انتقاد

به شخصه معتقدم باید از خدمات خوب حمایت کرد و از خدمات بدی که هیچ وقت حاضر نیستند تغییر یدر خودشون ایجاد کنند انتقاد کرد .

من به ناچار و زمانی که هیچ کجا برای اکوی قلب جنین بهم وقت نداد به بیمارستان کودکان تهران مراجعه کردم . تصور اولیم این بود که اینجا یک بیمارستان خصوصیه بنابراین باید منظم و مرتب و تمیز باشه. ساعت 5 وقت داشتم که یک روز قبلش هم تماس گرفتند و یادآوری کردند که سر موقع اینجا باشید و منم تو دلم کلی خوشحالی کردم که چقدر زمان شناس ، ولی از اونجا که میدونستم وقت سونو تقریبیه ساعت 4 مراجعه کردم . قسمت سونوگرافی در طبقه اول بود . البته از نظر من نیم طبقه بود .چون با در ورودی فقط 5 پله فاصله داشت و سوز و سرمای شدیدی به داخل میومد . قسمت پذیرش یک میز و صندلی بود که بیشتر در درمانگاه های خیریه دولتی دیده بودم ، هرچند در ابعاد 50 سانتی متر.گفتم وقت داشتم گفت کارتون گفتم اکو قلب جنین و سونوی حاملگی و ضمائم . اسم و فامیلیم رو پرسید . دفترچه رو درآوردم بدم بهش که گفت نیازی نیست هزینه آزاده. یعنی حتی نگاهی به صفحه دفترچه ننداخت . شماره نظام پزشکی دکتر رو پرسید که گفتم خودتون در دفترچه ببینید گفت بخون . بعدش هم گفت برو پایین برای پرداخت هزینه . راستش از پذیرش اولیه اصلا خوشم نیومد . در ضمن خیلی داشت با مراجعین بحث میکرد که اون زمان دلیلش رو نمیدونستم .رفتم صندوق که گفت 320 تومان. چون می خواستم نقد حساب کنم اول دو تا 10 تومانی درآوردم که با صدای بلند گفت :گفتم 320 نه 20 . گفتم صبر کنید متوجه شدم .پول رو دادم و رسید رو گرفتم . اومدم بخش سونو و رسید رو دادم به خانم پذیرش که گفت خیلی معطلی داره . گفتم چرا . گفت مگه نمیبینی 7 نفر جلوت هستند و چون دکترمون نفر دوم برد خودش هست دقتش بالاست و هر سونو تقریبا 40 دقیقه زمان میبره . اکثرا هم برای سونو nt اومده بودند . برام خیلی عجیب و جای سوال بود که 40 دقیقه داره چیکار میکنه . مگه چیو بررسی میکنه . تا ساعت 6 در سکوت نشستم و هرزگاهی با خانم هایی که اومده بودند سونو صحبت میکردم و در اون دو ساعت فقط دو نفر داخل رفته بودند . الان دیگه متوجه شده بودم که چرا پذیرش این همه با مراجعین بحث میکرد . خود منم شاکی بودم . جای نشستن مناسب نداشت . جلوی در ورودی اصلی بود و همش در باز میشد و سرما میومد . انگار تنها دستشویی بیمارستان اونجا بود و همه میومدند این قسمت و بوی بد دستشویی پیچیده بود .از کسی که نیم ساعتی در سونو بود و بلاخره اومد بیرون پرسیدیم که به خاطر دقت بالاش این همه طولش داده که گفت نه بچه نمیچرخیده گفت دراز بکش تا بچه بچرخه که دیگه صدای همه در اومد که این چه کاریه . اگر بچه همکاری نمیکنه بگید اون خانم بیاد بیرون بره یک چیز شیرین بخوره و شما در این فاصله نفر بعدی رو سونو کنید . ساعت 8 بود که سنگ اومد پیشم و گفت هنوز نوبتت نشده گفتم نه . ساعت 9 بلاخره صدام کردند . از 20 دقیقه ای که داخل بودم کمتر از 5 دقیقه به سونو گذشت و بقیه اش یا دکتر داشت با همکاراش حرف میزد یا سیستم داشت بالا میومد یا تلفنش زنگ میخورد . از طرفی خودم رو کشتم که برای من دکتر اکو قلب جنین به همراه سونوی حاملگی و ضمائم نوشته که گوش نکرد و فقط اکو رو انجام داد . حتی زحمتی نکشید که دفترچه بیمه منو نگاه کنه ببینه راست میگم یا نه . در پایان هم نه سی دی داد و نه عکس درست و حسابی. عکس سونوها به جرات میگم به اندازه عکس 4*3 .و نه سنگ رو به اتاق سونو راه دادن . در اتاق منشی نشسته بود و از طریق مانیتور داشت نگاه میکرد . حتی نذاشت صدای ضربان قلب آینه رو برای 10 ثانیه بشنوم . فقط یکبار برای بررسی در حد 3 ثانیه ضربان قلب رو گذاشت . هیچ سوالی رو جواب نمیداد .

یاد سونوی nt و انومالی افتادم . رفته بودم پیش دکتر شاکری بیمارستان پاستور نو . از قبل بهمون گفتند 2 تا 3 ساعت معطلی داره . اجازه ورود همراه میداد . بطوری که موقع سونو سنگ دست منو گرفته بود . هر سوالی رو جواب میداد . اگر بهش میگفتی دکتر من  فلان اندامش رو ندیدم مجددا نشون میداد . خوش رو و خوش اخلاق بود . صدای ضربان قلبش رو دوبار پخش میکرد و میگفت بشنو و لذت ببر. تمییز بود .و نهایتا سی دی سونو رو هم میداد . متاسفانه چون اکو قلب جنین انجام نمیداد من مجبور شده بودم جای دیگه مراجعه کنم .

بعد از این اتفاق نظرم نسبت به بیمارستان های خصوصی عوض شد . وقتی مدیریت یک مرکز ضعیف باشه دیگه دولتی و خصوصی نداره . اونقدر 5 ساعتی که اونجا نشستم و در پایان جواب سونو، برام تلخ بود که اگر کلاهمم بیفته اون طرفا نمیرم برش دارم

خدایا دیروز کلی کوچولوی بیمار دیدم . خدایا به بزرگی خودت قسمت میدم که هیچ پدر و مادری رو با بیماری فرزندشون آزمایش نکن . هیچ کوچولویی رو اسیر بیمارستان نکن . تن سالم ، لب خندون ، لباس گرم و شکم سیر نصیب همه بچه های دنیا کن. طعم شیرین مادر شدن رو نصیب همه خانم ها کن . دامن همه منتظرا رو به زودی به لطف و کرم خودن سبز کن . الهی آمین 

چون عده ای از دوستان هم اینجا باردار هستند نتیجه جواب سونو رو تا اعلام نظر دکتر قلب اطفال اینجا اعلام نمیکنم . بزرگترین آفت برای یک خانم باردار استرسه.

نظرات 6 + ارسال نظر
شیرین شنبه 14 بهمن 1396 ساعت 11:10 http://khateraha95.blogfa.com

همه این بیمارستانها همینن
تو اصلا بخودت استرس نده نی نی خداروشکر همچیش خوبه و عالی نفس عمیق بکش و شاد باش همین

توکل به خدا کردم, خدا بهترین حافظ و نگهدارنده است, اما امان از دست این بیمارستان ها و برخی از پزشکان بی مسئولیتش

سحر جمعه 13 بهمن 1396 ساعت 21:17 http://senatorvakhanonesh

برای تمام دعاهای قشنگت آمین
من چندباری این بیمارستان ها رفتم وهربار تامدت ها حالم بد بود خدا هیچ پدر و مادری رو با بچه اش امتحان نکنه،به همه بچه ها تن سالم بده،برای تمام دعاهای قشنگت آمین
بذای تو و آیینه دعا می کنم صحیح و سلامت باشین

دیدن اینجور بیمارستان ها بلاخص دیدن کوچولوهایی که به دست و پاشون سرم وصله تا مدت ها حالم رو بد میکنه
انشالله همه کوچولوها صحیح و سالم باشن

mini جمعه 13 بهمن 1396 ساعت 10:59

سلام امیدوارم نتیجه خوب باشه .
و چقدر بد که اینقدر ضعیف عمل می کنند برام جالبه که همون منشی سرما نمیخوره تا اعتراض کنه من جای شما باشم حتما به ریاست بیمارستان اعتراض کتبی می کنم و شاید با اعتراض چند نفر که روبرو شدند فکری به حال اونجا بکنند .

سلام،انشالله
اگر ریاست اعتراض سرش میشد حداقل اون روز کلی سر و صدا بلند شد.

samira پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 16:04 http://sama92.blogfa.com

همه دعاهات رو ازصمیم قلب آمین گفتم
چندهفته پیش من هم برای یه مشکل کوچولو رفتم سونو واگه پذیرش آشنا نبود معلوم نبود تاکی باید منتظر می موندم مید ونم که شاید نباید این کاررومیکرد ولی نمیشد بهش بگم نمی خواد زودتر منوبفرستی
ایشاله هیچ چیزاسترس زایی نباشه منتظر خبر سلامت آینه هستم

کارت کاملا درست بود

نجمه چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 17:44

سلام عزیزم
اخی. چقد سختی کشیدی، نشستن تو ابن وضعیتم واسه ادم سختههه. نیم ساعت صبر کردن، بچه بچرخه؟! اخه با چ منطقی؟!؟!!
چرا درک نمی کنن اخه..
انشالله جواب سونو نشونه ی سلامت پسر گلتون باشه.

سلام
متاسفانه بیمارستان بسیار بی نظمی بود . بطوری که الان به جواب اکو شک داریم و داریم با چند تا پزشک دیگه مشورت میکنیم
انشالله که همه نی نی ها سالم باشن

دل آرام چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 16:16

منم به همین نتیجه رسیدم.
برا سونو یه مرکز سونو روبروی بیمارستان عرفان رفتم. انومالی رو. خیلی خوب بود. ده دقیقه هم معطل نشدم. 250- 300 دادم. خوب یادم نیست.

منم دیگه به این نتیجه رسیدم . سونو nt و آنومالی واقعا خوب بود . دکترش به نظرم حرفه ای بود . اما اینجا ....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.