به خداست

ربولی حسن کور جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 07:31 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
همون طور که خودتون هم گفتین احتمالش زیاده که خودبخود درست بشه

سلام
توکلمون به خداست

دل آرام پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 21:16

حالت رو میفهمم چون هفته 28 بهم گفتن دور سرش کوچیکه و ا یو جی آر. چهارشنبه شب تا صبح گریه کردم. تنها، تو بیمارستان. خیلی بد بود.
بعد تولد گفتن، نه مشکلی نیست.
نگران نباش. اگرم یه درصد سوراخ باشه، 99 درصد این سوراخا با رشد بچه و تا هفت سالگی پر میشه. توکل به فاطمه زهرا کن.

توکلم به خداست,

سپیده مامان درسا پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 19:21

ان شالله هیچ چیز مهمی نباشه و حال نی نی نازمون خوب خوب باشه
توکل به خدا

انشالله, توکل به خدا

سحر پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 17:07 http://senatorvakhanomesh

هزاران بار آمین گفتم برای دعاهات
نگران نباش
خدای بزرگ حافظ تو و نی نیت باشه

خدا حافظ همه کوچولوهای دنیا باشه

باران پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 12:55 http://baranoali.blogfa.com

سلام عزیزدلم
با خوندن این پستت اشک تو چشم هام حمع شد
با همه وجود برای سلامتی فرزند دلبندت دعا میکنم
نگران نباش خانومی. توکل کن به خدا. ان شالله که فقط یک شک و تردید باشه

سلام
سلامت باشی
انشالله که فقط, و فقط همین شک باشه, توکلمون به خداست

beny20 پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 12:12 http://beny20.blogsky.com

جای نگرانی نیس
یا اشتباه شده
و یا اگرم واقعا باشه
این مشکل مهمی نیست که بخوای
بخاطرش استرس به خودتو بچه بدی ...

برا چیزی که هنو معلوم نشده
هنو توی موقعیتش قرار نگرفتی
هنو اصن بچه نیومده خوو
از الان می خوای خودتو داغون کنی ؟

بسپر دست خدا ... من مطمینم جای نگرانی نیس .

همه چیز به دست خداست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.