غربالگری. الزاما کیفیت نشان دهنده تعهد نیست

فکر کنم مرکز نسل امید اونقدر معروفه که هر خانم بارداری اسمش رو شنیده . مرکزی که اکثر پزشک ها برای غربالگری ها خانم های باردار رو اونجا معرفی میکنند و قیمتش واقعا نسبت به همه جا گرونتر هست . بیمه قبول نمیکنه و تمامی هزینه ها (آزمایش و سونو ) آزاد محسوب میشه . دکتر من هم آخرین باری که رفتم پیشش یعنی اوایل مهر برام سونو nt  و آزمایش غربالگری نوشت و گفت ترجیحا برو نسل امید یا نیلو . فردای اون روز با نسل امید تماس گرفتم و برای 20 آبان وقت گرفتم . یعنی چیزی نزدیک به 35 روز قبل تر . تاریخ رو هم خودشون معین کردند . دلم خوش بود که غربالگری رو جای معتبری وقت دارم و کارم بدون دغدغه انجام میشه که  15 آبان برای من و سنگ اس ام اس فرستادند که :((با سلام و عرض ادب خدمت شما.وقت غربالگری شما برای روز 20 آبان ماه به دلیل حفظ کیفیت و رعایت استانداردها و کاهش ظرفیت کنسل میباشد . با تشکر .موسسه پزشکی نسل امید)). بلافاصله باهاشون تماس گرفتم . گفتم من بیشتر از یک ماه قبل وقت گرفتم برای چی کنسل میکنید اون هم این زمان . هفته قبلش هم به خاطر خونریزیهام سونو کرده بودم و سن بارداریم  در سونو یک هفته بیشتر از سن بارداری با محاسبات معمول بود . یعنی تایم زیادی نداشتم . گفتند مشکل شماست برای ما کیفیت کارمون مهمه . گفتم اون کیفیت تعهد نمیاره براتون . شما اگر ظرفیت نداشتید برای چی پذیرش کردید . گفت این مشکل شماست و گوشی رو قطع کرد . یعنی دهنم از تعجب باز مونده بود . گریه ام گرفته بود . طبق سونو من 20 آبان وارد هفته 13 میشدم و خب با این شلوغی مراکز پیدا کردن جایی که وقت بده برام غیر ممکن به نظر میرسید . با اینکه ساعت 6:30 بود بدون هیچ امیدی به آزمایشکاه نیلو زنگ زدم . پذیرش جواب داد و گفت آیا سونو رو جای خاصی خودتون میرید . گفتم نه ، هر جایی که معرفی کنید . گفت برای هفته آینده وقت ندارم . گفتم خانم م ننهایت تا 24 شاید فرصت داشته باشم . اونقدر التماسش کردم که برای 20 آبان وقت داد . ناامیدانه مراکز سونویی رو که نیلو میفرسته رو سرچ کردم که دیدم کسی درموردشون مطلب جالبی ننوشته . استرسم بدتر شد . خدا از نسل امید نگذره . در جستجوهام بود که سونوی دکتر شاکری رو پیدا کردم . باهاشون تماس گرفتم و برای روز 17 وقت گرفتم . بعدش با آزمایشگاه نیلو تماس گرفتم و گفتم میخوام جایی که خودم می خوام برای سونو برم که گفتند پس نیازی به وقت ندارید . بعد از سونو برای آزمایش غربالگری تشریف بیارید . به همین راحتی.

من حتی مرکز نسل امید رو از نزدیک ندیدم اما تعریفش رو از دوستانم و حتی در سایت های مختلف زیاد شنیده بودم . اما رفتارشون نشون دهنده عدم مدیریت صحیح و پایین بودن تعهداتشون بود . انشالله که همه کوچولو ها سالم و سلامت در آغوش پدر و مادرشون قرار بگیرن و انشالله که به زودی زود  دو تا خط موازی زندگیتون رو سرشار از خوشی و لبخند و امید بکنه

نظرات 8 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 13:36

من برای هر دو سونوی اولیهntو آنومالی رفتم درمانگاهی که طرف قراددبیمه بودیم اکثرا میرن پش یه خانم دکتری که به قول شما هیچ بیمه ای رو تقبل نمیکنه و فقط دکترا معرفیش میکنن .امیدوارم مشکلی نباشه هر چند همین دکترای اسم در کرده هم معلوم نیست دقت کافی رو داشته باشن.
بی انصافیه من برای سونویی که با بیمه 18 تومن میشه150بدم.

چقدر کار عاقلانه ای کردید. به خدا بعضی وقت ها دلم میسوزه . اگر تاکید زیاد دکتر و وسواسی که همسرم پیدا کرده بود نبود منم میرفتم جاییکه طرف قرارداد باشه . این همه پول بیمه پرداخت میکنیم که در این روزها کاربرد داشته باشه اما متاسفانه یکسری از پزشکان اصلا توجه نمیکنند
من برای آزمایش های ریه ام هم همین مشکل رو دارم . دکترم هیچ کجا رو قبول نمیکنه . فقط میگه بیمارستان کیان . یکبار رفتم یک بیمارستان دیگه جوابا رو انداخت جلوم گفت خانم این گویا نیست . مجددا رفتم بیمارستان کیان نتایج دقیقا یکسان بود ، یعنی با چشم همه چیز برابر بود دکتر کلی تفسیر کرد و دارو نوشت .
الانم مشکلم اینه که دکتره میگه همون جایی که غربالگری اول رو رفتی باید دوم رو هم بری . خدا آخر عاقبت ما رو با این پزشک ها ختم به خیر کنه

نجمه جمعه 19 آبان 1396 ساعت 17:12

مرسی گفتین
حالا با خیال راحت تری می رم.
انالله نی نی جان هامون، به سلامتی دنیا بیان.

خواهش میکنم
انشالله

نجمه جمعه 19 آبان 1396 ساعت 11:14

سلام
نسل امید گفتیو کردی کبابم،منم سونو دوم اونجا بهم وقت نداد،شاکری وقت گرفتم،امیدوارم شاکری خوب باشه
البته باز از دکترتون بپرسین،ببینین جایی معرفی نمی کنه

سلام
خدا رو شکر شاکری عالی بود . هر چند که ما نزدیک 3 ساعت منتظر موندیم . اما واقعا خوب بود . هم اجازه ورود همسر م به داخل رو داد هم با حوصله همه اندام ها رو بهمون نشون داد و هم سی دی داد . من که راضی بودم

mini چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 23:47 http://40 week.blogfa.com

سلام اینم یکی از دردسرهای پایتخت نشینی هست اینجا هم برای سونو شلوغ هست نه این حد فوق یک هفته قبل وقت میگیری .

سلام, واقعا دردسر بزرگیه, کافیه یک مرکز اسم در کنه ملت با سر میرن و اینا هم به خودشون غره میشن

سپیده مامان درسا چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 13:34

سلام خانومی تبریک میگم الهی نی نی جون به سلامتی به دنیا بیاد

سلام . ممنون عزیزم

باران سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 23:21 http://baranoali.blogfa.com

سلام عزیزدلم
خوبی مامانی مهربون؟ مرسی که بیادم هستی و دعام میکنی خانومی
الهی هم حال خودت و هم حال نی نی نازت خوب باشه و بسلامتی بدنیا بیاریش.... آمین
نگران نباش عزیزم خدای مهربون هم نگدار خودت و هم نگهدار فرزند دلبندته

سلام باران جان
اینکه میبینم حالت خوب شده جای شکر داره
ممنون

دل آرام سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 19:58

حرص و جوش این اسم و رسما رو نخور. اینا تجارت می کنن.
من سونو نیلو رفتم. صبح همسر رفت و شماره گرفت. نمیتونستم معطل بشم و بشینم. همسر پرسیده بود چه ساعتی بیاد گفته بودن ساعت 5-6 نوبتش میشه. منم همون ساعت رفتم. تو همون سن هم گفت دختره.
خیلی هم دقیق بود و خوش برخورد.
منم درگیر اسم بودم بعدش دیدم اینا اسم در کردن تجارت کنن.
سونوی بیمارستان دی هم خوبه. دقیقه.

واقعا تجارت میکنن, ناراحتیم بابت این بود, که حق به جانبانه با آدم حرف میزنن, انگار دارن مفتکی کار انجام میدن

سحر سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 19:19 http://senatorvakhanomesh.blogfa.com

ای جانم چقدر بد چقدر اذیتتون کردن،فدای سرتون ناراحت نباش گلم، خداروشکر جای دیگه وقت گرفتی
خود من از سونو خیلی کشیدم نمی دونم‌گفتم یا نه‌مجبور به سفط شدم و بهم‌گفتن بقایا نمونده اما مونده بود و بعدحدود دوماه فهمیدم و کلی عذاب کشیدم هنوزم درگیرم و اون پست دکترم به خاطر همون بود انشاالله که رفع شده باشه.

من تا الان سونوهام رو دکتر خودم انجام داده بود, واقعا رفتار این مراکز صحیح نیست, کار غیر حرفه ای, رفتار غیر حرفه ای, برخورد با مراجعه کننده غیر حرفه ای, یعنی ببینید در چه دیوانه مجنون سرایی زندگی میکنیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.